خبرهای داغ:
در جریان برگزاری راهپیمایی اربعین در عراق؛
رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۲۰۰ نفر از کادر درمانی جمعیت هلال احمر برای درمان سرپایی زایران اربعین حسینی به عراق اعزام شدند.
کد خبر: ۹۳۷۹۲۸۱
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
کریم همتی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه کار جمعیت هلال احمر برون مرزی است افزود: با توجه به ماموریت هلال احمر خدمات درمان سرپایی در مسیر زایران اربعین از نجف تا کربلا ارایه شد.

وی افزود:با توجه به بازگشت زایران اربعین از مرز شلمچه و مهران ۶۵ تیم امداد و نجات به همراه سه بالگرد امداد رسانی در این مرز‌ها مستقر شده اند.

همتی گفت: ۶۰ هزار تست سریع کرونا توسط هلال احمر تهیه و با ارسال به مرز‌های شلمچه و مهران در اختیار عوامل هلال احمر قرار گرفته است.

وی افزود:تست سریع کرونا نیر توسط ماموران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان و ایلام قرار گرفته است.

رییس جمعیت هلال احمر ایران ادامه داد: ماموران جمعیت هلال احمر آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه مستقر و در امر غربالگری کرونا به کادر درمانی علوم پزشکی کمک می‌کنند.

با پایان آیین اربعین حسینی در عراق روند بازگشت زایران به کشور از مرز‌های زمینی از جمله مرز شلمچه در خوزستان شتاب گرفته است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها