خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در میزگرد فرماندهان که‌ در خبرگزاری بسیج برگزار شد گفت: دفاع مقدس گنجینه بی انتهای خوبی های یک ملت است که‌ باید در ثبت و انتقال آن مسئولان تمام تلاش خود را به کار گیرند.
کد خبر: ۹۳۷۷۴۰۰
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

به مناسبت هفته دفاع مقدس فرمانده سپاه صاحب الامرعج، مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس میهمان خبرگزاری بسیج بودند. فرماندهانی که هرکدام با مجموعه تحت امر خویش سهمی در فرهنگ جهاد و شهادت دارند و بخشی از امنیت کشور را تضمین می کنند.

سپاه و ارتش ضامن استقلال کشور هستند که در طول ۸سال دفاع مقدس با جان خویش به جنگ تمام ابرقدرتها رفتند، نخبگانی را در مکتب عاشورا پرورش دادند که امروز به عنوان یک قدرت جهانی در عرصه نظامی مطرح است. امیر سرتیپ دوم بهنام پیری مدیرکل حفظ نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در میزگرد فرماندهان خبرگزاری بسیج به تبیین عملکرد نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس پرداخت که از نظر مخاطبان می گذرد.
برای هر صندلی مدیریت یک کربلا برپاشده است.

امیر سرتیپ دوم بهنام پیری اظهار کرد: در ایام دفاع مقدس کسی به دنبال پست و مقام نبود، برای هر صندلی مدیریت یک کربلا برپا شده تا زیر سایه امنیت شهیدان بتوانیم در برابر سنگین ترین هجمه ها مقاومت کنیم، کسانی که‌ صاحب ثروت و قدرت شدند فراموش نکنند که‌ بر خون جوانان این مملکت تکیه کردند، باید قدردان باشند و مسیر شهدا را ادامه دهند.

جنگ زمانی تحمیل مي شود که‌ ضعیف باشید، با وقوع انقلاب و فروپاشی نیروهای مسلح، جریان های ضد انقلاب فعال شدند، تجزیه طلب ها فرصت را مغتنم شمردند تا اهداف خود را پیاده کنند و نا امنی را در دستورکار قرار دهند.

روح خودباوری را امام ره به جوانان عرصه کرد

پیری افزود: ما قادر به ساخت گلوله کالیبره نبودیم، تحریم ها به شدت هدفمند شده بود و هیچ کالایی برای استفاده در جنگ به ایران نمی دادند. با تمام مشکلات و کاستی ها مردم با همدلی و اتحاد توانستند در برابر دشمن مقاومت و دفاع جانانه انجام دهند که‌ برگ زرینی در تاریخ ایران و دنیا به ثبت رساندند.

چه شد جوانان جرات کردند وارد کار شوند؟ امروز به یک کشور قدرتمند در حوزه نظامی تبدیل شویم. در دوران گذشته ارتش هیچ اراده ای از خود نداشت و همه امور حساس نظامی در اختیار مستشاران آمریکایی بود، بلوک شرق و غرب کشورها را در تقسیم بندی خویش قرار داده بودند.

دفاع مقدس گنجینه همه خوبی های یک ملت است

مدیرکل حفظ نشر و آثار دفاع مقدس تصریح کرد: اگر امام دستور مي دادند، هیچ کس در شهر ها باقی نمی ماند، مردم به عشق امام جانفشانی مي کردند، آرمان‌های انقلاب با مکتب عاشورا گره خورده بود.امام روح خودباوری را در جوانان زنده کرد و امروز یکی از مقتدرترین نیروهای نظامی دنیا هستیم. جنگ متعلق به همه مردم است که‌ دفاع پاک را انجام دادند، دفاع مقدس مي گوييم زیرا به ایران حمله شد، دشمن وارد سرزمین ما شد، شهرها و روستاها را اشغال کرد، امام امت فرمودند: دیوانه ای سنگی انداخته و فرار کرده است، سطح دشمن را پایین آوردند تا آرامش جامعه حفظ شود، امروز سپاه دلاور، ارتش قهرمان و نیروی غیور انتظامی در مرزها حراست از کشور را به عهده دارند.

در سوریه فرزندان ایران اسلامی برای دفاع از حریم اهل بیت سنگ تمام گذاشتن و اولین شهید مدافع حرم، از نیروهای تیپ ایرانشهر بنامید یدالهی بود، افتخار فرماندهی داشتم، وقتی از ستادکل به ما دستور دادند، با نیروها در میان گذاشتم، باور کردنی نبود بلکه تمام نیروها به جز ۸نفر که‌ مشکلات پزشکی داشتند همه آماده باش به خط شدند و برای اعزام نیرو به اندازه کافی وجود داشت.

باید به سمتی حرکت کنیم که‌ رضای خدا و خشنودی ولی فقیه را در پی داشته باشد. دفاع مقدس گنجینه بی پایان همه خوبی ها و رشادت های یک ملت است که‌ باید در اختیار نسل های بعدی قرار گیرد، تاکنون کمتر از ۱۰ درصد این گنج به ثبت رسیده است باید مسئولان اهتمام بورزند تا دیگران با تحریف دفاع مقدس در جهت دشمن حرکت نکنند و ذهن جوانان را آشوب زده شبهات نکنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها