زنگ ملی ایثار و مقاومت در ششمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جانبازان و رزمندگان، خانواده شهدا، مردم، مسئولان و دانش آموزان در مدارس سراسر استان کرمان نواخته شد.
کد خبر: ۹۳۷۹۲۴۹
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان در مراسم زنگ ملی ایثار و مقاومت‌ که به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه باقری العلوم زنگی آباد برگزار شد گفت: دفاع مقدس بود که تمام معادلات شرق و غرب را به هم ریخت و زمینه استقلال کامل همراه با اقتدار جمهوری اسلامی را در همه زمینه ها فراهم کرد. 
وی گفت: زنگ ایثار و مقاومت که امروز در همه مدارس به صدا در آمد صرفا یک کار نمادین نیست یک کار فرهنگی عمیق و ارزشمند است چرا که برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن نیاز داریم به فرهنگ دفاع مقدس متوسل شویم.
اسکندری نسب خاطر نشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری ایثارگری، فداکاری و جان‌فشانی رزمندگان و شهدای ایران اسلامی است که تقارن آن با شروع سال تحصیلی یک غنیمت فرهنگی و ارزشمند است چرا که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، حرکت به سمت جهاد علمی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب را به ارمغان می آورد و نشان از سال تحصیلی با کیفیت و ثمر بخش دارد.
احمد اسکندری نسب گفت: هفته دفاع مقدس یاد آور ایثارگری و فداکاری شهیدان والا مقامی است که فداکاری مختص آنهاست که با گذشتن از عزیز ترین دارایی خود یعنی جانشان، پیروزی را به ملت ایران هدیه و حقانیت جمهوری اسلامی را در چهره تاریخ ثبت کردند.

وی با بیان اینکه شهدای دانش آموز بهترین و موثرترین الگو برای دانش آموزان هستند و ما وظیفه داریم این ارزش های را به نسل جوان ترویج دهیم و تبلیغ کننده این همه ارزش در گام دوم انقلاب باشیم.
بر پایه این گزارش: زنگ نمادین ایثار و مقاومت در ششمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جانبازان و رزمندگان، خانواده شهدا، فرمانده سپاه ثارالله استان، مدیران کل آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدای و سیمای مرکز استان کرمان و جمعی از مردم،مسئولان و دانش آموزان،در دبیرستان متوسطه دوره دوم باقر العلوم زنگی آباد دار سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی همزمان در مدارس سراسر استان کرمان نواخته شد.

ارسال نظرات