خبرهای داغ:
هادی سیاسی بسیج در سرخه گفت: درونی‌شدن صفت حیا نیز بخشی از سیر تربیت است که به طور طبیعی باید در خانواده اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۹۳۷۷۸۱۹
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ به مناسبت آخرین روزهای ماه صفر و اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) مراسن سوگواری حسینی به همت پایگاه حضرت معصومه (س) با سخنرانی زهرا مهدوی نژاد هادی سیاسی بسیج در سرخه با محوریت حیا برگزار شد.

زهرا مهدوی نژاد در جمع بسیجیان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره دلاور مردی‌های رزمندگان مظلوم و غیور هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: ما امروزه هرچه داریم به برکت حضور و دفاع شهدای ۸ سال دفاع مقدس می‌باشد، امروز شهدا بر رفتار و کردار ما شاهد هستند و باید طوری رفتار کرد که شرمنده آنها نشویم و رفتار و کردار ما عطر و بوی قرآنی داشته باشد.

او در ادامه با اشاره به مساله حیا گفت: رسول خدا (ص) حیا را زینت آدمی شمرده و فرموده است: «بی شرمی با هیچ چیز همراه نشد مگر این که آن را زشت گردانید و حیا با هیچ چیز همراه نگشت، مگر این که آن را آراست.»

او افزود: حیا ملکه‌ای در نفس آدمی است که در موقعیت انجام دادن عمل قبیح، موجب بروز حالاتی مانند کراهت یا ترس در نفس می‌شود و این حالات، انسان را از انجام دادن آن عمل در مقابل ناظران باز می‌دارد.

هادی سیاسی بسیج در سرخه در ادامه اضافه کرد: خانواده اولین و اصلی‌ترین نهاد مؤثر در تربیت انسان‌ها به شمار می آید. درونی‌شدن صفت حیا نیز بخشی از سیر تربیت است که به طور طبیعی باید در خانواده اتفاق بیفتد.

مهدوی نژاد عنوان کرد: اولین الگوی فرزندان، پدر و مادر هستند. اگر چه تعالیم اسلامی از انسان می‌خواهد الگوهای خود را با چشم باز انتخاب کند و از پیروی کورکورانه بپرهیزد، اما برای کودک که به آن مرحله از تشخیص نرسیده است، خواه‌ناخواه برترین الگو، والدین او هستند. تجلی حیا در رفتار والدین، آرام آرام رفتار و سپس نفس کودک را شکل می‌دهد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها