به گفته مسؤول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان مهم‌ترین عوامل مربوط به طلاق در استان گیلان ابتدا مسائل اقتصادی است و عامل دوم در افزایش طلاق‌ها، آسیب‌های ناشی از فضای مجازی است
کد خبر: ۹۳۷۴۷۹۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سجاد ستوده عصر امروز در نشست هم اندیشی مربیان سواد فضای مجازی گیلان عصر امروز در سالن ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران رشت با اشاره به فعالیت‌های مرکز فضای مجازی در حوزه سواد رسانه‌ای اظهار کرد: امروز با گزاره‌ای به نام زندگی و زیست مجازی روبرو هستیم، به فرمود: ه رهبر انقلاب، باید مردم را برای زندگی مجازی آماده کنیم. ما اگر موضوع زیست مجازی را مهم ندانیم و برای آن برنامه‌ریزی نکنیم حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی تقریباً غیرممکن خواهد بود.

وی زیست مجاز را همچون چیدمان خانه و رفتار‌های داخل خانه برشمرد و گفت: همه این امور تحت تأثیر زیست مجازی است و زندگی امروز مجازی شده و خرید‌های روزمره را هم از طریق فضای مجازی انجام می‌دهیم درحالی‌که ایرانی‌ها عادت داشتند کت‌وشلوار را به تن کنند، اما امروز همان را نیز از طریق فضای مجازی خریداری می‌کنند.

مسؤول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم جوانان را از تهدید‌های فضای مجازی نجات دهیم تأثیرگذاری ما از بسیاری از مدیران بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: امروز جریان انقلابی با عامه مردم، گره ارتباطی دارد و هر چقدر هم فعالیت کنیم این گره ارتباطی حل نخواهد شد، اما از طریق سواد رسانه‌ای می‌توانیم این گره ارتباطی را حل کنیم و می‌توانیم به کمک سواد رسانه‌ای حتی در جهت‌گیری‌های سیاسی هم تأثیرگذار باشیم؛ هر جا که نیاز‌های مردم به صورت محترمانه پاسخ داده شود مردم در همان‌جا اعتماد خواهند کرد.

ستوده با اشاره اینکه یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در عرصه خانوادگی در حوزه فضای مجازی است، گفت: مهم‌ترین عوامل مربوط به طلاق در استان گیلان ابتدا مسائل اقتصادی است و عامل دوم در افزایش طلاق‌ها، آسیب‌های ناشی از فضای مجازی است و همین عامل باعث شده است گیلان رتبه چهار آمار طلاق را در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه کرونا زیست مجازی مردم را به جلو انداخته است، افزود: کرونا باعث شد همه آموزش‌ها مجازی شود در حال که این اتفاقات باید ۱۰ سال دیگر رخ می‌داد. در این فضا اهمیت کار مربیان سواد رسانه‌ای بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات