خطیب جمعه بوموسی گفت:وقف فاصله طبقاتی را از بین میبرد و ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی است
کد خبر: ۹۳۷۹۹۲۷
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرنگارخبرگزاری هرمزگان حجت الاسلام والمسلمین پاک نژاد خطیب جمعه بوموسی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مناسبت روز وقف در ۲۷ صفر؛ وقف را سنت حسنه به یادگار مانده از پیامبر(ص) و ائمه علیهم السلام دانست که می تواند فاصله طبقاتی را در جامعه از بین ببرد و ابزار مناسبی برای تحقق عدالت اجتماعی باشد.
امام جمعه بوموسی با اشاره به بیان ویژگیها و صفات اهل تقوا در خطبه متقین نهج البلاغه؛ گفت: یکی از ویژگیها و صفات اهل تقوا این است که خالق و آفريدگار در روح و جان انسان با تقوا بزرگ جلوه كرده ( و به همين جهت) غير خداوند در نظرشان كوچك است.
وی افزود: کسانی که اهل تقوا هستند دارای ویژگیهای انفاق، ایمان به انبیاء و یقین به اخرت هستند و قطعا قرآن کریم نیز آنها را هدایت می کند.

حجت الاسلام پاک نژاد گفت: دل مومن باید جایگاه خدا باشد اما شیطان همیشه در پی وسوسه کردن انسان و فریب وی است و کسانی که نافرمانی خدا می کنند و اوامر الهی را رعایت نمی کنند نمی توانند ادعای دوستی و محبت نسبت به خدا داشته باشند.
خطیب جمعه بوموسی با اشاره به مناسبتهای مهم روزهای پایانی ماه صفر گفت: انسان به طور فطری در پی سعادت، ترقی و کمال است و در این راه به منبع دیگری نیازمند است که انسان را در راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی یاری دهد که همان پیامبران الهی می باشند.
حجت الاسلام پاک نژاد اضافه کرد: کار انبیاء الهی هدایت بشر به راه راست و اجرای دستورات و فرامین الهی است و دین اسلام در ابعاد فردی و اجتماعی زندگی ما دارای نقش و برنامه است و محدود کردن دین در زندگی شخصی از آفات دین است.
وی با اشاره به ویژگیهای حاکم اسلامی اظهار داشت: کسانی باید اداره امور جامعه را بر عهده بگیرند که دیندار باشند و از شجاعت و کفایت و اراده قوی برخوردار باشند و مروج اخلاق اسلامی در جامعه باشند و دین را از اخلاق و معنویت و سیاست جدا نپندارند و اهل امربه معروف و نهی از منکر باشند و رابطه حاکم اسلامی با مردم باید دو طرفه باشد و مردم باید پشتیبان حاکم اسلامی باشند.
امام جمعه ابوموسی با اشاره به مناسبت روز سالمند در تقویم گفت: اسلام توصیه های فراوانی نسبت به احترام به سالمندان کرده است و شایسته است همه افراد جامعه نسبت به سالمندان توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام پاک نژاد با اشاره به در پیش بودن مناسبت هفته نیروی انتظامی ضمن تبریک به پرسنل زحمتکش ناجا؛ افزود: وظیفه نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت در جامعه است و در این راه نیروی انتظامی باید قاطع و قوی باشد و مردم نیز با رعایت قانون به نیروی انتظامی جهت تامین نظم و امنیت در جامعه کمک کنند.
خطیب جمعه بوموسی با اشاره به هجرت تاریخی امام خمینی(ره) در روز ۱۳ مهرماه سال ۱۳۵۷ از نجف به پاریس، گفت: این هجرت زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و روز شروع هجرتی تاریخی بود.

ارسال نظرات