رئیس کل دادگستری استان زنجان از رهایی ۶ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و مقامات قضایی این استان از ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۶۷۶
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و مقامات قضایی استان زنجان رهایی یافتند، اظهار کرد: شورا‌های حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.
 
رهایی ۶ محکوم به قصاص از چوبه دار در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: شورای حل اختلاف با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود است.

وی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان محلی به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع درگیری و اختلافات در سطح جامعه نیز می‌شود، گفت: عفو، گذشت و بخشش یکی از تأکیدات دین و ائمه اطهار است که اعضای شعب شورا‌های استان زنجان با تکیه بر مبانی قوی اسلامی و همچنین غنای فرهنگی مردم در گذشت و عفو موفق به ثبت میزان قابل توجهی از مصالحه در پرونده‌های مختلف ارجاع شده به شورا‌های حل اختلاف شده‌اند.

صادقی نیارکی افزود: بخشش و گذشت از حق خود کار انسان‌های مومن و پیروان واقعی اهل بیت است و خانواده‌هایی که سال‌ها درد و رنج ناشی از قتل فرزندان و بستگان خود را تحمل کرده‌اند، ولی با گذشت از حق قصاص خود کار انسانی را پایه گذار می‌شوند که باید چنین گذشت‌هایی در جامعه بیش از پیش ترویج پیدا کند و چنین افرادی مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند.
ارسال نظرات