عصر شعر ایثار و مقاومت در شبستر برگزار شد

تبریز- عصرشعر ایثار و مقاومت باعنوان «مامقتدریم» در محوطه مقبره شیخ محمود شبستری با حضور شعرای آیینی این شهرستان به همت کانون بسیج هنرمندان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ادبی شبستر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۶۰۶۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه شبستر در این عصر شعرتوانمندی های فکری و اندیشه ای شعرای شبستر را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

بهمن داستان گفت: ساحت  شعر ساحت کبریایی است و شعرا با الهام از این حقیقت متعالی با خلق آثار ناب و فاخر خود می توانند نقش تاثیرگذار در فرایند مبارزه با تهدیدات و هجمه های فرهنگی دشمن داشته باشند.

وی حمایت ار آثار و اندیشه های ارزشمند شاعران شبستر را ضروری دانست وافزود: باید با تعامل با دستگاهای فرهنگی شهرستان و عناصر فرهنگی ذیربط زمینه توسعه و تعمیق این هنر فاخر اسلامی بیشتر بگشائیم تا این هنر ارزشمند تاثیرات خود را در زمیته های مختلف فرهنگ و تربیتی اعمال کند.

داستان ایجاد بستر مناسب و کارآمد در شبکه های مجازی و اینترنتی را برای انتقال و انعکاس اندیشه های هنرمندان، ادیبان،شاعران و فرهیختگان شهرستان مهم دانست و افزود: امروزه فضای مجازی عرصه مناسبی برای انتقال واندیشه ها وآثار فاخرهنری بر مبنای فرهنگی اصیل اسلامی است که شاعران می توانند با مدیریت راهبردی و هوشمندانه خود این فضا را به میدان رقابت و انتقال اندیشه ها تبدیل کنند.

وی ادامه داد: ساحت شعر و ادب در حقیقت یکی از مظاهر قدرت نرم در فرهنگ اسلامی که شعرا و ادبای شهرستان می توانند از این هنر فاخر در جهت انتقال ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی از آن استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار