خبرهای داغ:
مدیرکل بنیادحفظ آثارو ارزش های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه : تندیس قهرمان ملی علی لندی ساخت می شود، گفت: ایثار و فداکاری علی لندی در کتاب های درسی باید وارد شود.
کد خبر: ۹۳۷۶۸۷۳
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج  از دزفول، سردارپاسدار عبدالرضا حاجی، در همایش نقش زنان دزفول در دوران دفاع مقدس و تجلیل از 41 بانوی شاخص عرصه دفاع مقدس درشهرستان درفول، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، اظهارداشت: افتخارمی‌کنم امروز در جمع زنان و مادران، همسران و رزمندگان دیارمقاومت و شهرشهیدپروردزفول هستم. شهرستان دزفول سرداران زیادی در دوران هشت سال دفاع مقدس پرورش داد که پشت حزب بعث را لرزاند.

مدیرکل بنیادحفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه تمام شهرستان دزفول بوی شهید می‌دهد، افزود: امنیت جمهوری اسلامی را مرهون خون پاک شهیدان هستیم؛ در دوران دفاع مقدس قاسم‌هایی تربیت شدند که دل از مادر، همسر و فرزندان خود برای آب و خاکشان کندند و به تکلیف خودشان عمل کردند و نگذاشتند ابرقدرت‌ها دنیا کمر اسلام را در سرزمین شیعه خورد کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مادران شهدا فرزندان خود را بعد از بزرگ کردند راهی جبهه حق علیه باطل کرد، بیان کرد: توصیف و بیانش سخت است که جوانی دل از مادر و همسرش بکند و در جبهه حضور پیدا کند و در مقابل موشک‌های دشمن مقاومت،ایستادگی و جانفشانی کردند.

سردارحاجتی با بیان اینکه شهرشهیدپرور دزفول خانواده‌هایی شهدایی دارد که نه تنها یک شهید بلکه دوازده شهید را تقدیم اسلام کرده است، گفت: شهرستان دزفول سرزمین عزیزانی است که فرزندانی را تربیت کردند که کمردشمن را شکستند و نگذاشتند یک وجب از خاکمان را تصرف کنند. امروز از مادرانی تجلیل می‌کنیم که همه دار و ندار خود را برای اسلام دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه . آبروی محله بچه هایی هستندکه مردانه جان دادند تا نام دزفول مقتدر باشد، اظهار داشت: شهرستان دزفول سرزمینی است که جوانانش جان خود را برای مکتب امام حسین(ع) فداکردند.

مدیرکل بنیادحفظ آثارو ارزش های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه سراسر ایران شب گذشته با خبردرگذشت علی لندی جوانان غیور ایذی در حزن و اندوه فرود رفت، اظهارداشت، نسل بهنام محمدی های13ساله وشهدایی که درمقابل حزب بعث ایستادند دیدن ودیدم که علی لندی این جوان غیوربختیاری چگونه برای نجات مادر وخواهرشهید به دل آتش میزند.

وی بابیان اینکه شهرستان ایذه شهدای زیادی در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است، افزود: نسل علی لندی ها زنده خواهدماند، ایران سرزمین نوجوان دلداده است.

مدیرکل بنیادحفظ آثارو ارزش های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه در کتاب های درسی باید ایثار وفداکاری علی اندی وارد شود، گفت: علی لندی مادر وخواهری رانجات می دهد که خودش در دل آتش می رود و این سوختن تبدیل به یک اسطوره و قهرمان شد.

سردار حاجتی با اشاره به اینکه خوزستانی ها اصل ونجابتشان است که خودشان را فدای ملت کنند، گفت: تندیس قهرمان ملی علی لندی ساخت می شود

به گزارش بسیج ، از 41 بانوی شاخص عرصه دفاع مقدس شهرستان دزفول در این همایش تجلیل شدند و اسماعیل نصرالهی از مداحان و شاعران دزفول نیز به سرودن شعر درخصوص نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت.اجرای گروه سرود بچه‌های آسمان و رونمایی از تابوت شهید سپهبد قاسم سلیمانی از دیگر بخش‌های این همایش بود.

به‌پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به‌عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نام‌گذاری شدو چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری روز دزفول نام‌گذاری شده است. مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس و با منطق اسلامی و انقلابی خود از ارزش‌های اعتقادی ما دفاع کردند و نامی ماندگار از خود در این عرصه به‌یادگار گذاشتند و این مردم ولایت‌مدار در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های انقلابی بیش از 2600 شهید والامقام و نُه شهید سرافراز مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند.

شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت 176 موشک دوربرد فراگ و اسکادبی قرار گرفت، هواپیماهای دشمن 489 بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر دزفول فروریختند و 5 هزار و 821 گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد. در این هشت سال 19 هزار و 500 واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی بین 20 تا 100 درصد در دزفول خسارت دید. مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر 2 هزار و 600 شهید، 400 جانباز، 452 آزاده و 147 جاویدالاثر تقدیم کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها