بهزاد رحیمی نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای عملیات اجرایی سد کانی گویژان و چومان پیگیری های لازم انجام می شود و با مدیریت صحیح و توسعه تاسیسات می توان مصرف آب را هم مدیریت کرد.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۶۷
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
 بهزاد رحیمی در آیین بهره برداری از پروژه قطعه سه خط انتقال آب تصفیه خانه شماره یک بانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار داشت: برخی از روستاییان در ۴۸ ساعت یک ساعت آب دارند که منابع آبی به صورت چشمه در اختیار دارند اما نیاز به اعتبارتی برای بازسازی شبکه انتقال دارند و یکی از روستاها نیز کمبود آب است.

وی افزود: کاهش بارندگی ها نقش زیادی در کم آبی داشته است به نسبت بارش در ۵۲ سال اخیر امسال میزان بارندگی ۳۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: شروع فصل بارندگی مشکل کمبود و کیفیت آب بانه با اجرای این پروژه ها تا ۲ ماه آینده حل می شود.


رحیمی گفت: به دلیل اینکه به تاخیر در آبگیری سد به موقع از ظرفیت این سدها بهره برداری نشد و مردم بانه با کم آبی شدید مواجه شدند و شهرستان بانه ۲ سد دارد که انتظار کمبود آب با وجود این سدها پایید بود.


وی یاد آور شد: سدهای کوچک مقیاس سوروه و کانی سیو برای تامین آب کشاورزی و سدهای چومان و کانی گویژان برای تامین آب شرب بانه احداث می شود و برای جبران آب های از دست رفته شهرستان بانه سدهای چراغ ویس و سردشت شهرستان بانه است.


نماینده مردم شهرهای سقز و بانه گفت: در بانه چهار سد مطالعات اجرایی کانی گویژان، چومان، کانی سیو و سوروه برای تامین آب شرب و کشاورزی انجام شد.

توجیه شهروندان و مدیریت صحیح باعت جلوگیری از بحران کم آبی می شود

فرماندار شهرستان بانه نیز در ادامه گفت: باید برای جلوگیری از بحران بی آبی مصرف آب ذخیره شده تا ۲ ماه آینده به خوبی مدیریت شود باتوجه به نشتی سد عباس آباد سال گذشته هشت میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شد که با بحران کم آبی مواجه شدیم.


وی ادامه داد: برای احداث سد باید خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه مناسب وجود داشته باشد و در یک سال اخیر تلاش شده که نواقص گذشته را جبران کنیم.


اسماعیل رستم پور گفت: شهرستان بانه سالانه ۸۵۰ میلی متر بارندگی دارد که امسال هم ۶۰۰ میلی متر بارندگی داشته که با این شرایط نباید با کم آبی مواجه شویم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات