خبرهای داغ:
گزارش تحلیلی؛

سپاه و بسیج؛ از جنگ تحمیلی تا حضور در عرصه های سیاسی و امنیتی

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: سپاه و بسیج فرزند ملت و انقلاب است که از ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی تا امروز در تمام عرصه های فرهنگی، سیاسی و امنیتی، سازندگی و غیره اقدامات سازنده ای را ارائه داده اند.
کد خبر: ۹۳۷۶۵۱۶
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

طی گذر ۴۱ ساله از دوران جنگ تحمیلی و خلق حماسه‌های بزرگ و رشادت‌های عظیم رزمندگان اسلام در دفاع مقدس همواره شاهد پیشرفت و آبادانی ایران عزیز بوده و هستیم. تلاش شبانه روزی و ایثار و خدمت‌رسانی همه جانبه کلیه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان کشور و مهمتر از همه جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج، بر هیچ کس پوشیده نیست و بی شک این حضور مستمر در عرصه های مختلف، توانسته در مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی، سدی مستحکم برای حفظ آرمان های انقلابی ملت ایران باشد.

نقش و تأثیر جایگاه انقلاب اسلامی در دفاع مقدس

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعين حسینی و اسارت اهل بیت علیهم السلام و همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به بیان نقش سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب پرداخته و گفت: اولین نقش و تأثیر انقلاب اسلامی، پایان بخشیدن به انحطاط تاریخی طولانی در کشور بوده و از طرف دیگر کشوری تحقیر شده و عقب مانده را در مسیر پیشرفت سریع قرار داده و عنصر اراده ملی و همکاری و همت همه جانبه را به میدان آورده است.

وی توان و اراده ملی در جهت پیشرفت کشور را از آثار و برکات انقلاب اسلامی دانسته و گفت: دفاع مقدس جوانان را به آینده و استقلال کشور و درک جمله "ما می‌توانیم" معتقد و امیدوار نمود. در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان بر علیه کشور توطئه‌های بسیاری مرتکب شدند غافل از اینکه توطئه ها عامل همبستگی و پیشرفت کشور شد.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها بعد از جریان پیروزی انقلاب و طرح مانع تراشی های بسیار در این زمینه ناموفق بودند، زمانیکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حضرت امام خمینی(ره) وارد کشور شده و دولت جمهوری اسلامی را تشکیل نمود، آنان از کشور عراق بعنوان یک عنصر آمریکایی‌ برعلیه کشور ما جنگ تحمیلی را به راه انداختند. غافل از اینکه این دوران هشت ساله جنگ تحمیلی به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) به دفاع مقدس تبدیل شد و در معنای دیگر جنگ تبدیل به گنج شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) گفت: با وجودیکه در حوزه‌های مختلف زیرساختی و اقتصادی آسیب‌های بسیاری دیده ایم و شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده ایم، اما جنگ عامل رسیدن به برکات بسیاری برای ملت شریف ایران اسلامی بوده و موجب شکل‌گیری همبستگی و اتحاد و پشتکار و اعتماد به جوانان شده و به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری جوانان را وارد میدان اصلی حوادث کرد و با روحیه ما می‌توانیم که برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است آشنا نموده و توانستیم تهدید را تبدیل به فرصت نماییم.

تشکیل زیربنای موفقیت‌های انقلاب و کشور در دوران چهل ساله پس از پیروزی در جنگ تحمیلی

حجت‌الاسلام شجاعی مهر گفت: شاید نگرش اغلب افراد به تحریم و جنگ بعنوان یک تهدید باشد و باتوجه به کاستی هایی که هم اینک در سطح جامعه و زندگی روزمره مردم وجود دارد آثار تحریم ها به وضوح قابل مشاهده است، اما اگر با نگاه انقلابی و نگاه حاج قاسم سلیمانی به موضوع بنگریم می‌توان از تحریم‌ها بعنوان فرصت استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث نفوذ انقلاب اسلامی در مقابله با رژيم غاصب صهیونیستی که بعنوان یک تهدید برای کشور بحساب می‌آید، شاید در ابتدای جنگ سوریه و فتنه گروه تروریستی داعش بعضی ها ایراد گرفتند که چرا جوانان ما باید به دفاع از ملت سوریه مدافع حرم شوند ولی هم اکنون برکات این عمل بر همگان روشن شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) استان قزوين گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری انگیزه‌ جهادی موجب تشکیل روحیه انقلابی در مسئولان شده و زمینه پیشرفت کشور در برابر تحریم‌ها را بدنبال خواهد داشت.

ساخت واکسن مقابله با بیماری کرونا در داخل کشور

وی با اشاره به ساخت واکسن مقابله با بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: علیرغم وجود تحریم‌ها در کشور، دانشمندان و متخصصین ما موفق به ساخت و تولید واکسن کرونا شدند که این امر هم اینک آرزوی بسیاری از کشورهای جهان می‌باشد.

حجت‌الاسلام شجاعی مهر گفت: باوجود وظيفه سازمان های بین‌المللی در حوزه توزیع دارو در کشورهای جهان، آنان به بهانه FATA و تحریم‌ها حاضر به صادرات دارو و واکسن به کشور ما نشدند و اگر تحریم‌ها وجود نداشت و واکسن براحتی در اختيار ملت ایران قرار می‌گرفت شاید هرگز فکر تولید واکسن به ذهن متخصصان ما خطور نمی‌کرد.

وی تصريح کرد: به پیروزی رسیدن انقلاب، انحطاط فکری در سطح کشور را از بين برد و جای تسلیم و تضرع را به عزت و افتخار مبدل ساخته و فرهنگ ذلت ناپذیری مکتب عاشورایی را در جوانان دمید که این اتفاق بزرگ از دیگر برکات انقلاب اسلامی و در عین حال سرمایه بسیج کشور بوده است و در مقابل، بسیجیان بزرگوار نیز نیازمند این اخلاص و ارزش‌های دفاع مقدس و روحیه انقلابی گری و تلاش و کوشش و بهره‌گیری از تهدیدها برای ایجاد فرصت ها هستند.

حفظ امنیت کشور بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامی

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) گفت: بحمدالله به برکت حضور بسیجیان و سپاه پاسداران انقلاب در عرصه‌های گوناگون، باوجودیکه همواره در اطراف کشور شاهد توطئه‌های کثیر دشمنان هستیم اما هم اینک دارای امن‌ترین آسمان در دنیا بوده و این امر در طی گذشت چهل ساله پس از دفاع مقدس، نشان از هوشیاری ما در حوزه امنیتی دارد.

وی افزود: بسیجیان و پاسداران و ملت بزرگ ایران به این بلوغ فکری رسیده اند که می‌بایست هوشیار بوده و فرصت دست درازی دشمنان به کشور پهناور ایران را ندهند زیرا که به فرموده امیرالمؤمنین دو نعمت سلامت و امنیت از ارزشمندترین نعمتهای دنیوی است که این امر به برکت حضور سپاه و بسیج در کشور صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام شجاعی مهر گفت: حضور مقتدرانه جوانان‌ در حمایت و اطاعت از ولایت فقیه توانسته دستاوردهای مهمی برای کشور به ارمغان آورد و این معجزه انقلاب اسلامی بود که‌ توانست کشوری را که از حیث سیاسی وابسته محض به ملت های غربی بخصوص آمریکا بود را به جایگاه فعلی و استقلال فکری برساند.

جایگاه علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب

وی گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اولین اصل برمبنای دانش و پژوهش مطرح شده و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی که به برکت حضور مستمر بسیجیان در عرصه‌های مختلف علم و پژوهش صورت گرفته موجب شده موتور پیشرفت کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و سیاسی روشن شود که این امر ثمرات بالنده ای را برای کشور بدنبال خواهد داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام‌ حسن مجتبی(ع) گفت: در کلیه عرصه‌های ساخت و ساز، راهسازی و حمل‌ونقل جاده‌ای، صنعت و معدن، نیرو، سلامت، کشاورزی و بویژه در عرصه هسته‌ای، فناوری سلول‌های بنیادی و نانو تکنولوژی و زیست‌فناوری، فتح قله های اقتدار به برکت اندیشه و تفکر ما می‌توانیم و ولایتمداری و عمل فی سبیل الله در سطح کلان در کشور حاصل شده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی و دفاعی کشور گفت: امروزه ایران اسلامی دارای مهمترین سپر و سنگر دفاعی در منطقه مقابل تعدی دشمن را دارا بوده و در عرصه‌ مهندسی دفاعی با وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقتدرانه روی پای خود ایستاده ایم.

حجت الاسلام شجاعی یکی از آسیب‌هایی که هم اکنون کشور را تهدید می‌کند کاهش حضور و پشتیبانی مردم در عرصه‌های مختلف کشور دانست و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون برخی از دولتمردان جاهلانه و خائنانه بدنبال کاهش حضور مردم در عرصه‌های گوناگون بودند، گاهی با ادغام چند وزارتخانه و یا با تعویض تاریخ انتخابات این عمل صورت گرفت.

وی تاکید کرد: سازمان بسیج در تمامی زمینه‌هایی که منافع مردم در خطر بوده سینه سپر کرده و در حد توان محرومیت زدایی کرده است. همچنين سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز طی دو سال اخیر و مواجهه با ویروس کرونا ضمن برگزاری رزمایش های گوناگون در عرصه‌های مختلف از جمله توزیع بسته‌های حمایتی و کمک‌ مومنانه و در زمینه غربالگری کرونا و حضور در روند اجرای واکسیناسیون همواره پای کار بوده و اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌ است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) استان قزوين با اشاره به حضور بسیج در عرصه‌ انتخابات گفت: این سازمان در جهت تغییر و تحولات در زمینه حضور حداکثری مردم، جمع‌آوری رأی و امنیت انتخابات به یاری انقلاب شتافته و امروزه در حوزه تحولات سیاسی و منطقه ای بینش و بصیرت سیاسی مردم در مقایسه با سایر کشورهای همجوار افزایش چشمگیری داشته و اگرچه دشمن در تلاش برای تغییر رویکردهای انقلاب است اما در عین حال مردم در تمامی زمینه ها اعلام نظر می‌کنند و این نشان از بلوغ فکری ملت ایران است.

برقراری عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات در سطح جامعه

حجت‌الاسلام شجاعی مهر گفت: در وضعیت کنونی جامعه بدلیل بی‌توجهی به مسئله عدالت اجتماعی، عده کثیری از مردم و جوانان روستاها به شهرها کوچ کردند و این امر موجب از بین رفتن فرصت ها در جهت ایجاد زمينه تولید داخلی بوده است.

وی بیان کرد: در بحث عدالت‌ اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات در سطح کشور، سازمان بسیج اقدامات متعددی در زمینه تقسيم بیت‌المال و شکوفایی ظرفیت‌های کشور در سطح جامعه پرداخته و همواره پرچم بسیج در این زمینه برافراشته بوده است.

حجت الاسلام شجاعی مهر در پایان گفت: امیدواریم به یاری خداوند متعال در ادامه مسیر پر پیچ و تاب اداره کشور تحت لوای مقام معظم رهبری انجام وظیفه نموده و ان شاالله این انقلاب اسلامی منجر به ایجاد تمدن اسلامی و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) بشود.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها