مدیرعامل مس شهید باهنر کرمان گفت: اگر رویکرد مدیریتی حاج قاسم در کشور رواج یابد، خلاء مدیریتی که سال ها در کشور گسترش یافته، پر می شود.
کد خبر: ۹۳۷۵۴۱۰
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، صبح امروز  نشست خبری فرمانده بسیج کارگری استان کرمان و مدیرعامل مس شهید باهنر کرمان با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات و  به همت سازمان بسیج رسانه برگزار شد.

مجید ضیائی مدیرعامل مس شهید باهنر در این نشست عنوان کرد: شرکت مس باهنر حدود  ۸ سال بعد از مس سرچشمه راه اندازی شد تا بتواند تولیدات و مصنوعات مس را از مواد اولیه تولید کند و در نهایت در سال ۶۷ با ورود تکنولوژی های مورد نیاز خود از کشورهای خارجی به عنوان صنایع جنبی مس و تنها شرکت جنبی آغاز به کار کند.

وی افزود: شاید هیچگاه صنعت کشور قادر نباشد چنین صنعتی را راه اندازی کند چرا که نیازمند سرمایه عظیمی است، از این رو باید قدر دانست، این شرکت در تامین تجهیزات صنایع خودرویی، دفاعی، سرمایشی، گرمایشی و پالایشگاه ها نقش ایفا می کند.

مدیرعامل مس شهید باهنر کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس بیان کرد: تجربیات و یاد این دوران باید مرور شده و برای فرزندان ما حماسه باقی بماند و در وجود همه ما روحیه رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس باید زنده باشد همانگونه که سردار شهید سلیمانی در همه صحنه ها حاضر بود.

ضیائی ابراز کرد: اگر این حضور در همه صحنه ها یادآوری شود و رویکرد مدیریتی حاج قاسم در کشور رواج یابد، خلاء مدیریتی که سال ها در کشور گسترش یافته، پر می شود.

وی یادآور شد: با وجود آنکه کرمانی نیستم اما علاقه بسیاری به کرمان دارم و واقعیت این است که امروز حق کرمان این نیست که به این شکل باشد و باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد حال آنکه رسیدن به آن مشکل نیست و امکان پذیر است.

مدیرعامل مس شهید باهنر تاکید کرد: یکی از اقدامات ما در شرکت مس شهید باهنر انتقال دفتر مرکزی این شرکت از تهران به محل کارخانه بود و این اقدام در کمتر از ۲ ماه محقق شد، در حالیکه پیش از این با وجود صادر شدن دستور عملی نشده بود.

ضیائی اذعان کرد: این اراده برای انتقال مکان در ارکان مدیریتی شرکت بود، یک ماه پس از این تصمیم جلسه ای فوق العاده برگزار شد و با مصوبه مجمع عمومی به فاصله یک ماه بعد اسناد و مدارک شرکت به کرمان منتقل شد و در نهایت ثبت شرکت در کرمان انجام شد.

وی ادامه داد: اگرچه کار بسیار تا بسیار مشکل و پرهزینه بود اما با جدیت و همراهی اداره ثبت شرکت های کرمان و اتاق بازرگانی استان در آذرماه ۹۸ مشکل حل و کارت بازرگانی ما در کرمان صادر و شرکت ثبت شد.

مدیرعامل مس شهید باهنر گفت: به کارگیری نیروهای بومی اولین اقدام کارآمد در انتقال دفتر مرکزی بود و پس از آن حساب های بانکی ما در گذشته در حد تنخواه در کرمان بود و موجودی شرکت در بانک های تهران بود، در پایان سال ۹۸ حدود ۹۷ درصد از موجودی شرکت معادل  ۹۸ میلیارد تومان از سرمایه شرکت به بانک های کرمان انتقال یافت.

ضیائی تصریح کرد: اگرچه عده ای بیان می کنند نمی توانند تسهیلات خود را در کرمان به خوبی دریافت کنند اما چنین نیست و همه بانک ها با ما همراه هستند.

وی افزود: موجودی شرکت می تواند به راه اندازی صنایع کوچک تر کمک کند، در این راستا بخشی از موجودی به صورت قرض الحسنه در بانک رسالت به متقاضیان پرداخت می شود، اگر این صنعت در کرمان حضور دارد، لازم است که قسمتی از عواید آن هم به کرمان برسد، ساخت مدرسه گوشه ای از این برکات انتقال دفتر مرکزی به کرمان بوده است.

رویکرد مدیریتی شهید حاج قاسم خلا مدیریتی را پر می کند


مدیرعامل مس شهید باهنر ابراز کرد: شرکت سال گذشته به عنوان صارکننده نمونه معرفی شد و در ۵ ماه ابتدایی سال جاری به اندازه کل سال قبل صادرات داشتیم، در شرایط اعمال تحریم های ظالمانه واقعیت این است که شایسته نیست محصولات ما به صورت خام صادر شود در صورتی که امکان تولید ۳۴ هزار گونه کالا را داریم.

ضیائی متذکر شد: در صادرات اگرچه سهم پررنگی همچون شرکت ملی مس نداریم اما تلاش کردیم با گسترش صادرات ارزآوری انجام داده و سود آن را در اقتصاد کشور جاری کنیم تعهد خود را بیش از ۹۰ درصد به بانک مرکزی و سامانه نیما انجام دادیم و حاضریم به واحدهای تولیدی با استفاده از منابع خارجی که در سایر کشورها داریم، کمک کنیم، ما می توانیم در راه اندازی صنایع و ایجاد اشتغال مولد یاری رسان باشیم.

وی یادآور شد: از آنجایی که لوله های الیاژی که برای پایشگاه ها، نیروگاه ها و آب شیرین کن ها لازم است و پیش از این با واردات تامین می شد، مدیران بر آن شدند تا در داخل تولید شوند و پس از بررسی کیفیت آن ها تصمیم به تولید آن گرفته شد، تحمیل تحریم های ظالمانه سبب شد تا در بخش هایی خودکفا شویم.

مدیرعامل مس شهید باهنر مطرح کرد: مس باهنر ۳۶ سال امکان تولید لوله های آلیاژی را داشته اما نیاز کشور از خارج تامین می شد، سال گذشته حدود ۵ میلیون دلار از واردات این لوله جلوگیری شد و با وجود مشکلاتی همچون تامین ارز و خاموشی های مکرر توانستیم لوله های آلریاژی ۳ نیروگاه را تامین کنیم که به دست جوانان این مرز و بوم ایجاد شد.

ضیائی گفت: حدود ۳۰۰ هزار دلار ارز باید ارز در فرانسه مصرف شود تا این لوله ها وارد شود در صورتیکه مس شهید باهنر می تواند این لوله های آلیاژی را تامین کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: واردات این لوله ها جفا در حق تولید داخل است، همین جا قول می دهیم که تجهیزات خود را از داخل تامین کنیم و در مقابل توقع داریم صنایع این لوله های آلیاژی را از مس باهنر تامین کنند، ما با بسیج هم قسم شده ایم تا در راستای گسترش تولید داخل گام برداریم.

رویکرد مدیریتی شهید حاج قاسم خلا مدیریتی را پر می کند

 

لازم بذکر است بعد از اتمام نشست خبری ؛ ضمن ادای احترام رئیس سازمان بسیج کارگری ، مدیرعامل مس شهید باهنر و اصحاب رسانه به شهدای گمنام از واحد تولید ورق مسی بازدید به عمل آمد

 

رویکرد مدیریتی شهید حاج قاسم خلا مدیریتی را پر می کند

 

در پایان اصحاب رسانه با مطالبه گری از مدیرعامل مس شهید باهنر خواستار شدند که صنایع دستی که  در کرمان تولید می شود چرا باید شاهد عرضه ملزومات مسی از  استانهایی مثل زنجان و اصفهان و تبریز باشیم  که ضیایی پاسخ داد: ما به صورت آزمایشی این خط را تولید کردیم تا بتوانیم مواد اولین صنایع دستی را در اینجا تولید و با قیمت پایین تر در بازار عرضه کنیم

 

ارسال نظرات