خبرهای داغ:
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

جایی که روشن است خلافی صورت می گیرد نیازمند یک برخورد صحیح قانونی است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی: باید تذکرات به موقع باشد، در جاهایی که تخلف حقوق جامعه صورت می گیرد و فرد اصلا نمی فهمد قانون یک امر محترم است و می گوید قانون را قبول ندارم باید به او تذکر داده و برخورد شود.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۴۸
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در نشست شورای راهبردی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ضمن تسلیت ایام عزای رحلت حضرت پیامبراکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن(علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام)، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اوجب واجبات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: به دست آوردن هر شی ارزشمندی زحمت و هزینه زیادی دارد اما نگهداری آن شی ارزشمند خیلی مشکل تر است.

وی افزود: اگر بنا باشد که انسان، انسان باشد و سیر و حرکتش به سمت کمال مطلق باشد قواعد و اصول و مقصدی دارد که از ناحیه فطرت، عقل و وحی تایید شود، اگر چنین فرصتی به دست آمد نگهداری آن از کسب آن مشکل تر است، در بعثت همه انبیا این فرصت به دست آمده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بعثت حضرت خاتم الرُسُل(ص) این فرصت به دست آمده است اما دیدید آن همه هزینه به وجود آمد، ۱۳ سال شکنجه ها و سختی های مکه و پاسخ دادن ۸۰ جنگ در مدینه زحمت و هزینه کمی نیست اما در عین حال نتوانستند آن را حفظ کنند و در ظرف نیم قرن بنی امیه به جای پیغمبر نشستند و پیش چشم مردمی که همه نماز می خواندند و روزه می گرفتند اهل بیت پیغمبر(ص) را قتل عام کردند و آب از آب نجنبید.

وی ادامه داد: برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در زمان ما حاصل شد نیز هزینه زیادی داده شده است که ارزش این انقلاب از همه آن ها بیشتر است چون بازسازی راه بشر است، حفظ این انقلاب به ما عملکرد بستگی دارد، در این ۴۰ سال انقلاب با آسیب هایی مواجه شده است که نباید می بود و دلیل بودن آن این است که امر به معروف و نهی از منکر که اوجب واجبات است در صحنه حفظ نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: معروف یعنی شناخته شده، منکر هم یعنی مبهم و ناشناخته، شرط اول در امر به معروف و نهی از منکر معرفت است که باید در مسیر با فطرت، عقل، استدلال، منطق، وحی،معجزات و کرامات تطبیق کند و اگر تطبیق نمی کند قضیه مبهم است و به سلاخ خانه می رویم.

وی افزود: در طول بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در هر صحنه خطرناکی که پیش آمده معجزه وار دست خدا آمده و شما را نجات داده است، دشمنان شما را نمی گذارند راحت باشید.

امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: دشمنان اندیشه ما را از مقام معرفت دین که معرفت انقلاب جزو آن است به مسائل روزمره کشیدند که همه مبهم هستند، شرط اول اینکه ما بتوانیم راه انبیاء را طی کنیم این است که نیروی انسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی می خواهد فعالیت کند باید از این معرفت تکمیل باشد، در هر سازمان شرط اول نیروی انسانی است، متاسفانه دعوای ما بر سر پست و مقام و پول است که اصلا ربطی به اسلام، انقلاب، عقل و وجدان ندارد.

وی افزود: اولین معروف این است که امانت ها به اهلش سپرده شود، اگر در شرط اول دنبال میل و سلیقه شخصی، قومی و حزبی هستیم یقین بدانیم که به هدف نمی رسیم و در این آزمایش رفوزه می شویم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به آیه وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظلمات، بیان کرد: نور همان معروف است، افرادی که از خانه ها تا سازمان ها متصدی امور معنوی، فرهنگی و انسانی هستند باید راه، مقصد و ارزش های انسانی را برای انسان ها روشن کنند، اگر چنین کاری شود بعد نوبت به دسته دیگر می رسد که می خواهند دین و انقلاب و عدالت را اجرا کنند که باید درست عمل کنند.

وی افزود: اگر معرفت وجود داشته باشد بازدارندگی از بد و منکر آسان می شود زیرا فردی که منکر را انجام می دهد با اهل معرفت حرف می زند و حرف های آنان را می پذیرد، اگر مردم به معرفت و فرهنگ کافی برسند که ما در انتظار چنین تمدنی هستیم اولا دنبال خلاف نمی روند اما وقتی همه چیز رها است، فساد، انحراف، ابهام به وجود می آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: باید تذکرات به موقع باشد، در جاهایی که تخلف حقوق جامعه صورت می گیرد و فرد اصلا نمی فهمد قانون یک امر محترم است و می گوید قانون را قبول ندارم باید به او تذکر داده شود و برخورد شود.

وی ادامه داد: همه امور جامعه با قانون مندی و رعایت قانون انجام می شود، این همه شهدایی که به شهادت رسیدند بر قانون ایستادگی کردند که فدا شدند، برخی آنقدر نفهم هستند که وقتی به او می گویند این کاری که انجام می دهی خلاف قانون است می گوید خب باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: در موضوعات معرفت؛ فرهنگ، اسلام شناسی، انسان شناسی، جهان شناسی، مبداشناسی، معاد شناسی کار نشده است و ما دنبال کار شخصی خود هستیم، دل ما برای انسان و اسلام نسوخته است و دنبال نورچشمی و حزب و گروه هستیم.

وی با اشاره به آیه إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ، ابراز داشت: این همه نعمت الهی به انسان داده شده است اما نوبت به او که می رسد هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد، این فرد از هر حیوان و جنبنده ای پست تر است، دلیل نیمی از نفهمی این شخص که نمی فهمد من و شما هستیم.

امام جمعه بیرجند، گفت: انسان هر ۲۴ ساعت که تنفس می کند از صدها هزار امتیاز استفاده می کند  اما نوبت به خودش که می رسد می گوید من قانون را رعایت نمی کنم، ما هم خیلی زشت و بد عمل کردیم، همه ما مسئولیم.

وی افزود: این تشکیلات باید نسبت به مسئولین مطالبه کند نه اینکه تذکر لسانی بدهد، قانون هم باید پشت سر حمایت کند، مسئول جمهوری اسلامی امتیاز، پست، پول و این همه امکانات می گیرد و به عنوان کار شخصی از اداره اش به عنوان برده داری استفاده می کند دلیلش این است که آنجا قانون مطرح نیست و هر چه آقای رییس بگوید مهم است این در حالی است که خود آقای رییس باید از قانون تبعیت کند، اگر به قانون عمل می شد ما مشکلی نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین اقای عبادی، اظهار داشت: قانون جمهوری اسلامی پیشرفته ترین قانون جهان است و دلیل اینکه ما نتایج آن را در جامعه نمی بینیم این است که به این قانون عمل نمی شود، مسئول عمل نمی کند، مسئول ناظر ندارد؟

وی ادامه داد: داغ مردم هم همین است که در کشور نظارتی وجود ندارد و هر کس هر کار دلش بخواهد انجام می دهد و بدترین منکر همین است، مسئولی که همه آبرو، شخصیت، زندگی و درآمدش از بیت المال است آمده و داخل اداره خلاف می کند و هیچ کس هم به او کاری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: نیروهای نظارتی که باید متخلف را تادیب کنند، کجا هستند؟ چهل سال است که به قانون عمل نمی شود، همانطور که مقام معظم رهبری با سخنان کرامت گونه خود می فرمایند این نهضت و این انقلاب کار خدا و یک معجزه بود  که نظامی سراپا شد و در چشم بلوک شرق و غرب قانون اساسی نوشته شد اما هدف پیاده نشده است و نمی شود که این هدف تشکیل دولت اسلامی است.

وی ادامه داد: این همه نیروهای اطلاعاتی، حراستی،  نظارتی از مجلس، بازرسی و دیوان محاسبات بالاخره چه کردید؟ قانون را پیاده کردید؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: امیدواریم که شایستگی حفظ شود و دولت اسلامی بیاید، دولت اسلامی که بیاید مانند پدر و مادر که در یک خانواده فرزند خود را تربیت می کنند امور کشور را به درستی پیش می برد اما وقتی خود پدر و مادر خلاف کند فرزندش هم خلافکار می شود، پس وقتی یک مسئول خلاف کند نتیجه کار خلاف است.

وی افزود: وقتی مسئولین نظام جمهوری اسلامی خودشان مقید باشند کار به درستی پیش می رود که از این نمونه ها داشته ایم که بوده اند و در حال حاضر هم هستند و حقشان نباید ضایع شود، این ها همواره تاثیرگذار هستند و وجود آن ها برکت است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، گفت: اگر دولت مانند یک پدر و مادر دلسوز و متعهد به درستی عمل کند مردم اصلاح می شود و جامعه اسلامی ایجاد می شود، بعد از این بحث فرهنگ اسلامی است که نباید ۴۰ سال طول می کشید و باید چهار سال به طول می انجامید.

وی ادامه داد: اگر ما چهار سال به گونه ای که باید، عمل می کردیم نیاز به درگیری نبود بلکه دنیای شرق و غرب که به هیچ و پوچ و بن بست رسیدند و دنبال یک مکتب پاسخگو می گشتند به دنبال ما می آمدند، دانشمندان جهان نیز به شرطی که ما درست عمل می کردیم به عنوان یک راه شناخته شده جامعه بشری به اسلام رو می آوردند.

امام جمعه بیرجند، گفت: ۴۰ سال گذشت و ما خرابکاری کردیم اما مقام معظم رهبری گام دوم را نوشتند، خوشبختانه شرایط هم در سطح کشور، منطقه و بین الملل تغییر کرد، حالا دیگر شرایط خوبی دارد به وجود می آید و همه از خانواده گرفته تا همه سازمان ها و نهادها باید همکاری کنیم و درست عمل کنیم و مسائل را برای مردم و نسل آینده تبیین کنیم تا دیگران هم درست عمل کنند.

وی در پایان افزود: جایی که روشن است خلافی صورت می گیرد نیازمند یک برخورد صحیح قانونی است تا برای دیگران عبرت شود، شما باید حساب شده و طبق کارشناسی صحیح کار خود را برای مردم شروع کنید، این کار می تواند موثر باشد.

 

گفتنی است در ابتدای این جلسه سردار حمیدنیا مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور گزارشی از اقدامات این نهاد در سطح کشور ارائه نمود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها