خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای خوزستان با اشاره به پروژه ضبط ترتیل قرآن ،مقدمی که از سال گذشته آغاز شد، گفت: متأسفانه وضعیت کرونا در استان و همچنین انتقال موقت حاج قاسم مقدمی به قم، مشکلاتی برای ضبط به وجود آورده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۶۲۴
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای خوزستان در گفت‌وگو با بسیج از خوزستان با بیان اینکه یکی از امتیازات مهم استان خوزستان، دارا بودن قاریان قرآنی است که شناخته شده و چهره بین‌المللی هستند، گفت: صدا و سیمای خوزستان در راستای وظیفه اسلامی و ملی خود و برای ترویج فرهنگ قرآنی، اقداماتی داشته که یکی از آن‌ها ضبط و پخش قرآن و اذان‌های قاریان استان است. در این زمینه تلاوت‌های قاریان استانی (به تعداد ۶۸ تلاوت) ضبط و پس از تأیید شورای عالی قرآن پخش شده است. هم اکنون نیز ۲۰۰ تلاوت از قاریان در حال آماده‌سازی برای ارسال به این شورا است.

وی با اشاره به پروژه ضبط ترتیل قرآن کریم قاسم مقدمی که از مردادماه سال گذشته آغاز شد، گفت: بنا به پیشنهاد صدا و سیمای مرکز خوزستان و استقبال شورای عالی قرآن، اقدام به اجرای پروژه ضبط ترتیل کل قرآن کردیم که متأسفانه وضعیت کرونا در استان و همچنین انتقال موقت حاج قاسم مقدمی به قم، مشکلاتی برای ضبط به وجود آورده است. تاکنون ضبط ترتیل سه جزء از قرآن کریم با تلاوت حاج قاسم مقدمی و نظارت حاج مهدی دغاغله شروع شد که در صورت مساعد شدن اوضاع، حتماً این موضوع انجام خواهد شد. پروژه دوم ما، تهیه آلبوم ترتیل ۳۰ جزء از قرآن توسط قاریان استان جهت پخش در ماه مبارک رمضان است.

رحیمی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات صداوسیمای استان، ضبط ترتیل یک صفحه‌ای از قرآن توسط ۴۸ قاری قرآن مورد تأیید شورای عالی قرآن است که به صورت روزانه از اول محرم پخش می‌شود. رادیو نما استان نیز در این راستا همزمان با نمایش تصویر صفحه تلاوت و همچنین عکس قاری، این ترتیل‌خوانی‌ها را پخش می‌کند.

مدیرکل صدا وسیمای خوزستان خاطرنشان کرد: برنامه بعدی، پخش این تلاوت‌ها از سیمای استان در ماه ربیع است. هدف از این برنامه، ختم قرآن در میان مردم با پخش روزانه یک صفحه ترتیل است. در این برنامه از قاریان شهرستان اهواز، دزفول، ماهشهر، آبادان و شادگان استفاده شده است.

وی در پایان گفت: ضبط دو اذان از محمود یزدی و حمزه عوده‌زاده از مؤذنان شناخته شده استان در مراحل نهایی تأیید است که ان‌شاءالله بعد از تأیید نهایی از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش خواهند شد.
انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها