خبرهای داغ:
21 سال پیش "محمد الدوره" نوجوان 12 ساله فلسطینی هنگامی که پشت پدرخود مخفی شده بود تا از آتش نظامیان صهیونیستی در امان باشد، حدود ۴۵ دقیقه هدف تیر‌های مستقیم قرار گرفت و به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۲۱
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی
 
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج: ۹ مهر، سالروز شهادت نوجوان غیور فلسطینی، محمد الدوره را روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامیده‌اند تا یاد و خاطره این مردان کوچک دفاع از سرزمین‌های مقدس گرامی داشته شود.
۲۱ سال پیش در سال ۲۰۰۰ میلادی، در نهم مهر سال ۱۳۷۹ و در چنین روز "محمد الدره" نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی هنگامی که پشت پدرخود مخفی شده بود تا از آتش نظامیان صهیونیستی در امان باشد، توسط نظامیان صهیونیست، در حالی که شبکه‌های تلویزیونی آن را فیلمبرداری می‌کردند حدود ۴۵ دقیقه هدف تیر‌های مستقیم قرار گرفت و پدر را زخمی و فرزند را شهید کردند.
 
روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی
 
 
روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

رژیم صهیونیستی پس از شهادت الدوره، نه تنها پشیمان نشد، بلکه دست به کشتار گروهی کودکان و زنان فلسطینی در غزه و کرانه باختری زد.

نمایش شهادت خانواده هفت نفره هدی غالیه در اواخر خرداد سال ۱۳۸۵ در شبکه‌های تلویزیونی جهان، از جمله این جنایت‌ها بود. پس از آن، کشتار کودکان روستای قانا در جنگ اخیر لبنان نیز برگ سیاه دیگری را از تاریخ پرجنایت صهیونیست‌ها رقم زد.

نام گذاری این روز به روز هم بستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که به پیشنهاد جمعیت دفاع از ملت فلسطین صورت گرفت، نمادی از دادخواهی دانش آموزان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و هم بستگی میان دانش آموزان ایرانی و کودکان و نوجوانان مبارز فلسطینی است.

در هر جامعه‌ای که تحت اشغال دشمن است همه افراد آن جامعه بنوعی تحت فشار و شکنجه هستند و در این میان زنان و کودکان رنج مضاعفی می‌برند.

سرزمین فلسطین قریب یک قرن تحت اشغال دو نیروی انگلیسی و صهیونیستی است، کودکان فلسطینی در شرایط اشغال پا به دنیا نهاده اند و از همان آغاز نگاه اشغالگران به آن‌ها یک نگاه حذفی بوده است، زیرا صهیونیست‌ها با آگاهی از اینکه ماهیت اشغالگرانه اش هرگز از سوی جامعه فلسطینی پذیرفته نخواهد شد، کودکان فلسطین را به عنوان یک رزمنده فلسطینی در آینده به شمار می‌آورد و حذف این رزمنده آینده را در راستای تداوم موجودیت خود در نظر می‌گیرد.
بر این اساس حمایت از ملت فلسطین که از آغاز تولد در معرض خشونت ناشی از تبعیض نژادی صهیونیست‌ها قرار دارند یک تکلیف جهانی است.

اما شاید بهترین اعلام همبستگی با کودک فلسطینی اعلام مخالفت با رژیم صهیونیستی در همه ابعاد آن است.

از این منظر باید گفت: روز قدس نوعی فراخوان جهانی برای نشان دادن مخالفت با اشغال فلسطین و حمایت از ملت فلسطین چه کودک و زن و مرد و پیر و جوان در یک روز خاص است، اما در روز همبستگی با کودک فلسطینی حمایت از کودکانی که هر روز در معرض فشار‌ها و حملات آپارتاید صهیونیستی هستند، به عنوان یک رفتار خاص و مبتنی بر حس همدردی جهانی با کودک به عنوان یک مظلوم و نیاز‌مند مهربانی و محبت با هدف ایجاد حس همدردی در جهانیان نسبت به رفتار‌های خشن رژیم صهیونیستی است.
 
 
روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی
هدی غالیه
 
 
 
روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی
روستای قانا
 
 
روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی
روستای قانا
ارسال نظرات