خبرهای داغ:

دفاع مقدس پایه های انقلاب را تثبیت کرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک گفت: دفاع مقدس سبب تثبیت پایه های انقلاب اسلامی شد و یکی از دستاوردهای این دوران تحقق شعار ما می توانیم بود.
کد خبر: ۹۳۷۵۵۰۵
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷

سرهنگ پاسدار احسان کریم پور، در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که بمناسبت هفته دفاع مقدس در اندیمشک برگزار شد، افزود: جنگ تحمیلی اگرچه با سختی هایی برای ما همراه بود اما به واقع حماسه های ارزشمند این دوران که توسط جوانان و نوجوانان ایران اسلامی رقم خورد برای همیشه در تاریخ جاودان شد.
وی افزود: خودباوری جوانان و نوجوانان ما دستاورد این دوران است و با وجود حمایت همه جانبه دشمنان از رژیم بعثی در این جنگ ، اما فرزندان ایران اسلامی با خودباوری ، ایمان و اعتقاد در این دوران بسیار خوب درخشیدند.
کریم‌پور گفت: الگوی دفاع مقدس، تداوم انقلاب اسلامی را به همراه داشت تا به‌واسطه آن، مردم منطقه با انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند و علاوه بر این، دفاع مقدس باعث تشکیل محور مقاومت نیز شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک، تصریح کرد: اکثر انقلاب‌های جهان سال‌ها طول می‌کشد به یک ثبات نسبی دست پیدا کنند اما دفاع مقدس این روند را تسریع کرد و به یک ثبات و پایداری دائمی دست یافت.
وی در ادامه گفت: تحقق شعار «ما می‌توانیم» در هشت سال دفاع‌ مقدس یکی از ثمرات گرانبهای جنگ تحمیلی به شمار می‌رود و همواره باید به آن اذعان داشت که تحقق شعار «ما می‌توانیم» برای ملت ایران بود.
وی گفت: قرار بود عراق سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران را به اشغال خود درآورد و اگر هم نشد، خوزستان را به صورت دائم از ایران‌ جدا کند اما امام راحل فرمودند که دزدی آمده یک سنگی انداخته و فرار کرده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: مهم‌ترین پیام رزمندگان مظلوم و سرافراز اسلام تحقق و اثبات شعار «ما می‌توانیم» بود که پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی (ره) آن را در مقابل چشم مستکبران جبهه سلطه به نمایش گذاشتند.
وی حراست از آرمان‌های جمهوری اسلامی را به عنوان مهم‌ترین درس شهدا دانست و ابراز کرد: شهدای گرانقدر ما حتی امروز نیز با اینکه به‌ظاهر در میان ما نیستند، اما این وظیفه پاسداری از انقلاب را به شایستگی انجام می‌دهند.
کریم‌پور اضافه کرد: کشوری که تازه انقلاب کرده بود، در همان یک‌ سال و نیم قبل از جنگ تحمیلی با ضدانقلاب در کردستان، خوزستان، گنبد، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان و حتی در حوزه داخلی با منافقین درگیری‌هایی داشت و از طرف دیگر نیرو‌های مسلح نیز از جمله ارتش در حال بازسازی بودند و حتی چند ماه قبل از آن هم کودتایی در پادگان شهید نوژه (کودتای نقاب) در راستای تضعیف انقلاب و ارتش صورت گرفت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک افزود: دشمن سعی کرد نزدیک‌ترین شهر یعنی‌ خرمشهر را اشغال کند ولی با مقاومت مدافعان این شهر، دشمن ۳۴ روز پشت دروازه‌های این شهر متوقف ماند.
وی اظهار کرد: در دفاع مقدس بازدارندگی دفاعی ایجاد شد و به عنوان مثال بعد از اینکه آمریکا، عراق و افغانستان را اشغال و به اصطلاح ایران را محاصره کرد، گفتند که با این کار، ایران ساقط خواهد شد، اما خود آنها محبور شدند از عراق و افغانستان‌ فرار کنند که این اقتدار و عظمت مردم‌ کشورمان را نشان می‌دهد.
کریم‌پور با اشاره به اینکه باید عظمت دفاع مقدس را گرامی بداریم زیرا همیشه بازدارنده است اذعان کرد: جوانان این انقلاب که الگوی خود را از امام‌حسین‌ (ع) گرفته بودند، آن را در دفاع مقدس پیاده کردند.
وی تصریح کرد: الگوی دفاع مقدس، تداوم انقلاب اسلامی را به همراه داشت تا به‌واسطه آن، مردم منطقه با انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند و علاوه بر این، دفاع مقدس باعث تشکیل محور مقاومت نیز شد.
وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، نماد هشت سال ایستادگی مردم شهیدپرور ایران در برابر تمامی قدرت‌های شرق و غرب طی جنگ تحمیلی است ادامه داد: این دوران که با رهبری امام خمینی (ره) و رشادت‌های شهدا و رزمندگان در تاریخ کشور ما ماندگار شد، هرگز نباید از یاد‌ها و خاطره‌ها پاک شده و به بوته فراموشی سپرده شود.
کریم‌پور با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که اگر کسی در راه خدا و در راه دین تلاش کند، او را نصرت خواهد داد اضافه کرد: هفته دفاع مقدس بزرگترین فرصت برای ما به حساب می‌آید تا همان‌طور که در ماه مبارک رمضان، با مدد پروردگار، زنگار از دلها می‌زدائیم، در این هفته نیز با محک زدن فرهنگ و منش و سلوک خود با راه شهدا، زنگار‌ها را از فرهنگ و جامعه خود بزدائیم و خود را با راه شهدا تنظیم کنیم تا هم در دنیا با عزت زندگی کنیم و هم در آخرت شرمنده شهدا نباشیم.
وی یاد آور شد: آنچه که از دفاع مقدس برای ما مانده و سبب شده تا این برهه حساس، طلایی و البته افتخارآمیز برای ما معنایی قدسی پیدا کند، تطابق هر چه بیشتر ما با سبک زندگی شهدا است که ما باید مراسم اصلی گرامیداشت یاد و نام شهدا را هر کدام به سهم خود با توسل هر چه بیشتر به شهدا برگزار کنیم تا هم دنیای ما زیباتر و هم آخرت ما آبادتر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها