خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: دشمنان با طرح شبهاتی به دنبال تحریف هشت سال دفاع مقدس بویژه برای نسل جوان هستند.
کد خبر: ۹۳۷۶۲۱۱
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که امروز(یکم مهر) در محل دادگستری کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به دستاوردهای دفاع مقدس برای نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهارکرد: هرچه در دفاع مقدس داریم، نشات گرفته از نهضت امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از هشت سال دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنج و خزینه یاد می کنند که باید تا می توانیم از این گنج استخراج کنیم و به نحو احسن از آن استفاده کنیم و این نشان از ارزشمندی آن دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) افزود: ارزشمندی دوران دفاع مقدس و دستاوردهای آن برای کشورمان تاجایی است که همواره مورد هجوم دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته و بدنبال تحریف آن هستند.

وی با تاکید براینکه همگان در قبال حفظ واقعیت های هشت سال دفاع مقدس وظیفه داریم، عنوان کرد: در شرایط کنونی جریان تحریف برای کشور از تحریم هم خطرناک‌تر است.

جلیلیان در ادامه به مهمترین شهباتی که از سوی دشمنان برای هشت سال  دفاع مقدس مطرح می شود پاسخ داد و گفت: دشمن در محورهای مختلفی به دنبال تحریف در جنگ است، از جمله اینکه چرا در آن زمان ایران با اقدامات دیپلماسی و مذاکره نتوانست مشکل را حل  کند تا کار به جنگ برسد و این شبهه را برای نسل جدید مطرح می کنند.

وی افزود: صدام اساسا انسان جاه طلبی بود و طبق اسناد و شواهد به هیچ عنوان به دنبال مذاکره نبود، چراکه در ایرانی که تازه در آن انقلاب شده بود، ثبات چندانی از نظر نظامی، سیاسی، اقتصادی و ... وجود نداشت و از طرفی این انقلاب منافع کشورهای زیادی را به خطر انداخته بود که می خواستند آن را نابود کنند، پس هم صدام و هم این کشورها که حامی اش بودند تنها به جنگ و براندازی فکر می کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: اینکه چرا ایران بعد از فتح خرمشهر جنگ را تمام  نکرد، شبهه دیگری است که دشمنان آن را مطرح و ادعا می کنند که ایران به دنبال جنگ طلبی بود.

وی ادامه داد: صدام و کشورهای خارجی در آن مقطع می گفتند بیائید مذاکره کنیم که البته این چیزی غیر از فریب و حیله نبود و اسناد و شواهد هم این را نشان می داد. فتح خرمشهر شوک بزرگی را به صدام وارد کرده بود و ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته داشت و او برای فرار از این شکست دنبال فرصتی بود تا تجدید قوا کند، برای همین پیشنهاد آتش بس را داد.

جلیلیان اصافه کرد: از سوی دیگر هنوز بخشی از خاک ما در دست دشمن بود و قطعنامه شورای امنیت در آن مقطع امنیت پایداری را برای ما ثابت نمی کرد، کما اینکه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران در سال ۱۳۶۷ صدام فکر کرد ایران دچار ضعف شده و منافقین را تحریک کرد ۷۲ ساعته به تهران برسند و بعد از آن هم جنگ کویت را آغاز کرد، پس صدام ماهیت جاه طلبانه ای داشت و دنبال مکر و حیله بود.

وی با تاکید براینکه امام(ره) با کمترین امکانات در برابر دشمن ایستاد، اما به پیروزیهای بزرگی رسیدیم، گفت: در دفاع مقدس این برای اولین بار بود که پس از ۲۰۰ سال در جنگی حتی یک وجب از خاک ما بدست دشمن نیفتاد.

جلیلیان یادآورشد: عواملی که باعث شد این عظمت را در دفاع مقدس بدست بیاوریم، فرماندهی ولایت فقیه و حضور منسجم مردم و نیروهای مسلح بود. با توکل برخداوند و عشق اهل بیت و الگو گرفتن از کربلا توانستیم هشت سال جنگ نابرابر را به نفع کشور تغییر دهیم.

وی در پایان گفت: باید سعی کنیم این جنگ ارزشمند را به خوبی به نسل آینده معرفی و از خطر تحریف آن را مصون نگه داریم.

ارسال نظرات