خبرهای داغ:
حجت الاسلام اژه ای با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض گفت: مردم می توانند تنگدستی را تحمل کنند اما تبعیض را نه.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۶۳
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه در شورای اداری استان قزوین که با حضور مسوولان استانی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد ضمن تقدیر از مسوولان استان بیان کرد: هر یک مسئولیتی را در استان و برخی از شما در کل کشور برعهده دارید. حقیقتا قزوین با پیشینه تاریخی و علمی و علمای بزرگ در رشته های مختلف و نیز شهدای گرانقدر دارای جایگاه ویژه ای است و وجود این نخبگان، ستارگانی آسمان اسلام و تاریخ است و فروغ این ستارگان تا ابد باقیست و هرگز کم فروغ نخواهند شد.

وی گفت: امروز ماییم و این عقبه ایثارگری، جهادی، سیاسی که می خواهیم به این تاریخ و مردم خدمت نماییم. مردمی که پیش از انقلاب در خطی که امام ترسیم کردند قرار داشتند و پس از آن در تمام طول انقلاب در تمام صحنه ها حضور داشتند.

حجت الاسلام محسنی اظهار کرد: ما امروز توفیق مسئولیتی را داریم که برای این عقبه و مردم و آینده این مردم کاری انجام دهیم. اگر کوچکترین غفلتی کنیم و فرصت ها را از دست دهیم عذری برای توجیه نداریم که با این همه امکانات و ظرفیت های مادی و معنوی و فرهنگی و سیاسی و قطب صنعتی، دست های وسیع کشاورزی و باغداری، امکانات و معنوی، نتوانستیم مشکلات مردم را حل کرده و ناهنجاری های اجتماعی را رفع کرده و از این فرصت ها برای گره گشایی کار مردم قدمی برداریم.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: چند مساله در این استان مادر سایر مشکلات است و چه کسی شایسته تر و توانمندتر از مدیران استان است. مسأله آب یکی از مسایل مهم در کل کشور است که کشور را دچار خشکسالی های طولانی کرده است، باید دید چگونه آب را مدیریت نماییم. انشاا..‌ دولت سیزدهم با توجه به اشراف کامل به این موضوع حتما باید برای مدیریت آب، آب شرب، آب کشاورزی، اقداماتی نماید.

وی افزود: مسأله محیط زیست یکی از مسائل حیاتی استان است، مسأله زمین و وقف و حدود آن از مسائل قابل توجه ای است که اذهان را به خود مشغول کرده و لذا این مسائل باید با تلاش مجموعه مدیران حل شود. این استان دارای تعداد زیادی مراکز دانشگاهی و علمی و حوزه های علمیه و روحانیت معظم است و باید ناهنجاری های اجتماعی با کمک مردم انجام شود.

این مسئول ارشد قضایی با اشاره به آمادگی دستگاه قضا جهت رسیدگی به مشکلات در برخی حوزه های فرا استانی تصریح کرد: قوه قضاییه این آمادگی را دارد قبل از اینکه یک پرونده قضایی تشکیل شود و به مرحله قانون مجازات برسد، با حضور کارگروه های ویژه به موضوعات رسیدگی کند. برخی موضوعات محیط زیست، وقف، زمین، آب نیاز به تخصص و همفکری دارد و لذا نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه استان و استانداری و سایر بخش ها و نمایندگان مردم در هر بخش کارگروه ها را جهت رفع مشکلات تشکیل دهند.

حجت الاسلام اژه ای در ادامه یادآور شد: ما می توانیم از ظرفیت نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی استفاده نماییم و در برخی از این ناهنجاری ها از بخش های فرهنگی استفاده نماییم و با ایجاد کارگروه‌های مشخص با آموزش قضات نسبت به آن موضوع، نسبت به مسائل اساسی استان در برخی مسایل، همچون وقف، آب، کمک کنیم تا پایان سال این موضوعات را رفع نماییم.

وی اضافه کرد: اگر جریانات سیاسی همه دلسوز و خیرخواه مردم و نظام باشند و برای اقتدار نظام و مردم تلاش می کنند با وجود اختلاف نظر ظرفیت ها را در جهت خدمات به مردم بسیج می کنند. اما باید به خاطر داشت هر کجا که پرچم اسلام بلند باشد است حتما شیطان در آن فضا تلاش می کند و لذا باید مراقب بود. ما از تمام کسانی که با انگیزه رفع ظلم، تبعیض و گسترش عدالت اجتماعی سخنی دارند استقبال کرده و نقدها را می پذیریم.

رئیس قوه قضا اظهار کرد: امروز دشمن تمام تلاش خود را بر روی معیشت و اقتصاد مردم بسیج کرده، دشمنان می خواستند که با فشار حداکثری نظام را فلج کنند که نتوانستند اما تلاش آنها همچنان ادامه دارد. کار دیگر جنگ روانی است که دشمن هر روز با اقدامات روانی و ایجاد مسائل حاشیه ای و مساله نفاق و تفرقه افکنی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و نظام است لذا باید مراقب بود.

وی یادآور شد: دشمنان نهایت تلاش خود را می کنند و بدخواهان و مرفهین بی درد خواسته و ناخواسته در جهت هدف دشمن حرکت کرده و شکاف طبقاتی در جامعه شکل گرفته است و در این بین با سواستفاده از قدرت سهم دیگران را جذب خود کرده و عده ای فقیر و عده ای شکم سیر هستند.

حجت الاسلام اژه ای با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بیان کرد: مردم می توانند تنگدستی را تحمل کنند اما تبعیض را نه. لذا قوه قضا مصمم است که با همه کسانی که چه در داخل دستگاه چه بیرون از دستگاه در هر رتبه و مقام و رتبه ای هستند اگر با تذکر حل می شود با تذکر و اگر نشد با شمشیر عدالت و قانون بدون تبعیض و با شفافیت برخورد نماید که در این مسیر نیازمند کمک مردم دستگاه ها هستیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها