خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه قوای سه گانه باید با روحیه دفاع مقدس کار کنند، گفت: دفاع فقط هشت سال نبود بلکه ادامه دارد و از ابتدای انقلاب اسلامی در جنگ‌های تحمیلی در حوزه‌های گوناگون به سر می‌بریم.
کد خبر: ۹۳۷۶۲۴۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
قوای سه گانه با روحیه دفاع مقدس کار کنندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر، با اشاره به چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: ملت ایران به مدت هشت سال در یک جنگ تحمیلی با چند کشور قرار گرفت و به دلیل وجود معنویت، دعا و راز و نیاز و همچنین پرهیز از کشتار و تخریب غیرانسانی و غیرشرعی، دفاع آنان مقدس بود.
او افزود: ارزش‌ها و مفاهیم زیبایی که پیش از آن شنیده بودیم در آن ایام از اهل اخلاص حس کردیم و آن مفاهیم از جمله ایثار، وحدت و همگرایی به درد امروز جامعه می‌خورد.
امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه قوای سه گانه باید با همین روحیه کار کنند، تصریح کرد: دفاع فقط هشت سال نبود بلکه ادامه دارد و از ابتدای انقلاب اسلامی در جنگ‌های تحمیلی در حوزه‌های گوناگون از جمله اقتصادی و فرهنگی به سر می‌بریم.
امینی با بیان اینکه در همه حوزه‌هایی که کشور درگیر شیطنت‌های دشمن است به دفاع مقدس نیاز داریم، ابراز کرد: برای نمونه می‌توان به دفاعی که چند روز پیش علیه تروریست‌های اجاره‌ای در کردستان عراق رخ داد اشاره کرد گرچه این موضوع برای عراق خوب نیست که به دشمنان جا دهد و آنان بتوانند به ما ضربه بزنند.
او با اشاره به وجود گروه‌های اشرار در شرق و غرب ایران، یادآور شد: در حوزه دیپلماسی نیز اگر بخواهیم تحریم‌ها خنثی شود، به دفاع مقدس نیاز داریم.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی اشاره کرد و گفت: ایشان ضمن برشمردن نکات مثبت کاروان ایران، نقشه راهی نیز ترسیم کردند که برای دولت به ویژه وزارت ورزش و جوانان بسیار کاربردی است.
امینی بیان کرد: انجام سجده شکر پس از پیروزی، اهتمام به نماز و تعصب به حجاب، نام گذاری کاروان به نام سردار دل ها، اهدای نشان به برخی شهدا، احترام به مادر شهید بابایی، استفاده از چفیه به عنوان نماد ایثار و جهاد، داشتن روحیه پهلوانی، به رسمیت نشناختن رژیم جعلی و متجاوز صهیونیستی، احترام به پرچم ملی کشور و استفاده از پوشش با نماد ایرانی از جمله نکات مثبت کاروان ایران بود که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
او اضافه کرد: ایشان همچنین افرادی را که هویت خود را به بهای کم به دیگر کشور‌ها می‌فروشند تقبیح کردند چرا که این افراد حتی اگر در مسابقه پیروز شوند، در واقع شکست خورده اند.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی از جمله توجه به ورزش‌های بومی، کیفی سازی ورزش‌ها در سطح بین المللی، حمایت از ورزش‌های مدال آور و استفاده از مربیان ایرانی داشتند.
او با بیان اینکه رعایت عدالت در حوزه ورزش نیز مورد تأکید ایشان بود، افزود: در کشور و استان باید عدالت ورزشی وجود داشته باشد و برای نمونه معنا ندارد در یک استان یک ورزشگاه زودتر از دیگر شهرستان‌ها به بهره برداری برسد.
امام جمعه شاهرود همچنین به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگ‌های اشاره کرد و ضمن برشمردن ویژگی‌های مثبت این سازمان، اظهار کرد: حضور دائمی ایران در یک سازمان بین المللی، افزایش قدرت مانور سیاسی، کاهش فشار اقتصادی غرب به ویژه آمریکا، فعالیت موثر در بخش انرژی و ورودبه بازار‌های منطقه و جهان را در پی دارد.
امینی هم چنین به سه گام مهم سه قوه در روز‌های گذشته اشاره کرد و گفت: طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار و حذف امضا‌های طلایی، پذیرفتن سند برگ سبز خودرو و انتشار صورت حساب شرکت‌های دولتی گام‌های مثبتی بود که برای خدمت به مردم برداشته شد و امید است ادامه یابد.
او در بخش دیگر خطبه‌های این هفته با تأکید بر اینکه نهاد امامت جمعه در عزل و نصب هیچ مسئولی دخالت ندارد، ابراز کرد: نهاد امامت جمعه اجازه دخالت در این موضوع ندارد و کارش نیز این نیست که بگوید چه کسی استاندار، فرماندار و یا مسئول شهری شود.
امام جمعه شاهرود اضافه کرد: اگر ما طرف مشورت قرار بگیریم نگاهمان گروهی و حزبی نیست و در نهایت نیز هرکسی از طرف دولت یا مردم خدمتگزار شد، با او همکاری و اگر مسئولی هم مصلحت مردم را در نظر نگیرد با او برخورد می‌کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها