آیت الله دری نجف آبادی گفت: مساجد پایگاه مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان هستند و باید نقش تاثیرگذار آن‌ها در اشاعه فرهنگ مقاومت اسلامی در لایه‌های مختلف جامعه برجسته‌سازی شود.
کد خبر: ۹۳۷۵۸۶۶
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز در گردهمایی مسئولین امور مساجد در شهرستان های استان مرکزی اظهار کرد: بسیج در بطن جامعه و بین مردم و برای مردم است و در طول این سال ها نشان داده برای خدمت بی منت و صادقانه به مردم همواره پیشگام است و عملکرد بسیج در مقاطع مختلف بسیار قابل قبول است.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: مساجد سرمایه های عظیم انقلاب اسلامی هستند که از پیروزی انقلاب، موفقیت های دفاع مقدس و عرصه های مختلف کشور نقش موثری داشته اند و امروز ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم مساجد برای حل مشکلات به کارگیری شوند و در این راستا از بسیج استفاده شود.

وی ادامه داد: احیای نقش و کارکردهای مساجد برای حل مشکلات مردم در ابعاد مختلف باید روز به روز مورد توجه باشد و آنچیزی که امروز باید بیشتر مورد توجه باشد وحدت ارکان مختلف در مساجد است و همه باید برای تبدیل مساجد به پایگاه های مدیریتی جامعه نقش آفرینی کنند و نگاه ما به مساجد با توام با تحول و نوآوری باشد.

امام جمعه اراک بیان کرد: رویکرد مسجد محوری سپاه و بسیج در طی چند سال گذشته برکات زیادی برای جامعه اسلامی داشته و نیاز است این رویکرد با جدیت ادامه داشته باشد.

وی افزود: دشمنان به دنبال ضربه زدن به معنویت حاکم در انقلاب اسلامی است و لذا استفاده از فرصت ها و پتانسیل ها برای خنثی سازی توطئه های دشمنان و نقش آفرینی در گام دوم انقلاب یک ضرورت مهم است و باید با برنامه ریزی صحیح و دقیق در این راستا گام برداریم و نقش مساجد را جدی بگیریم.

امام جمعه اراک گفت: تحقق مسجد مردم محور و تقویت ارتباط مردم با مساجد باید مورد توجه باشد و همه اقشار و دستگاه ها برای تحقق این مسئله و تشکیل مسجد در تراز انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی افزود : ماموریت سپاه و روحانیت یکی است و آن هم دفاع همه جانبه از اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی است و لذا حضور میدانی بسیج و سپاه در مساجد و تشکیل قرارگاه های محله محور با رویکرد مساجد قطعا آثار و برکات زیادی خواهد داشت.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: گرامیداشت مناسبت ها در مساجد یک ضرورت است و امیدآفرینی در سطح محله ها با رویکرد مساجد ضرورت دیگر است که باید با نگاه تحول همراه با ابتکارات با جدیت دنبال شود و همه باید برای آبادانی مساجد تلاش کنیم و از هیچ فرصتی دریغ نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: مساجد باید نقش موثری در تربیت اسلامی نسل جدید و نوجوان جامعه ایفا کنند و نباید نسلی در کشور تربیت شود که در برابر دشمنان منفعل و رویکرد وابستگی به خارج از کشور داشته باشد چراکه تربیت نسل جوان باید با نگاه اسلامی و انقلابی باشد.

انتهای پیام 

ارسال نظرات