یکی از پیام‌های برگزاری یادوراه شهدا باید این باشد که اگر می‎خواهیم بر مشکلات فائق شویم راه شهدا، سبک زندگی و نوع برخوردشان با دیگران را ادامه دهیم و زندگی آنها را مطالعه کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۹۷۱۴
|
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام دکتر جواد طاهری ،امام جمعه محترم شهرستان کاشمر در مراسم یادواره شهدا بیان داشت: یکی از پیام‌های برگزاری یادوراه شهدا باید این باشد که اگر می‎خواهیم بر مشکلات فائق شویم راه شهدا، سبک زندگی و نوع برخوردشان با دیگران را ادامه دهیم و زندگی آنها را مطالعه کنیم.


حجت‌الاسلام والمسملین جواد طاهری، امام جمعه کاشمر، در مراسم یادواره شهدا با انتقاد از کسانی که می‌گویند برگزاری یادواره شهدا و سوگواری موجب افسردگی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: شهدا با ما ارتباط دارند و در سختی‌ها و مشکلات کمک‌ می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهدا مستجاب‌الدعوه هستند، بیان کرد: کسی که جانش را به خدا فروخت، خدا هم از طریق این شخص مشکلات مردم را راحت‌تر رفع می‌کند، اینکه از طریق اباعبدالله‌الحسین(ع) زودتر مشکلات و گرفتاری‌ها برطرف می‌شود، چون امام حسین(ع) در صحرای کربلا جسم و تمامی احساسات و منطق خود را تسلیم خدا کرد و خانواده ایشان اسیر شدند.

امام جمعه کاشمر بیان کرد: علی‌رغم اینکه در امامزاده سیدحمزه(ع)، زیارتگاه شهید مدرس و بسیاری از روستاها قبور شهدا هستند، اما از این رضوان الهی استفاده نمی‌شود. برخی از کسانی که می‌خواهند عقلانی نگاه کنند، می‌‎گویند این افراد در راه دفاع از وطن شهید شدند و این یادواره‌ها نوعی تشکر از آنها است، درصورتی که فراتر از این است ما نه تنها از شهدا و خانواده‌ آنها تشکر می‌‎کنیم، بلکه به نوعی اعلام نیاز می‌کنیم.

طاهری با اشاره به اینکه اگر فرهنگ شهدا را ترویج کنیم، بسیاری از اختلافات خانوادگی از بین می‌رود، بیان کرد: اگر فرهنگ از خودگذشتگی، تواضع و ایستادگی در جامعه ترویج شود، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی اظهار داشت: شهید کسی است که دلش به حال همه می‌سوزد، چون مردم مخلوق خدا هستند نگاه شهدا به ما از بالا به پائین است، اگر می‌خواهیم به این امتیاز بالا یعنی شهادت برسیم، باید فرهنگ آنها را در خودمان تقویت ایجاد کنیم. آیت‌الله بهجت وقتی که تصاویر شهدا را می‌‎دیدند، سلام می‌دادند و این موضوع نشان می‌‎دهد که چهره‌های زنده دارای حیات، تأثیر و دلسوزی هستند.

امام جمعه کاشمر افزود: شهید امتیازی را کسب کرده که آن شهادت و شفاعت است، هر شهید حداقل ۷۰ نفر را با خود به بهشت می‌برد، این‌ها سرمایه‌های این ملت هستند که شاید کشورهای دیگر از آن محروم باشند. در هر منطقه‌ای از ایران که پاگذاریم، زادگاه یک شهید است، شما امشب میهمان شهدا هستید، از آنها کمک بخواهید تا گرفتاری‌‎های شما را برطرف کنند.

طاهری گفت: اگرچه بخشی از گره و مشکلات اقتصادی که ایجاد شده، به‌دلیل دشمنی‌هاست، اما برخی نیز به خاطر کوتاهی‌های قارون صفتان و وجود تنبلی‌ و بی‌‎تفاوتی‌‎ها، در جامعه است. امام صادق(ع) می‌فرمایند: «بدتر از ظلم تنبلی و سستی است» و فردی ظلم کند، بهتر از کار نکردن و پذیرفتن مسئولیت و بی‌‎تفاوتی نسبت به آن است.

وی اظهار کرد: کشور ایران در چهارراه خاورمیانه و در بهترین نقطه دنیا قرار دارد و از وجود ذخایر معدنی، سرمایه و نیروهای متدین اهل کار بسیاری برخوردار است، اما این اوضاع در شأن مسلمانی ما نیست و باید از شهدا کمک گرفت.

طاهری گفت: در وضعیت فعلی و با همین محرومیت‌ها و کمبودها هم کسی بخواهد کار کند می‌توان فتح‌الفتوح کرد، یک پیام یادوراه شهدا باید این باشد که اگر می‌خواهیم بر مشکلات فائق شویم، باید راه شهدا، سبک زندگی و نوع برخوردشان با دیگران را ادامه دهیم و زندگی آنها را مطالعه کنیم.

وی در پایان افزود: شهید یک مقام معنوی است و تنها گلوله خوردن نیست، شهدا صداقت‌شان را نشان دادند که از مرگ نمی‌ترسند، چراکه آن را هدیه الهی می‌دانند، به همین خاطر به سمت آن می‌روند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها