معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان در دیدار با شماری از سفرای خارجی، از همه کشورهای جهان خواست تا سفارتخانه هایشان را در کابل بازگشایی و اختلافاتشان را با طالبان از راه مذاکره حل کنند.
کد خبر: ۹۳۸۰۰۲۰
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر دولت طالبان، در نخستین دیدار خود با سفرای شماری از کشورها از جمله روسیه، چین و پاکستان گفت که امارت اسلامی (نامی که این گروه برای حکومت جدید افغانستان انتخاب کرده است) قصد آسیب رساندن به جامعه جهانی را ندارد و می‌خواهد با تمامی کشورها رابطه خوبی داشته باشد.

ملابرادر در این نشست از کشورهای جهان خواست تا سفارتخانه‌های شان را در افغانستان بازگشایی و اختلافات شان را با طالبان از راه گفت‌وگو حل کنند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر هم در توئیتی به نقل از عبدالغنی برادر نوشت: امارت اسلامی افغانستان می‌خواهد که با کشورهای جهان روابط حسنه داشته باشد. اگر کسی با ما مشکلی دارد، ما حاضریم از راه مفاهمه مشکلات را حل کنیم. حکومت ما اراده و سیاست ضرر رساندن به هیچکس را ندارد. افغانستان آینده، خانه‌ای امن خواهد بود.

شاهین به نقل از «امیر خان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز نوشت: ما می‌خواهیم که فصل سیاسی جدید و خوبی را در داخل کشور و همچنین در رابطه با منطقه و جهان باز کنیم.

در این میان، کارشناسان مسائل سیاسی می‌گویند که طالبان برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جهان، باید برخی از خواست‌های جامعه جهانی را بپذیرد.

مقام‌های کابینه موقت طالبان به سفرای کشورهای خارجی اطمینان دادند که امنیت آنها و اتباع شان در افغانستان تامین خواهد شد.

ارسال نظرات