خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس از پایان مرحله نخست جشنواره عصر انتظار و تجلیل از برگزیدگان این مرحله خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۹۴۷۲
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مجید میکائیلی در مراسم تجلیل از کانون‌های برتر جشنواره "عصر انتظار" اظهار داشت: مرحله نخست جشنواره با استفاده از ظرفیت شهرستان‌های استان فارس انجام شد که مفهوم "انتظار و مقاومت" شاکله اصلی جشنواره بود و 21 شهرستان مسئولیت بخش‌های 13گانه را پذیرفتند.

مسئول بسیج هنرمندان استان فارس تصریح کرد: تهیه پوستر فراخوان به صورت مجزا در هر شهرستان، هماهنگی با هنرمندان استان، برگزاری کارگاه‌های مجازی و جمع‌آوری آثار هنرمندان از جمله فعالیت‌های دبیران شهرستان‌ها بوده که از آنها قدردانی می‌شود. 

وی  در ادامه گفت: شهرستان‌های جهرم در بخش کاریکاتور، استهبان در بخش خوشنویسی، مرودشت در بخش گرافیک و لار در بخش ترانه و سرود بیشترین حجم ورودی آثار و فعالیت جشنواره را به خود اختصاص دادند و یکی از مهم‌ترین اهداف مرحله اول جشنواره، ظرفیت‌سنجی شهرستان‌ها بود که به بخش‌های مهمی از آن دست پیدا کردیم.

میکائیلی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های مجازی، استقبال از جشنواره را افزایش داد، طوری که ما را بر آن داشت تا در برنامه‌ریزی‌های آینده از ظرفیت بومی شهرستان‌ها به شکل فراگیرتری بهره ببریم.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری مرحله اول جشنواره گفت: این جشنواره در 2 سطح رقابتی و غیررقابتی با دو محور اصلی هنرهای تجسمی و ادبی برنامه‌ریزی شده بود که در بخش‌های رقابتی آثار پس از بررسی و امتیاز در جایگاه ورود به مرحله دوم و مرحله ملی جشنواره قرار گرفتند.

میکائیلی از برگزاری  9 کارگاه مجازی با استفاده ظرفیت اساتید بومی شهرستان‌های استان فارس با همکاری فضای مجازی سپاه فجر استان خبر داد و افزود: شهرستان‌های جهرم، استهبان، لار، مرودشت، کازرون، نیریز، داراب، آباده و سروستان کارگاه‌های خود را در فضای اسکای روم به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار کردند.

مسئول بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه پس از بررسی آثار در این مرحله 200 اثر به مرحله دوم جشنواره در سطح ملی راه پیدا کردند تصریح کرد: در مرحله ملی،همه استان‌های کشور از جمله فارس نیز حضوری پر رنگ خواهند داشت.

میکائیلی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره توسط کانون‌های بسیج هنرمندان و نواحی سپاه برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره کل میراث فرهنگی فارس، صداوسیما و حوزه هنری برنامه‌ریزی شده بود.

در پایان این مراسم از مسئولان 4 کانون فعال و برتر بسیج هنرمندان شهرستان‌های استان فارس با لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها