مراسم اکران و رونمایی از مستند سنگ ها را بسته اند در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد

مراسم اکران و رونمایی از مستند سنگ ها را بسته اند با غیبت مسئولین مدعو و با حضور کارگردان، کارآفرین آسیب دیده حوزه سنگ و جمعی و از بسیجیان و فعالان حوزه معادن و سنگ و عوامل سازمان اوج در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۴۶۵
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

این مستند شرح حال زوج جوانی است که توان و سرمایه خود را برای فرآوری ضایعات سنگ و توسعه کار خویش از طریق آموزش به زنان خانه دار به میدان می آورند ولی در آستانه شکوفایی به خاطر موانع ایجاد شده توسط سازمان فنی و حرفه ای منطقه خویش به انزوا کشیده شده و متضرر می گردند.

مصطفی حضوری معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی در این مراسم گفت: بسیج دانشجویی چند سال است ادبیات نقطه زنی و مسئله محوری را شروع کرده است. امسال نیز سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ست و بحثی که در مستند به وضوح دیده می‌شد همان نبود پشتیبانی از تولید کننده و کار آفرین است. حضوری در مورد عدم حضور مسئولین در برنامه گفت: برای برنامه امروز مسئولین مختلفی از نهاد های گوناگون دعوت شده بودند که رئیس سازمان فنی و حرفه ای یکی آن ها بود که علاوه بر ارجاعات مختلف به معاون و مدیران کل سازمان، در حالی که بنابود نماینده ای از این سازمان در برنامه حضور پیدا کنند تا شنونده مطالبات باشند بالاخره از سازمان نامبرده شخصی در برنامه حضور پیدا نکرد.

متأسفانه در برخی ارگان های دولتی ما شرایط به نحوی است که مسئولی که کار نمی‌کند بازخواست کمتری پس می‌دهد تا مسئولی که در حال تلاش و کار است. فلذا برخی مسئولین به دنبال سپری کردن دوران مسئولیت خود در شرایط آرام و بی دردسر هستند.

حسام الدین فرحانی کارآفرین آسیب دیده و سوژه اصلی مستند که در این برنامه حضور داشت گفت: ما اولین مدرسه صنعت سنگ کشور را راه اندازی کردیم و معتقدیم به خاطر وجود معادن زیادی که در کشور وجود دارد، قوی ترین پتانسیل معدنی بعد از نفت در ایران سنگ های تزئینی است که شامل سنگ های نیمه قیمتی و ساختمانی می باشد.

وی در توضیح اتفاقات پیش آمده گفت: ما دختران روستایی را جمع نموده و آموزش دادیم تا بتوانند رزق و روزی خودشون را در بیاورند منتها به جهت اینکه فنی حرفه ای کار نمی‌کرد و اگر ما کار میکردیم کم کاری آنها مشهود می شد، به ناحق محلی را که در اختیار ما قرار داده بودند از ما گرفتند و الان هم 155 میلیون تومان محکوم به پرداخت شدیم.

وی همچنین گفت: در صنعت سنگ ریل گذاری هایی انجام شده که متاسفانه مجبوریم سنگ را خام فروشی کنیم و راهکار آن برهم زدن این چرخه و مشورت های اشتباهی است که به فعالیت داده می‌شود تا نتوانند رشد کنند.

 

مختاری کارگردان مستند نیز با بیان این که ما باید راهکاری را پیدا کنیم که مسئولین را پاسخگو کنیم گفت این مستند ها جز دردی که به درد ما اضافه می‌کند چیزی نداشته و ما پاسخی از مسئولین ندیدیم و بسیج دانشجویی باید این معبر را باز کند تا صدای مستضعفین به گوش کسانی که باید برسد، رسانده شود.

در این نشست که برخی فعالان حوزه معادن سنگ نیز حضور داشتند نکاتی پیرامون وضعیت معادن سنگ در کشور و مسائل و مشکلات آنان مطرح شد.

آقای اسماعیلی از فعالین حوزه سنگ و مجسمه تراشی در این زمینه گفت این نشست:

نمی شود همه چیز این قدر قشنگ به هم بریزد و این تصادفی نیست و گرنه این همه سنگ دور ریخته اطراف این معادن هست. چرا نمی شود بهره برداری کرد.ایشان همچنین عدم وضع قوانین صحیح و انعطاف پذیر که نسبت به سنگ های سالم و آسیب دیده تفاوت قائل شود را یکی از موانع این صنعت بیان کردند.

لازم به توضیح است مستند سنگ¬ها را بسته اند از سلسله مستندات تولیدی سازمان رسانه ای اوج می باشد که با دغدغه و هدف طرح مسائل گوناگون جامعه بویژه در تمور اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و ... تهیه شده است و این سازمان به همراه دانشجویان بسیجی در تلاش برای اکران این دست مستندها و ایجاد فضای گفت و گو و بررسی موضوع و مطالبه از مسئولان دست اندرکار می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار