خبرهای داغ:
جانشین سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت:یکی از مهمترین اهداف دشمن جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو به جهانیان بود.
کد خبر: ۹۳۷۸۵۷۴
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
سردار نعمت الله باقری روز سه شنبه در مراسم تجلیل از برترین‌های جشنواره مالک اشتر در تالار فرهنگ اندیمشک افزود:پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، استعمارگران به راحتی سرمایه‌های کشورمان را به یغما می‌بردند.
وی گفت: آریکا به عنوان یک ابرقدرت باورش نمی‌شد یک طلبه جوان به پشتوانه مردمی که محتاج نان شب بودند بتوانند حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کند.

وی افزود:اولین دلیل که باعث بروز جنگ و تحمیل جنگ به ملت شد این بود که ملتی با این توانمندی پایین یک قدرت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله را ریشه کن کرد و این موضوع الگویی برای ملت‌های دیگر شد.

وی ادامه داد: دشمنان از صدور انقلاب اسلامی واهمه داشتند و یک‌جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند تا مانع صدور پیام انقلاب و اصل انقلاب اسلامی شوند.
وی‌گفت:جنگی که رژیم بعث شکل داد با شعار فتح خوزستان ظرف سه روز و فتح تهران طی یک هفته تهران آغاز شد، اما با استقامت و رشادت ملت؛ جنگی که به گفته رژیم بعث قرار بود مدت کوتاهی طول بکشد هشت سال به طول انجامید.
وی با تشریح حماسه‌های مردم خوزستان ادامه داد:مردم خرمشهر توانستند ۳۴ روز ارتش مسلح عراق را پشت دروازه‌های این شهر نگه دارند که اگر آن پیروزی مردم خرمشهر نبود به یقین شکست ما در مقابل این ارتش محتمل بود.
سردار باقری گفت:یکی از عوامل پیروزی ما در جنگ هشت ساله مقاومت ۳۴ ساله مردم خرمشهر بود که جلوی ارتش عراق را گرفتند و شکست عراق از آنجا شروع شد.
وی افزود:آن‌ها نتوانستند به اهداف و توطیه‌های خود برسند و از همان ابتدا می‌خواستند جلوی مسیر انقلاب اسلامی را بگیرند، اما ما یک تنه در مقابل دنیا ایستادیم و انقلاب تازه متولد شده ما با دست خالی در برابر دشمن مسلح پیروز شد.

وی با تجلیل از رشادت و مقاومت مردم اندیمشک افزود: مردم اندیمشک در پل نادری بدون سلاح و تجهیزات به خوبی حماسه آفریدند و مبارزه‌ای واقعی داشتند.
وی گفت:ششم مهر ارتش عراق می‌دانست باید کدام شاهراه را قطع کند که قلب نظام و انقلاب را به خطر اندازد، اما مردم اندیمشک با ۱۷ روز مقاومت جانانه جلوی ارتش دشمن را گرفتند.
وی بیان کرد:۴ آذر ۶۵ طولانی‌ترین بمباران هوایی بعد از جنگ جهانی دوم در اندیمشک توسط دشمن بعثی رخ داد و مقاومت مردم این خطه ستودنی بود.
وی‌گفت: عملیات‌های صورت گرفته در جنگ تحمیلی نشان دهنده شایستگی جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است و دنیا در بهت رشادت ما در عملیات‌های مختلف است که عملیات والفجر ۸ نمونه این عملیات‌ها است.
وی افزود: فرماندهانی که هیچ دوره کلاسیک و آموزش نظامی ندیدند و بسیاری از آن‌ها سن بسیار پایین داشتند در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند که همه این امور معجزه‌های انقلاب اسلامی هستند.
وی ادامه داد:دشمن به دنبال تحریف این حماسه‌ها و تاریخ معاصر است و آن‌ها به نتیجه رسیده‌اند با تحریف تاریخ معاصر می‌توانند مردم ما را وادار به شکست کند.

وی گفت:دشمن بعد از تحریف تاریخ معاصر ما، تحریف جنگ را در برنامه دارد و برای توطئه‌های خود و ایجاد فاصله بین نسل‌های جدید با ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: باید با هوشیاری کامل مانع رسیدن دشمن به اهداف شوم خود شویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک هم گفت: شهرستان اندیمشک نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته و در زمانی که ۳۵ هزار نفر جمعیت داشته، یک هزار نفر شهید تقدیم کرده است.
سرهنگ پاسدار احسان کریم پور افزود: اندیمشک یادمان‌های بسیار خوبی دارد و باید با برنامه ریزی و استفاده از یادمان‌ها و راهیان نور، برای معرفی حماسه آفرینی‌های این شهرستان در جنگ تحمیلی تلاش کرد.

در این آیین از برترین‌های جشنواره مالک اشتر شهرستان اندیمشک و رده‌های مختلف بسیج تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها