مدیر جهادکشاورزی بردسکن:

خسارت 700 میلیاردتومانی خسکسالی به بخش کشاورزی شهرستان بردسکن

مهندس علیرضا مهمیزگفت:خشکسالی حادث شده در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است به طوری که فقط در بخش دام شهرستان 224 میلیارد تومان خسارت وارد کرد و باعث کاهش شیردهی،گوشت،آبستن و سقط جنین در دام ها شد.
کد خبر: ۹۳۸۰۷۰۷
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مهندس علیرضا مهمیز مدیر جهادکشاورزی بردسکن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: در بخش باغبانی و زراعت نیز 443 میلیارد تومان خسارت وارد شده است و 70 رشته قنات شهرستان آب دهی آن به صفر رسیده است و 430 هزار هکتار از مراتع شهرستان دچار خسارت شده است.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن عنوان کرد: درراستای حمایت از دامداران تاکنون 2 هزار و 600 تن جو یارانه دار طی 3 مرحله و 8 هزار و 600 تن کنسانتره بین دامداران توزیع شده است که اعتبار یارانه تخصیص داده شده 23 میلیارد تومان می باشد.

وی همچنین گفت: 2 هزار و 548 راس دام از عشایر منطقه خریداری شده است که متاسفانه دولت تاکنون 20 درصد هزینه آن را پرداخت کرده است.

مهمیز با بیان اینکه به 70 رشته قنات منطقه خسارت و آب دهی آن به صفر رسیده است گفت: تنها به 5 رشته قنات 700 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است و مابقی قنوات نیازمند اعتبار هستند.

وی اظهارداشت: با توجه به فقیر بودن مراتع و کاهش علوفه تاکنون بیش از 50 هزار راس دام از منطقه خارج و یا روانه کشتارگاهها شده اند و باید گفت: به خاطر خشکسالی از ابتدای امسال تغذیه دام ها به صورت دستی بوده است و اگر خشکسالی به این روند ادامه پیدا کند دام منطقه که بیش از 400 هزار واحد دامی هستند حذف خواهند شد.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن افزود: متاسفانه به دلیل اختصاص ندادن اعتبار به واکسن تب برفکی سهمیه شهرستان بردسکن قطع و دامداران نتوانسته اند دام های خود را بر علیه این بیماری واکسینه کنند. وی همچنین گفت: در سنوات قبل بودجه ای برای سمپاشی اماکن دامی اختصاص داده می شد ولی امسال این اعتبارتخصیص داده نشده است و با توجه به بیماری های مشترک بین انسان و دام ضرورت دارد عملیات سمپاشی در اماکن دامی صورت بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار