رعیتی‌فرد گفت:کارخانجات و مراکز تولیدی ما بیش از ۱۴ هزار شهید تقدیم کردند.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۶۲
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

به گزارش  خبرگزاری بسیج، سردار «علی‌حسین رعیتی‌فرد» مسئول بسیج کارگران و کارخانجات در مراسم گرامی‌داشت ۱۱۸ شهید گروه توسعه ملی که در محل موزه ملی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات گسترده‌ای در کشور به وقوع پیوست که هرکدامشان به تنهایی برای سرنگونی کشو کافی بود، اما رهبری و مدیریت حضرت امام خمینی (ره) اجازه نداد کشور به زانو در بیاید.

وی با بیان اینکه وضعیت نیرو‌های مسلح ما در دوران دفاع مقدس مناسب نبود، گفت: برخی تلاش می‌کردند آرمان‌های بلند امام عملیاتی نشود و در همین حین صدام نیز تلاش می‌کرد ظرفیت خلیج فارس را تصاحب کند و از سویی تلاش کرد خوزستان و قسمتی از کویت را به عراق ملحق کند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات افزود: در آن شرایط رژیم بعثی عراق با نیرو‌های کاملا مسلح و مجهز به ایران لشکر کشید و در کشور نیرو‌های مسلح ما آمادگی نداشتند. در این شرایط سخنانی نیز درباره انحلال ارتش در کشور گفته می‌شد که امام خمینی در فرمانی اعلام کردند ارتش منحل نخواهد شد و مردم نیز به کمک ارتش آمدند.

وی گفت: در آن شرایط دشمن برخی نقاط کشور را مورد تصرف قرار داد و بعد از یک سال با کمک نیرو‌های مردمی عملیات شکست حصر آبادان رقم خورد و ورق جنگ برگشت و نیرو‌های مسلح ما با همکاری هم توانستند در مقابل حداقل ۵۰ کشور بایستند.

رعیتی‌فرد گفت: در آن شرایط ما به پیروزی رسیدیم، کارخانجات و مراکز تولیدی ما بیش از ۱۴ هزار شهید تقدیم کردند و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی کارگران در دو جبهه «جنگ» و «پیشتبانی و تولید» تلاش می‌کردند به طور مثال کارخانه ذوب آهن اصفهان ۲۵۰ شهید را تقدیم کرده است، در این شرایط ایران روی پای خود ایستاد و آن برهه سخت را پست سر گذاشت.

وی تاکید کرد: دشمن در حال تلاش است تا در حوزه‌های تولیدی، فروش محصولات و تامین مواد اولیه مشکل ایجاد کند، اما ما با ظرفیت‌هایی که داریم از این گردنه تاریخی به خوبی گذر خواهیم کرد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات افزود: بسیج بزرگترین نیروی نظامی دنیا بود که در کشور تشکیل شد و امروز به عنوان نهادی در انقلاب اسلامی و کلید طلایی حل معضلات می‌تواند کمک زیادی به کشور کند لذا امروز باید روحیه و تفکر بسیجی در همه ارکان کشور جاری باشد و این تفکر در دوران جنگ اقتصادی به عنوان الگو و شاخص تکثیر شود.

ارسال نظرات