حجت الاسلام‌ جوکار، با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به وضعیت زندگی خانواده های شهدا و ایثارگر اظهار داشت: ادامه این روند، در جمهوری اسلامی زیبنده نیست.
کد خبر: ۹۳۷۹۸۳۰
|
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توجه به ذات اقدس پروردگار در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی از منظر زیارت عاشورا اظهار کرد: برائت از دشمنان اهل بیت، رزق مومن است و در خواست ما در زیارت عاشورا از خدای متعال، همراهی و معیت با اهل بیت علیهم السلام در دنیا و آخرت است و در راه بندگی پروردگار و خدمت به بندگان و همراهی با اهل بیت باید با صدق و راستی ثابت قدم بود.

وی گفت: ترویج اخلاق اسلامی در جامعه مورد تأکید بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر جهاد تبیین و روشنگری با رعایت اخلاق تاکید کرده‌اند و این امر در فضای مجازی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به ترویج نشاط و امید اسلامی افزود: دستگاه‌های فرهنگی خصوصا صدا و سیما باید به دنبال آگاهی، امید و نشاط تعالی بخش باشند و ترویج سبک زندگی اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان نیازمند باید توجه کرد، گفت: برخی از جانبازان و ایثارگران وضعیت زندگی مناسبی ندارند و کم توجهی‌هایی به خانواده شهدا می‌شود و باید با مواسات و همدلی نیاز‌های یکدیگر را برطرف کرد و از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز انتظار تحول داریم.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به روز سالمندان که حق پدری و مادری بر جامعه دارند گفت: با خدمت کردن و احسان به سالمندان باید قدردان آن‌ها بود و از این سرمایه‌های اجتماعی صیانت کرد و بهره برد.

وی به هجرت امام خمینی (ره) و استقامت ایشان در مقابل دشمن اشاره کرد و در ادامه با اشاره به ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی و تشکر£ از زحمات این عزیزان تصریح کرد: تعداد نیروها، کلانتری‌ها و امکانات نیروی انتظامی در شهرقدس کافی نیست و زیرساخت‌های امنیتی مناسب‌سازی نشده و از وزارت کشور درخواست رسیدگی به این مطالبه مردمی را داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات