وزیر ورزش و جوانان از شهدا به عنوان الگو و اسطوره‌های واقعی نام برد و گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ورزش ایران خواهند درخشید.
کد خبر: ۹۳۷۶۱۵۰
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

 دیدار وزیر ورزش و جوانان و رییس سازمان بسیج ورزشکاران با خانواده شهدای ورزشکار

دیدار وزیر ورزش و جوانان و رییس سازمان بسیج ورزشکاران با خانواده شهدای ورزشکار

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران سید حمید سجادی ، مهدی میرجلیلی ، عبدالحمید احمدی   صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس با خانواده شهید رضایی مجد و شهید محمد هادی ذوالفقاری دیدار کرد.

در این دیدار  سید حمید سجادی خطاب به خانواده شهید رضایی‌مجد گفت: ما خود را مرهون و مدیون خون شهدا می‌دانیم. شهیدان و حماسه آفرینان و دریادلانی که در روزگار سرنوشت‌ساز دفاع مقدس حضور داشتند. آنانی که با رشادت و جان فشانی‌های خود ضامن بقا و حافظ عزت و آزادگی ملت بزرگ ایران اسلامی شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه یاد تمامی شهیدان انقلاب اسلامی را همواره گرامی و عزیز می‌داریم افزود: باور داریم از خودگذشتگی‌های شهدا و خانواده‌های معززشان در ذهن مردم قدرشناس این سرزمین همواره باقی خواهد ماند و ما تلاش خواهیم کرد در لحظه لحظه ساعات زندگی‌مان یادآوری کنیم که این آرامش را مرهون شهدا و ایثارگری خانواده‌هایشان هستیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: همه ما سرباز مقام معظم رهبری و خدمتگزار مردم هستیم و خدمت به خانواده شهدا و ملت شریف ایران را فرصتی مغتنم و افتخاری بزرگ می‌دانیم.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: شخصا برخود واجب می‌دانم این نکته را یادآور شوم که آرامش امروزمان و این جایگاه برای خدمت‌رسانی ساده به دست نیامده و باید قدردان ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس باشم.

سجادی با تاکید بر تلاش در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشور بیان کرد: ما به عنوان امانتدار باید تلاش کنیم تا نام و خاطر شهدا را زنده نگه داریم تا آیندگان نیز ادامه دهنده راه شهدا باشند.

دیدار وزیر ورزش و جوانان و رییس سازمان بسیج ورزشکاران با خانواده شهدای ورزشکار

دیدار وزیر ورزش و جوانان و رییس سازمان بسیج ورزشکاران با خانواده شهدای ورزشکار

دکتر مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره هزاران شهید ورزشکار کشور به توصیف شخصیت شهدای ورزشکار پرداخت و گفت: شهدای ورزشکار مدال و سکو های قهرمانی را رها کردند تا مدال سرخ حسینی را به گردن بیاویزند.

سیدعبدالحمید احمدی در این دیدار با ابراز خوشحالی از توفیق دیدار با خانواده شهدا بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای دیدار با عزیزانی است که با ایثارگری دین بزرگی را بر گردن ما نهاده‌اند که امیدوارم بتوانیم قدردان بوده و به عنوان مسوولان فرهنگی با تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حق مطلب را ادا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در وزارت ورزش و جوانان برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای ورزشکار بیان کرد: اهتمام ویژه ای در چند سال گذشته در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته تا یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم هرچند معتقد هستیم برای تبیین تمامی واقعیت‌ها باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه شهدای خانواده بزرگ ورزش را مورد توجه قرار و افزود: ۵ هزار شهید هشت سال دفاع مقدس و۱۳۵ شهید ورزشکار مدافع حرم افتخار بزرگی است که در تاریخ این کشور به ویژه تاریخ ورزش به ثبت رسیده و می‌درخشد.

وی در ادامه سخنانش با تاکید برالگوسازی، پهلوانان جامعه ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر بخواهیم از پهلوانان واقعی نامه ببریم نام پنج هزار ورزشکار شهید هشت سال دفاع مقدس و ۱۳۵ شهید ورزشکار مدافع حرم بر پیشانی ورزش کشور می درخشد.

عبدالحمید احمدی اظهار داشت: شهدا سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و ما باید بتوانیم در مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف با یادآوری دلاورمردی ها و سلحشوری های این عزیزان نام آنها را زنده نگه داریم.

وی با تأکید و تبیین مرام و منش و ارزشهای شهدا در هشت سال دفاع مقدس این نکته را مورد توجه قرار داد که فرهنگ جبهه و جنگ ایثار و شهادت باید در کشور نهادینه شود و این تلاش باید در شرایط مختلف توجه مسئولین فرهنگی قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی توضیح داد: وزارت ورزش و جوانان به مناسبت‌های مختلف تمام تلاش‌های خود را به کار بسته تا بحث‌های ارزش‌های معنوی و اخلاقی در ورزش را زنده نگه دارد.

او در پایان از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار و یادواره شهدای شاخص با مشارکت فدراسیون‌های ورزشی خبر داد و افزود: انشالله بتوانیم با قرار گرفتن در مسیر شهدا، ارزش‌های معنوی ایثار و شهادت را در کشور رواج دهیم.

دیدار وزیر ورزش و جوانان و رییس سازمان بسیج ورزشکاران با خانواده شهدای ورزشکار

ارسال نظرات