ساری-فرمانده سپاه کربلا تزریق روحیه امیدآفرینی در جامعه تضمین کننده اینده انقلاب اسلامی دانست و افزود: تنها با ترویج سبک زندگی شهدا وانتقال آن به نسل سوم و چهارم انقلاب مشکلات فرهنگی حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۵۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت چهل و یکمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، با اشاره به تقارن اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس، گفت: این نشان دهنده آن است که شهدا طبق باور و اعتقادات قلبی به سیدالشهدا (علیه السلام) جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و وارد میدان  نبرد شدند.

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه شهدا با عشق به سیدالشهدا (علیه السلام) وعشق به امام زمان خویش به معرکه جنگ رفتند، افزود: دلیل ماندگاری شهدا، تداوم راه سیدالشهدا (علیه السلام) است.

فرمانده سپاه کربلا عشق به ولایت عشق به امام حسین (علیه السلام) و ائمه معصومین (علیهم السلام) و نیز اعتقاد به معاد، را ویژگی‌های مهم شهدا دانست و ادامه داد: شهدا با شناخت کامل وارد میدان جنگ شدند و هفته دفاع مقدس تداعی کننده رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای عزیز است.

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس گنجینه بی پایان است، خاطرنشان کرد:هرچه از این معدن بی انتها برداشت کنیم تضمین کننده، ماندگاری و بقای انقلاب است. چرا که  گنجینه دفاع مقدس به اعتلای ارزش‌های دینی ختم می‌شود، چون جنس شهدا جنسی از ائمه (علیهم السلام) است.


فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود  روحیه امیدآفرینی مبتنی بر اعتقادات دینی را  تضمین کننده اینده انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمن همه توان خود را برای هدف قراردادن باور‌های دینی بکار گرفته است و تنها با ترویج سبک زندگی شهدا وانتقال آن به نسل سوم و چهارم انقلاب مشکلات فرهنگی و اجتماعی حل خواهد شد.

سردار مسلمی تنها راه برون رفت از تهاجم فرهنگی دشمن را ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس با استفاده از تکنولوژی‌های روز، دانست و خاطرنشان کرد: تربیت دینی فرزندان طبق فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند.

 فرمانده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با تصریح بر اینکه دشمن در تلاش است تا با ترویج برخی از ولنگاری فرهنگی، ارزش‌ها و اعتقادات دینی را نشانه بگیرد، اضافه کرد: نباید نسبت به مسائل اجتماعی به ویژه حجاب بی تفاوت بود و برای مقابله با نقشه دشمن، باید روحیه دفاع مقدس و غیرت دینی شهدا را در بین جوانان، ترویج کرد.

سردار مسلمی به جنگ نرم دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن جنگ نرم را برای نسل جوان طراحی کرده است و این جنگ معیارهاو ارزش‌های دینی را هدف قرار داده است و باید با عمل به موقع به ویژه معرفی  الگو‌هایی مثل شهدا و جانبازان، به مقابله با جنگ نرم دشمن اقدام کرد.

 فرمانده سپاه کربلا به احیای باور‌های دینی در بین نسل سوم و چهارم انقلاب هم اشاره کرد و یادآور شد: باید طبق این هدف گزاری کار کرد، و نسل جوان و اینده سازان انقلاب را با فرهنگ دفاع مقدس بیش از پیش اشنا کرد.

سردار مسلمی با بیان اینکه دشمن با جنگ شناختی در حال تقابل با انقلاب است، گفت: بسیاری از ریشه‌های  هنجارشکنی در جامعه توسط دشمنان برنامه ریزی شده است؛ و دشمنان به دنبال سیاه نمایی مشکلات هستند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به مشکلات و اینکه باید مطالبات از طریق قانون صورت بگیرد و با هنجارشکنی و تخریب بیت المال، راه درست مطالبه گری نیست، افزود:دشمن با راه اندازی جنگ شناختی، در  پی هرج و مرج در کشور است، اما مردم ایران اسلامی که در صحنه مختلف پای انقلاب ایستادند، نمی‌گذارند دشمن به اهداف خود دست پیدا کند.
 

سردار مسلمی در ادامه سخنان خود به شفاف سازی و صادقانه حرف زدن  مسئولان با مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید خالصانه برای مردم کار کنند و مردم یاری و مردم نوازی را اولویت کار خود قرار بدهند.

فرمانده سپاه کربلا  در بخش دیگری از سخنان خود به شعار امسال هفته دفاع مقدس (ما مقتدریم) اشاره کرد و افزود: شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای مدافع حرم، ما مقتدریم را به منصه ظهور رساندند و دشمن جرات عرضه اندام در مقابل ایران اسلامی ندارد و ایران اسلامی در امنیتی که شهدا به وجود آوردند، در منطقه و جهان مقتدر است.
 
سردار مسلمی در ادامه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس هم پرداخت و اضافه کرد:  راه اندازی ستاده‌های دفاع مقدس در سطح نواحی، رده‌ها و پایگاه‌های بسیج، فضاسازی در هفته دفاع مقدس، اطلاع رسانی و تولید محتوا توسط روابط عمومی،   پخش ۸ قسمت مسیر انقلاب ویژه دفاع مقدس در شبکه تبرستان، تهیه و تولید مستند، مصاحبه با رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات علمداران ولایت و اختتامیه آن در هفته بسیج، از جمله برنامه است.
 
سردار مسملی به تدوین سند توسعه ۵ ساله استان مازندران توسط نخبگان بسیجی، هم خبر داد و گفت: این سند توسعه برای کمک به دولت انقلابی  ظرف دوه ماه آینده برای رفع مشکلات مازندران اماده و به مرحله اجرا می‌رسد.
 
فرمانده سپاه کربلا به بازسازی عملیات کربلای ۵ در منطقه کیاسر هم اشاره کرد و افزود: برگزاری یادوار‌های شهدا در بهشهر و محمودآباد هم از برنامه‌های هفته دفاع مقدس بود.
 
سردار مسلمی به نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت هم اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه هم امروز در سالن الغدیر برگزار شده است؛ که مجموعا حدود ۵ هزار نفر از پیشکسوتان جهاد وشهادت در مازندران  تجلیل شدند.
 
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برنامه ریزی ستاد عتبات عالیات برای راه اندازی موکب‌ها در هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: رونمایی از طرح‌های اشتغالزایی و صندوق‌های قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی، توزیع  ۱۰ هزار بسته معیشتی  با اعتبار ۵ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه، اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به نیازمندان با اعتبار ۳ میلیارد تومان، توزیع ۵ هزار بسته نوشت افزاری بین دانش اموزان با اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومان، از برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس بود.
 
سردار مسلمی در ادامه سخنان خود،از افتتاح نمایشگاه ( مامقتدریم)هفته دفاع مقدس هم در باغ موزه استان خبر داد و افزود: در  این هفته سامانه جامع امین در قالب خدمات دهی به بیماران کرونایی، و ساماندهی 80 هزار جهادگر رونمایی می شود.
 
فرمانده سپاه کربلا در ادامه از افتتاح ۲۰۰ پروژه مسکن مددجویان در هفته دفاع مقدس هم خبر داد و گفت: اعزام 100 گروه  جهادی به مناطق کم برخوردار، عطر افشانی گلزار‌های شهدا، برگزاری نمایشگاه تجسمی اثار هنرمندان، روایت گری سیار،همایش نقش زن در دفاع مقدس، برپایی میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه، برگزاری یادواره های شهدا،فراخوانی گردان های عشایری،تجلیل از سربازان، برگزاری مسابقات علمی، تجلیل از دو قهرمان المپیک توکیو،افتتاح یادمان های شهدا،تهیه مستند از زنان امدادگر، تجلیل از زنان ایثارگر، پیاده روی جاماندگان اربعین، اجرای تئاتر خیابانی،برگزاری دوره های سواد رسانه ای، سرکشی از وابستگان شهدا، تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم، برگزاری اختتامیه اشکواره فرهنگی، افتتاح پروژه های آب رسانی در مناطق کم برخوردار، افتتاح المان شهدای تنکابن، برگزاری عصر شعر و خاطره ،برگزاری همایش بسیجیان با موضوع ولایت دراسلام از جمله برنامه های دفاع مقدس است.
 
به گفته سردار مسلمی ۵ هزار ۷۰۰ برنامه با همکاری بنیاد حفظ اثار و ارزش‌ها استان و سپاه کربلا در هفته دفاع مقدس در سراسر مازندران برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها