نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:

شهید سلیمانی ها تربیت شده دفاع مقدس هستند

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، حلقه‌های صالحین را محل تربیت انسان‌های باایمان، خداباور، معادباور و قیامت‌باور دانست.
کد خبر: ۹۳۷۶۳۹۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های امروز نمازجمعه  با تإکید بر ضرورت تعیین تکلیف مدیریت های استانی  که خواسته آحاد مردم می باشد، گفت:  دولت محترم تسریع کند و هر چه زودتر تکلیف دولت‌مردان استانی را مشخص کند، البته مدیران فعلی عنایت دارند که نباید کارها متوقف بشود و یا کند بشود، همچنان تا آخرین روز و آخرین فرصت پیگیر کارها بودند و باید بیشتر باشند؛ اما دولت بالأخره باید تعیین تکلیف کند و زودتر تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام  افزود: البته منظور شتاب‌زدگی هم نیست که خدایی نخواسته دقت کافی صورت نگیرد و انتخاب ناسالم، این حتماً مدنظر نیست انتخاب درست که مدیری جامع‌الاطراف و انقلابی و جهادی و فارغ از نگاه‌های گروهی و دسته‌بندی‌ها و امثال آن ان‌شاءالله انتخاب شود که همه را با نگاه واحد نگریسته و خدمت‌گزار همه باشد، این را ان‌شاءالله عزیزان مدنظر خواهند داشت.

وی ادامه داد:  و البته همه فعالان استانی هم این نگاه را دارند که هر کس توسط دولت انتخاب شد از او حمایت جامع و کامل خواهند داشت.

خارج کردن چهارمحال و بختیاری  از لیست استان های محروم با چه شاخص هایی است؟

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خارج کردن چهارمحال و بختیاری از لیست استان‌های محروم بر چه اساسی و با چه شاخص‌هایی است؟  ما خوشمان نمی‌آید که به ما بگویند استان محروم اما واقعیت‌ها را که نمی‌شود با تعابیر تغییر داد.  با این همه مشکل و کاستی چطور می‌شود به آسانی گفت چهارمحال و بختیاری استان برخوردار یا حتی نیمه برخوردار است؟ همه حساسیت به خرج بدهیم و مطالبه جدی داشته باشیم تا محرومیت را در هیچ جای استان شاهد نباشیم.

 نماینده ولی فقیه در استان  یادآوری کرد: در این استان ضمن این‌که خدمات قابل‌توجهی صورت گرفته است و جای تقدیر است اما فاصله زیادی دارد با استان‌های برخوردار و نیمه برخوردار؛ در بخش راه‌های درون استانی و برون استانی آن همه مشکلات را ما داریم، در بخش اشتغال نرخ بالای بیکاری در این استان وجود دارد، در بخش اشتغال و معیشت مردم واقعاً از نظر درآمد با مشکل مواجه هستند، در بخش روستایی که در مناطقی از استان وضع فلاکت باری در بخشی از روستاها حاکم است، در بخش آب مشکلات ما الی ماشاالله است، در بخش صنعت و کشاورزی علی‌رغم ظرفیت‌های فراوانی که در استان هست امکان برای فعال شدن آن‌ها یا نیست یا بسیار ناچیز است چطور می‌شود به این آسانی گفت استان چهارمحال و بختیاری استان برخوردار یا نیمه برخوردار حتی است، من اعتقادم این است که حتما این معنا باید منعکس  بشود و از آقایان مطالبه بشود که زمانی این نام نباید باشد که فعالیت‌ در همه استان و امکانات در همه استان با عدالت وجود داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد گفت: البته من این را شنیدم امیدوار هستم درست نباشد ولی در هر صورت لازم است که همه حساسیت به خرج بدهیم و مطالبه جدی در این جهت داشته باشیم تا ان‌شاءالله محرومیت را در هیچ جای استان ما شاهد نباشیم.

شهدا و سلیمانی ها تربیت شده دفاع مقدس هستند

نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان در جبهه‌ها با ایمان قوی میان عقل و تقوا نظم ایجاد و هوا را اسیر کردند که نتیجه این عملکرد تربیت این همه شهید و سلیمانی‌ها شد و دشمن انقلاب به مقصد نرسید.

حلقه‌های صالحین باید انسان‌های باایمان، خداباور، معادباور و قیامت‌باور تربیت کند

استاد حلقه های صالحین بسیج در چهارمحال وبختیاری تإکید کرد: در حلقه‌های صالحین باید انسان‌هایی تربیت شود که عشق خدا در قلوب آن‌ها متبلور شود و به قیامت، معاد و پرسش و پاسخ ایمان و باور داشته باشند که این انسان رنگ خدایی به خود می‌گیرد و ظلم‌ستیز خواهد شد.

اربعین را زنده نگه دارید

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: اربعین در دوران دفاع مقدس و بعد از آن زنده بود، زیرا که شعار رزمندگان "حسین حسین، شهادت" و "عشق به کربلا بود" و عازم نشدن ایرانیان طی این دو سال به کربلا غمی بر دل ما است، اما با برپایی موکب‌هایی در گوشه و کنار و خدمت به علاقه‌مندان اباعبدالله (علیه السلام )، راه‌اندازی کاروان‌های نمادین پیاده‌روی اربعین، جلسات و اجتماعات مختلف و... با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همه به زنده نگهداشتن اربعین کمک می‌کند.

ارسال نظرات