کارشناس مذهبی:

علامه حسن زاده آملی (ره) زهد منهای سیاست دینی را نمی‌پذیرفت

ساری-این کارشناس مذهبی افزود: علامه حسن زاده آملی یک زاهد و عارف منفک از جامعه و باور‌های سیاسی حکومتی نبود و آن زهد منهای سیاست دینی را نمی‌پذیرفت.
کد خبر: ۹۳۸۰۳۶۳
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج قائم شهر همزمان با ایام پایانی ماه صفر ویژه برنامه رحلت علامه حسن زاده آملی با حضور پایوران و سربازان در نمازخانه‌ای ناحیه برگزار شد.
 
علامه حسن زاده آملی (ره) زهد منهای سیاست دینی را نمی‌پذیرفت
حجت الاسلام رضاپور درایم مراسم، ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و رحلت جانسوز عالم فرزانه حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی گفت: خداوند متعال در جامعه ما ظرفیت به وجود آمدن یک شخصیت الهی در زمینه زهد و تقوا، عرفان و علم، شناخت دقیق مسیر ولایت و انقلاب اسلامی را قرار داد که علامه حسن زاده آملی در این مسیر ممتاز بود.

این کارشناس مذهبی افزود: یکی از از ویژگی‌های خاص که در وجود آن عالم فرزانه وجود داشت ممتاز بودن ایشان بود علامه حسن زاده آملی یک زاهد و عارف منفک از جامعه و باور‌های سیاسی حکومتی نبود و آن زهد منهای سیاست دینی را نمی‌پذیرفت.

حجت الاسلام رضا پور در ادامه با اشاره به حوادث فتنه سال ۸۸ اضافه کرد: خیلی از بزرگان و علما سکوت کرده بودند و مقام معظم رهبری هم نسبت به این سکوت بزرگان و علما تذکر دادند، علامه حسن زاده درمیان آن ابتلائات یک سخن معروفی بیان داشتند که "چشمتان به دهان مقام معظم رهبری باشد چرا که چشم رهبری به دهان امام زمان عجل الله می‌باشد".

این کارشناس مذهبی با تصریح بر اینکه انسانی مثل علامه حسن زاده آملی با آن جایگاه علمی و معنوی در محضر مقام معظم رهبری دو زانو می‌نشست، خاطرنشان کرد: علامه (ره) اعتقاد داشت در مقابل، ولی نمی‌شود مهربان و نشست، این علامه به این درک رسید که در منظومه عالم، ولایت، آن نقطه پرگار است و همه این سلوک و عرفان که در عالم وجود دارد منهای ولایت "و بال" است، وجه طهارت علم ولایت است همه‌ی آنچه که ما می‌آموزیم سواد است، اما اگر علم باشد به مثل نور در وجود ما نفوذ کرده و اثری معنوی خواهد داشت همانند آنچه که علامه حسن زاده آملی از آن بهره‌مند بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار