کشتی گیر سنگین وزن کشورمان پیروزی بزرگی مقابل جانشین قهرمان المپیک داشت.
کد خبر: ۹۳۸۰۱۰۸
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیرحسین زارع بعد از پیروزی آسان مقابل نماینده بلاروس در مرحله یک چهارم نهایی برابر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا قرار گرفت و با اینکه پیش بینی می‌شد نبرد سختی را پیش رو داشته باشد، با قدرت و صلابت تمام رقیبش را شکست داد. امیرحسین در دو دقیقه حریف خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر برد تا به نیمه نهایی برسد.

 نیکولاس گویازدوفسکی در حالی این چنین تحقیر آمیز از دسته ۱۲۵ کیلوی قهرمانی جهان کنار رفت که امریکا دو ماه پیش در همین وزن، طلای المپیک را با گیبل استیوسون  به دست آورده بود؛ نابغه ۲۱ ساله‌ای که در تصمیمی عجیب پس از کسب طلای المپیک کشتی را کنار گذاشته و قصد حضور در WWE را دارد.

اهالی کشتی اگرچه احتمال تکرار طلای استیوسون در جهانی را نداشتند، اما منتظر بودند تا ببینند جانشین او در اسلو چند مرده حلاج است؛ گویازدوفسکی از پس این فشار برنیامد و در مبارزه با امیرحسین زارع، کشتی گیر ۲۰ ساله ایران هیچ حرفی برای گفتن نداشت. زارع دو ماه پیش مقابل گنو پتریاشویلی شکست خورد و از حضور در فینال المپیک بازماند؛ کشتی گیر روس در فینال مغلوب استیوسون شد و اینک در غیاب کشتی گیر امریکایی، زارع و پتریاشویلی با قدرت در حال پیشروی برای طلا هستند.

 کشتی زیبای زارع مقابل گویازدوفسکی امیدوار کننده بود. او به خوبی طی فرصت کوتاهی که داشت، روی نقاط ضعف خود در توکیو کار کرده و در مبارزه با کشتی گیر امریکایی، او را یک پله بالاتر از توکیو دیدیم. او در عرض دو دقیقه حریف خود را ۱۰-۰ کرد؛ چیزی که گویازدوفسکی انتظار آن را نداشت. کشتی گیر امریکایی کار را با حمله آغاز کرد، اما پاسخ زارع به او غرشی بود که سرگیجه آن کار گویازدوفسکی را تمام کرد؛ کشتی گیر ایران با به پل بردن حریف در کنار تشک، نتیجه را ۵-۰ کرد و مطابق آن چه که در تصاویر می‌بینید زیر دو دقیقه نسخه او را پیچید.
ارسال نظرات