خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: شرکت و واحدهای تولیدی استان خوزستان که اطلاعیه استخدام نیروهای بومی صادر می‌کنند باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.
کد خبر: ۹۳۸۰۵۷۸
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
صادق خلیلیان، امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: باید همه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان خوزستان استخدام نیروی بومی را در اولویت استخدام خود قرار دهند و تا زمانی که نیروی مورد نیاز آن‌ها در استان وجود دارد، نباید به نیروهای خارج استان چشم بدوزند.

وی افزود: در این زمینه نیز، شرکت‌هایی که به موضوع استخدام نیروهای بومی اهمیت می‌دهند و آگهی استخدام نیروی بومی صادر می‌کنند، دولت وظیفه خود می‌داند که حمایت کند و جا دارد دیگر واحدهای تولیدی نیز از این اقدام آنان الگوبرداری کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: متاسفانه حجم مشکلات برای واحدهای تولیدی استان خوزستان بسیار زیاد است و ما تمام تلاش خود را بر حل مشکلات آنان و احیاء واحدهای تولیدی تعطیل شده داریم که در نشست‌های ستاد تسهیل استان این مباحث بررسی و تصمیم گیری خواهند شد.

خلیلیان در خصوص نرخ بیکاری در استان خوزستان گفت: براساس برنامه ریزی دولت در استان خوزستان، تا 3 سال آینده نرخ بیکاری در استان را به زیر 10 درصد خواهیم رساند و در این زمینه تمام تمرکز ما بر احیاء واحدهای تعطیل شده و تشویق واحدهای فعال استان بر استخدام نیروهای بومی است.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای صنعتی در استان خوزستان با مشکل آب مواجه هستند که این مشکل به دلیل تنش آبی و مدیریت آب استان است که با برنامه ریزی صورت گرفته آب این واحد تامین شده است و به زودی مراحل انتقال آب به واحدها اجرایی خواهد شد.

وزیر نیرو: با یک خشکسالی بی‌سابقه مواجه‌ایم/ تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان با دستور رئیس‌جمهور ‌برای آبرسانی ویژه به خوزستان
روایت نماینده ولی‌فقیه در خوزستان از دستور رئیس جمهور برای برطرف کردن حل مشکل زائران اربعین حسینی
3طرح عظیم فولاد در خوزستان افتتاح شد

استاندار خوزستان بیان داشت: برخی از واحدها نسبت به عدم تامین برق مورد نیاز خود مشکل داشتند که بر اساس توافق با وزارت نیرو نسبت به تسهیل برق رسانی به این واحدها و تامین برق مورد نیاز آنها تصمیماتی گرفته شده است که برخی دیگر از واحد نسبت به زیرساخت‌ها از جمله جاده دسترسی گلایه داشتند که در اولویت اقدامات وزارت راه در استان خوزستان قرار گرفت.

وی در ادامه به برخی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات نتیجه یک اختلاف ساده است که می‌شد با میانجی‌گری دولت بین بخشی و یا توافق میان دو طرف مشکل را حل کرد مانند بحث مشکل مالکیت برخی از واحد و یا اسناد آن‌ها و برخی مشکلات صنفی که می‌شد با یک یا چند جلسه مشکل را برطرف کرد.

صادق خلیلیان با تقدیر از شرکت خوزستان برای آگهی استخدام نیروهای بومی اظهار داشت: برخی از شرکت‌ها آگهی‌های استخدامی خود را به صورت عمومی و با تاکید بر بومی گرایی منتشر می‌کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: این اقدام آنها قابل ستایش است و جا دارد که دیگر واحدهای تولیدی از این اقدام الگو برداری کنند و ما در دولت این اقدام آن‌ها را مدنظر قرار خواهیم داد و در حل مسائل آن‌ها و حمایت و توسعه این واحدها تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم بست.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها