فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان:
سردار معروفی با اشاره به اینکه امروز دشمن ایمان ملت ما و جوانان را هدف قرار داده است، اظهار کرد: جنگ امروز در خانه ماست، دشمن امروز جنگ را برای محتوای دین ما نهادینه می کند
کد خبر: ۹۳۷۶۲۶۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سردار حسین معروفی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان ضمن عرض تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و گرامیداشت هفته پر افتخار دفاع مقدس اظهار کرد هفته دفاع مقدس، هفته ای است که یادآور جنگ نابرابر نامحرمان، نااهلان، نامردان و اشرار عالم است که در مقابل جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران صف آرایی کردن و ملت عظیم الشان ایران با فرمانده خود توانستند این بلا را دفع کنند و پیروزی را برای خود و دینشان به ارمغان بیاورند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و عزت ملت ایران است هفته دفاع مقدس نماد جهاد و سلحشوری است

این مقام مسئول ادامه داد: هر قوم و ملتی که بتواند در جامعه اسلامی خود مثلت مقاومت، جهاد و شهادت را در وجودش نهادینه کند ان ملت سربلند و سرافراز است و آن ملت عاشورایی و حسینی می شود.

سردار معروفی گفت: این سه مولفه خروجی حرکت بزرگ سیدالشهدا است و در طول 8 سال دفاع مقدس  جانانه ما ، جهاد و شهادت در وجود رزمندگان و شهیدان ما نهادینه شده بود و آنان برای دین خدا، حفظ کرامت، تمامیت ارضی، حفظ نأموس، همه وجود خود را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم حقیقت دین کردند.

وی با اشاره به اینکه سه مؤلفه ما را در دوران دفاع مقدس پیروز و سربلند کرد، گفت : بازدارندگی امروز ما مرهون این سه مؤلفه است که این سه مؤلفه عبارتند از ایمان عملی به خداوند تبارک و تعالی، وحدت واقعی حول محور ولایت و امامت و  مدیریت صحیح اسلامی و رهبری و امامت امام خمینی(ره) بود.

این مقام مسئول در تشریح مؤلفه اول با بیان اینکه اعتقاد عملی به خداوند و حُسن ظن داشتن به ذات اقدس الهی شاه کلید است، عنوان کرد: ملت بزرگ ایران و عصاره این ملت یعنی رزمندگان، جانبازان و شهیدان در دوران دفاع مقدس جانانه دفاع و خداوند را یاری کردند و به همین دلیل نیز سعادت الهی جاری شد.

سردار معروفی با بیان اینکه توکل به خداوند و توسل به اهل بیت علیه السلام در جای جای دفاع مقدس موج می زد، ابراز کرد: در جبهه گناه جایی نداشت؛ همه با گناه بیگانه بودند ،گناه در جبهه قهقه و خندیدن رزمندگان بود، گناه در جبهه نرسیدن به صف اول نماز بود، گناه در جبهه در میدان تیر هدف را درست نزدن بود؛ در این دوران آبروداری، برادری، ذوب شدن در حقیقت دین ، ملت خویش و امام خویش وجود داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در تشریح مؤلفه دوم اظهار کرد: وفاق واقعی و ملی وحدت ملی ، وحدتی اعتبار و ارزش دارد که حول محور ولایت فقیه باشد  و در نظام ولایی وحدتی اعتبار دارد که حول ولایت و حجت خدا باشد و وحدتی که گردن به امر ولی خدا نگذارد؛ آن وحدت حول محور خدا نیست.

وی با اشاره به اینکه در آن دوران اگر دعوا در شهر و استان بود، زمانی که به سمت جبهه حرکت می کردند، اثری از مسائل سیاسی نبود، تصریح کرد: در کدام سنگر به خاطر دعوای سیاسی، دشمن خط ما را شکست؟ ما در دوران دفاع مقدس باور داشتیم که باید پرچم اسلام بالای قله قرار گیرد و از مسائل حاشیه عبور می کردیم و این وحدت واقعی بود.

این مقام مسئول در تشریح مؤلفه سوم با تأکید بر اینکه هیچ گاه نمی توانیم نقش بی بدیل و جاوید امام خمینی(ره) را در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران سراسر افتخار دفاع مقدس فراموش کنیم، گفت: فرمان امام در جبهه فرمان خدا و امام زمان بود و ما از ته دل با همه وجود به فرمان و حقانیت امام ایمان داشتیم.

سردار معروفی با بیان اینکه در جبهه تبعیت از امام خویش با فتوا و توصیه کردن نبود؛ در جبهه همه جبهه اسلام به میل امام خود کار می کرد، ابراز کرد: ما در جنگ ابهت ابر قدرت غرب و شرق را شکستیم؛ ما در این جنگ پرده تزویر از چهره جهانخواران برداشتیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: دوران دفاع مقدس صحنه امتحان بود و جبهه شد قطعه ای از بهشت؛ ما دست خدا را دیدیم و به ارواح مطهر شهیدان با چشم خودم معجزه الهی را دیدم.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن ایمان ملت ما و جوانان را هدف قرار داده است، اظهار کرد: جنگ امروز در خانه ماست، دشمن امروز جنگ را برای محتوای دین ما نهادینه می کند، دشمن به دنبال پوسته انقلاب نیست به دنبال تهی کردن مکتب، انقلاب و دین ماست که ما را سست و پشیمان کند که ناامیدی جنود شیطان و امید جنود خداست.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال انشقاق  امت، مرکزیت و حاکمیت است؛ از حاج قاسم هیچ نگیریم همین که بدون میل خدا کارنکرد ،عاقبت بخیر می شویم این اصل و پایه این است.

ارسال نظرات