خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی:
علی دارابی با بیان اینکه یک هزار و 519 صندوق اعتباری بسیج در استان فعال است،گفت: تاکنون در مجموع 6 میلیارد و 900 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۴۸۹
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

علی دارابی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: نهمین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه در استان خراسان شمالی در  راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم در مواجه با ویروس کرونا اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه، این مرحله از رزمایش  با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و اداره اوقاف استان برگزار شد، گفت: 25 هزار بسته معیشتی و لوازم التحریر برای خانواده های محروم تهیه و توزیع شد.
دارابی با بیان به اینکه تاکنون 232 هزار و 379 بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است، ادامه داد: لازم به ذکر است که از این تعداد 86 هزار و 123 بسته معیشتی در نیمه نخست سال جاری انجام شده است.
وی یادآور شد: همچنین 22 هزار و 698 سری لوازم التحریر تهیه و توزیع شده که از این تعداد، 17 هزا رو 716 بسته آموزشی از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک هزار و 131 سری جهیزیه به مبلغ هر سری 25 میلیون تومان تهیه و به زوج های نیازمند استان اهدا شده است، اظهارکرد:  از این تعداد 460 سری در 6 ماهه نخست سال 1400 در اختیار این زوج ها قرار گرفته است.
دارابی در رابطه با تهیه و توزیع غذای گرم در ایام کرونا توضیح داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، سه میلیون و 92 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده ، که 722 هزار پرس از آن در سال 1400 در اختیار خانواده های محروم قرار گرفته است.
مسئول بسیج سازندگی خراسان شمالی گفت: همچنین آزادی 39 زندانی جرایم غیرعمد در استان در این مدت صورت گرفته است.
دارابی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی نیز در این مدت با تمام توان پای کار بودند و در رزمایش مواسات نیز از هیچ حمایتی دریغ نکردند.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 832 گروه جهادی در خراسان شمالی فعال هستند، گفت: این گروه ها در سامانه اطلس جهادی ثبت شده اند که از این تعداد 415 گروه جغرافیا محور و یک هزار و 353 گروه محله محور هستند که یک هزار و 349 گروه را برادران و 474 گروه را خواهران تشکیل می دهند.
دارابی از اقدامات انجام شده توسط گروه های جهادی گفت: 87 مورد ساخت مسکن محرومان، تعمیر و مرمت مسکن محرومان 65 مورد، کمک در ساخت مساجد 23 مورد، آب رسانی آب شرب برای روستاهای کمتر برخوردار 65 مورد، 57 مورد ساخت سرویس بهداشتی برای محرومان، همکاری با علوم پزشکی در جهت جلوگیری از سرایت ویروس کرونا و توزیع ماسک و بسته های معیشتی و شرکت در شیفت ایثار، کمک در موضوع واکسیناسیون از جمله اقدامات گروه های جهادی در ایام کرونا بوده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این در موضوع صندوق های قرض الحسنه، یک هزار و 519 صندوق و 23 تعاونی تشکیل شده، که تعداد پنج هزار و 130 نفر از این صندوق ها موفق به دریافت وام شده اند.
این مقام مسئول با بیان اینکه میانگین وام های پرداخت شده، 13 میلیون تومان بوده است، گفت: کل موجودی صندوق 108 میلیون تومان و مبلغ کل وام های پرداختی 6 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.
وی یادآور شد: تعداد اشتغال هایی که بعد از راه اندازی صندوق ها ایجاد شده، سه هزار و 800 اشتغال بوده است.
دارابی اظهار داشت: همچنین در موضوع فنی و محرومیت زدایی، احداث هشت مورد جاده بین مزارع با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان، احیا و لایروبی قنات ها و چشمه 12 مورد با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان، کانال انتقال آب 6 مورد با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان، هزینه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها