خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

زنان دفاع مقدس روحیه سلحشوری را در وجود مردان زنده کردند

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفتگویی به مناسبت ایام اربعین و آخرین روزهای هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه زنان دفاع مقدس با تشجیع و ترغیب، روحیه سلحشوری را در وجود مردان زنده کردند، گفت: بازگویی رشادت های زنان در دفاع مقدس دختران ما را برای رسیدن به اهداف و خواسته ها توانمندتر و با انگیزه تر می کند.
کد خبر: ۹۳۷۸۲۴۱
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
زنان دفاع مقدس روحیه سلحشوری را در وجود مردان زنده کردند

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج: مینا بیابانی روز دوشنبه در گفت و گو صمیمانه با خبرنگاران  ضمن تسلیت ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نقش زنان پنهان بود و کمتر به آن پرداخته می شد خاطرنشان کرد: زنان ما مفتخر هستند که با ادای دین به اسلام و انقلاب در این راه، حدود ۷ هزار و ۳۹۱ شهید، ۶۷ زن آزاده و ۸ هزار و ۹۱۷ جانباز را تقدیم انقلاب کردند.

وی یادآور شد: اگر این حضور پرشور و موثر زنان در عرصه های دفاع مقدس نبود شاید بتوان گفت دفاع هشت ساله سمت و سوی دیگری پیدا می کرد. خوشبختانه در دهه های اخیر جامعه نسبت به این حضور پرشور و موثر تا حدودی آگاه شد.

دفاع مقدس عرصه تجلی بلوغ و تکامل بود

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه دفاع مقدس عرصه تجلی بلوغ و تکامل بزرگ زنان و مردانی است که برای حفظ و حراست از باورها و اعتقادات خود فصل تازه ای از شجاعت، تهور، از خودگذشتگی و ایثار را رقم زدند، تصریح کرد: زنان آزاده، کمال جو و حق طلب، هیمنه استکبار را در هم شکستند و آن را به تمسخر گرفتند.

وی افزود: در دفاع مقدس زنان و مردان ایرانی هر کدام به سهم خود به نقش آفرینی پرداختند و برای پاسداری از آب و خاک ایران و حفظ اعتقادات و باورهایی که منبعث از اندیشه والای اسلامی و انقلابی بود با ایثار جان و مال خود خاطرات و تصاویر به یادماندنی برجای گذاشتند.

زنان دفاع مقدس روح افزا بودند

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه زنان و دختران و مادران ایرانی اسلامی در بحبوحه هشت سال دفاع مقدس پرچم دار همسران، برادران و فرزندان خود در عزیمت به جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند، اظهار داشت: همچنین با تشجیع و ترغیب، روحیه سلحشوری را در وجود مردان زنده کردند.

بیابانی خاطرنشان کرد: این زنان با حضور در بیمارستان های صحرایی و مداوای مجروحان جنگی و ترمیم جراحات رزمندگان، آن ها را برای حضور دوباره در مواجهه با دشمنان بعثی آماده می کردند.

وی افزود: خدمت به خانواده های رزمندگان یکی دیگر از  عرصه های نقش آفرینی زنان بود آنجا که با سرزدن و رسیدگی به امور خانواده های رزمندگان، دوری و عدم حضور همسران، پدران و برادران در پیش خانواده ها را جبران می کردند تا خانواده ها نبود همسران و فرزندان را کمتر احساس کنند و با روحیه قوی تر و بهتری به نگهداری و ترغیب فرزندانشان اهتمام داشته باشند.

به گفته بیابانی، عرصه فرهنگی و تبلیغات هم یکی دیگر از عرصه های مهمی بود که زنان با حضور فعال و تاثیرگذار خود در برگزاری مراسم دعا و نیایش تلاش زیادی را برای حفظ قوای معنوی خانواده ها در محله ها و مساجد کردند.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، پشتیبانی از جنگ و بسته بندی مواد غذایی و تهیه البسه مورد نیاز رزمندگان و ارسال به جبهه های جنگ را یکی از خدمات مهم زنان در هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: با این عملکرد، همیشه نشاط و انگیزه مضاعف به رزمندگان هدیه می کردند. ضمن اینکه حضور زنان در خط مقدم برای مداوای مجروحان جنگی یا نزدیک ترین بخش های خطوط مقدم علاوه بر انجام امور امدادی موجب روحیه سلحشوری بیشتری در رزمندگان می شد.

زنان دفاع مقدس روحیه سلحشوری را در وجود مردان زنده کردند

باید رشادت های زنان دفاع مقدس را الگویی برای دختران کنیم

بیابانی با تاکید بر اینکه تبیین و بازگشایی این رشادت ها و از خودگذشتگی ها برای دختران جوان را رسالت سنگین و مهمی بر دوش همه زنان جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: دختران جوان می توانند از این بزرگ زنان الگوگیری کنند تا آن ها هم به قدرت معجزه آسا و توانمند خود پی ببرند.

وی تصریح کرد: دختران می توانند با آگاهی از این توانمندی ها در جهت ساختن بهتر آینده خود و کشور عزیز بهره برداری کنند. زیرا هر انسانی برای رسیدن به اهداف خود نیازمند الگو است و با شناسایی رفتارهای الگوی مورد نظر و بهره برداری از سیره و منش آن الگو خود را می تواند برای نزدیک شدن و رسیدن به قله های آمال آماده و مهیا کند.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور یادآور شد: بازگویی از حوادث دفاع مقدس که بخشی از آن توسط زنان، مادران و دختران این آب و خاک رقم زده شده دختران ما را نسبت به توانمندی های خود واقف می کند و به آنان اعتماد به نفس بیشتری می دهد و آنان را برای رسیدن به اهداف و خواسته ها توانمندتر و با انگیزه تر می کند.

وی یکی دیگر از امتیازات تبیین دفاع مقدس را اینگونه عنوان کرد: دختران جوان با این الگو، خود را برای رویارویی با موضوعات مهم آماده می کنند و از پرداختن به موضوعات کم ارزش و غیر ضروری صرفه نظر می کنند.

بیابانی تاکید کرد: دختران آگاه می شوند که برای مسائل بسیار مهمتری ساخته شده اند و نباید عمر گرانبها و وقت خود را صرف مسایل کم ارزش کنند. لذا بسیار ضروری است که بزرگ زنانی که در عرصه دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند را به جامعه معرفی کنیم و زندگی آنان را به جد مورد بررسی قرار دهیم و آثار مکتوب و غیر مکتوب و مستند رسانه ای بسیاری را تهیه کنیم تا این رسالت بزرگ را به خوبی به سرانجام برسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار