سردار سلیمانی:

رویکرد سند راهبردی اعتلا بسیج تربیتی است/اجرای سند از نیمه دوم سال جاری آغاز شده است

رئیس بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه رویکرد سند راهبردی اعتلا بسیج تربیتی است، گفت: برنامه های این سند از نیمه دوم سال جاری آغاز شده است.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۲۶
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین سلیمانی صبح امروز پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس منظومه فکری امامان انقلاب اسلامی، اساس شکل گیری انقلاب اسلامی تربیت است که رهبر انقلاب در موارد مختلفی در تبیین این مسئله تدابیری اعلام کردند که مؤثر و اساسی بوده است.

رئیس بسیج مستضعفین ادامه داد: در سند راهبردی که بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، تحت عنوان سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج به رهبری پیشنهاد و توسط ایشان تصویب شد، اساسی‌ترین بخش آن تربیت است؛ یعنی علاوه بر اینکه شبکه صالحین باید احیا شود، باید رویکرد وسیع و تربیت محور در دستور کار قرار داده شده و رویکرد نظام تربیتی بسیج توسعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: در سال جاری تلاش شد که این رویکرد آغاز شود؛ بر این اساس نقشه راه سند راهبردی نهایی و به تصویب رسید و برنامه‌های پیاده سازی این نقشه راه از نیمه دوم سال، آغاز می‌شود.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بخشی از بسیجیان علاقه مند، در حلقه‌ها سازماندهی می‌شوند، گفت: یک رویکرد جدید آغاز می‌شود تا ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر را به عنوان فرمانده مربی توانمند کند تا طی هر سال ۱۶۰ هزار نفر و در طول ۱۰ سال این برنامه بلند مدت به نحو مطلوب انجام شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: با تحقق این مهم، نگرانی‌هایی که در رابطه با مباحث تربیتی در جامعه وجود دارد به خوبی برطرف می‌شود.

وی افزود: در سند راهبردی ۱۰ ساله، بسیج در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

سلیمانی در انتها با بیان اینکه در این سند الگوسازی در مدارس در دستور کار است، گفت: آموزش در مدارس باید با تربیت همراه شود و علاوه بر این مدرسه با مسجد و منزل پیوند داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار