خبرهای داغ:
دکترین نظامی آمریکا به بهانه‌های آموزش، دموکراسی و انرژی صلح‌آمیز در امور داخلی کشورها دخالت و آن‌ها را تحریم می‌کنند و بر آن‌ها اعمال نفوذ دارند.
کد خبر: ۹۳۷۵۷۸۳
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر فاطمه واعظ جوادی معاونت امور بانوان بسیج اساتید کشور در همایش دکترین نیروی نظامی امنیت آمریکا با رویکرد نگاه به جایگاه بانوان در دانشگاه پیام نور بیرجند اظهار داشت: در مورد اینکه دکترین نظامی ایالت متحده آمریکاست پنتاگون مسئول اصلی و سازمان اطلاعات مرکزی( سیا )هم کمک می‌کند در این سند 2030 که 353 صفحه است چه چیز را دنبال می کنند.

 وی عنوان کرد: آن‌ها که اندیشکده و ثروت داشتند جهان را یک دهکده کوچک با یک کدخدا معرفی می‌کنند ما در برابر آن‌ها سازو کار خود را چطور ببندیم. مدل فکریشان است که جهان منابعش محدود است ما کدخدای جهانیم و نگاهشان تنها تک‌قطبی است.

 واعظ جوادی افزود: از نگاه دکترین نظامی آنها، امریکا همه‌کاره است و همانطور که شوروی را تکه‌تکه کرد و مدتی مانور داد اما امام ره تمام نظامات آنها را  برهم زد. آمریکایی که کشتی کشتی گندم‌هایشان را در دریا می‌ریزند که همچنان گران بماند درحالی‌که مردم آفریقا گرسنه اند .

وی خاطرنشان کرد: در این دکترین نظامی گفته برای این‌که به این هدفمان برسیم در این دهکده کوچک نوعی مدل‌سازی کردند سازوکارهای درست کرده‌اند به نام سازمان ملل متحد در نیویورک ذیل آن نهادها و سازمان‌های مختلف طراحی کردند.

 معاون امور بانوان بسیج اساتید کشور افزود: یکی برنامه محیط‌زیست جهانی است آمریکا در بالاترین رده آلوده‌کنندگان جهانی است ما سالانه چندین میلیون دلار حق عضویت می‌دهیم که در این سازمان‌ها عضو باشیم و یکی دیگر سازمان جهاد و کشاورزی است از طریق آن بر علیه ما اعمال تحریم می‌کنند.

 وی ادامه داد: چندین کنوانسیون تشکیل دادند که پنج کشور توسعه‌یافته جهان عضو آن هستند فائو مستقیماً در غذا و دارو متمرکز کار می‌کنند ادامه کار وامسن های فایزر و مدرنا به همین شرکت‌ها می‌رسد که عمدتاً یهودی‌های صهیونیست با هم همدست شدند و مداخلاتی از این طریق در کار کشورهای دیگر صورت می‌دهند.

واعظ جوادی اظهار کرد: سازمان دیگرشان مانند انرژی اتمی دخالت در کار کشورها دارد آنجایی‌که بمب شیمیایی می‌سازند کاری ندارد اما نطنز آب سنگین را همان‌طور که قلب رآکتور آب سنگین از سیمان پر کردند به ما قول داده بودند تاسیسات مان را به‌روز می‌کنند اما آن‌ها هرگز دستاوردهای شان را با ما مشارکت نمی‌کنند.

وی بیان داشت: سازمان دیگری دارند با عنوان فرهنگی به‌ظاهر صلح‌آمیز اما تفکرات تربیتی منش‌های آموزشی ضد انسانی و ضد دینی را ترویج می دهند یونیسف و یونسکو که در آن‌جا هم ما حق عضویت می‌دهیم یونیسف صندوق حمایت از کودکان است که دچار آسیب و مشکل نشوند و تنها اعلام می‌کنند متأسفیم و نگرانیم که کودکان افغانستان و یمن دچار مشکل غذا و دارو هستند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها به بهانه‌های آموزش، دموکراسی صلح و انرژی صلح‌آمیز در امور داخلی کشورها دخالت می‌کنند آن‌ها را تحریم می‌کنند و بر آن‌ها اعمال نفوذ دارند اندلسی کردن جامعه یعنی این‌که همه نهادها و سازمان‌ها یک برنامه دارند کاری به اوباما، بوش، ترامپ و بایدن نیست این برنامه سر جایش است.

معاونت امور بانوان بسیج اساتید کشور گفت: اولین استراتژی کلان آمریکا این است کشورهای پرجمعیت و بزرگ را تجزیه کنند و کشورهای کوچک و کم‌جمعیت که راحت‌تر بشود به آن‌ها اعمال نفوذ کرد.

وی ادامه داد: این اولین دکترین نظامی آمریکا است این مدل را از قدیم داشتند در قدیم سودان را تجزیه کرده و برای تجزیه خوزستان، کردستان، سیستان بلوچستان و گلستان در اول انقلاب برنامه‌ها داشتند برنامه‌شان این بود ایران را حداقل شش تکه تقسیم کنند آن‌وقت دیگران هم کاری از دستشان برنمی‌آید اما شهدای ما در دوران دفاع مقدس و فرماندهان جنگی نگذاشتند که آن‌ها به هدف خود برسند.

وی با بیان اینکه همان‌طور که کریمه را از اوکراین جدا کردند آمریکا ناتو و غرب خود را در آن‌جا مستقر کرد گفت: در سوریه خواستند تجزیه کنند شهدای مدافع حرم و سردار دل‌ها سردار سلیمانی جلوی آن‌ها ایستادند. تنها با مقاومت می‌شود کار را جلو برد نه با برگزاری همایش‌ها و نمایش‌ها و غیره

واعظ جوادی افزود: حالا افغانستان در شرف تجزیه است و این سیاست‌هایی است که دکترین نظامی آمریکا در منطقه اعمال می‌کند از قبل در اتاق فکرهایی طراحی کردند که چه بلایی بر سر مردم افغانستان بیاورند آن‌ها غافل‌اند از این‌که در ایران هم اتاق فکر کم نیست هرکس از زاویه دیدی مسائل را بررسی می‌کنند.

وی بیان داشت: آن‌ها ده خط دکترین اصلی دارد بعد کارگروه درست می‌کنند و قرارگاهی کار را دنبال می‌کنند دومین دکترین آنها ایجاد فشار در کشورهای درحال‌توسعه‌ی اسلامی است تا جمعیتشان را کاهش دهند از طریق اعمال نفوذ غیرمستقیم بر مدیران سیاسی کار را در پیش گرفته‌اند.

 معاون امور بانوان بسیج اساتید گفت: در کنوانسیون‌های مختلف قوانین وضع می‌کنند که کشورها را به سمت‌وسوی خودشان ببرند قانون اف ای‌تی‌اف را برای جنبه اقتصادی و یو پی‌وی به‌عنوان حقوق به‌نژاد گران دست‌کاری کردن گیاهان ایجاد کردند که ما مجبور شویم برای کاشت گیاهان علفی و درختی از آن مرکز اجازه بگیریم که در مجلس قبل رای ندادند و تصویب نشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نظامی خود را بر اساس توسعه ، دموکراسی، آزادی و حقوق‌بشر را شعار کرده‌است  تأکید کرد: آزادی تعریفش فقط در لااله‌الاالله است جوانان ما فکر می‌کنند آزادی ندارند که حجاب و عفاف را کنار می‌گذارد اولیا و مربیان را باید آشنا کنیم و در جالمعه روشنگری کنیم.

واعظ جوادی با بیان اینکه با تاکید بر اولویت منافع فردی بر خانوادگی بر فکر جوانان ما کار می‌کنند و تاثیر می گذارند گفت: ذیل درس تفکر و زندگی به گونه ای با جوانان صحبت می‌کنند که مباحث اومانیستی، لیبرال، سکولار و فردگرایی را در ذهن و روح جوانان ترویج می‌دهند.

 وی متذکر شد: می‌خواهند سبک زندگی‌مان را تغییر دهند  تحت عنوان توانمندسازی زنان و برابری زن و مرد در جامعه فعالیت‌هایی در ایران در سال‌های قبل انجام دادند.

 در پایان برنامه از تمثال شهید سیده معصومه خسروی تنها شهیده زن استان رونمایی و از دختران شهید نیز تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها