فرمانده سپاه ناحیه شهرستان پارس آباد از واکسنیاسیون 5 هزار راس دام سبک و سنگین برای جلوگیری از بیماری در فصل پائیز خبرداد.
کد خبر: ۹۳۸۰۹۴۰
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

واکـــسیناسیون 5 هـــزار راس دام در شــهرستان پارس آبـــاد

فرمانده سپاه پارس آباد در گفتگو با خبرگزاری بسیج، در اردبیل از واکسنیاسیون 5000 راس دام سبک و سنگین برای جلوگیری از بیماری در فصل پائیز خبرداد و گفت : این طرح برای ایجاد امنیت در دام‌های حساس شهرستان جهت پیشگیری از رخداد بیماری و کاهش خسارت‌ها، تلفات و ضایعات دامی می باشد .


وی تصریح کرد : برای پیشگیری از انواع بیماری های دام بهتر است به موقع واکسیناسیون دام انجام شود. انواع واکسن دام چون واکسن آبله بزی، آگالاسی، شاربن، تب برفکی، قانقاریا، تب مالت، آنتروتوکسمی وجود دارد که برای پیشگیری از بیماری های مختلف دام نیاز است که باید به موقع واکسیناسیون دام انجام شود. بنابراین زدن واکسن های ضروری دام برای پیشگیری از بیمار شدن دام به انواع بیماری ها حیاتی و ضروری است.


نوری افزود: واکسیناسیون دام های سبک وسنگین درشهرستان پارس اباد به صورت رایگان توسط اکیپ‌های بسیج سازندگی سپاه و اداره دامپزشکی از ابتدای مهرماه شروع شده است.

واکـــسیناسیون 5 هـــزار راس دام در شــهرستان پارس آبـــاد


وی افزود: بیماری های مختلفی دردام هادیده می شودکه بیماری تب برفکی ازجمله واگیردارترین بیماری‌های دامی است که به دنبال اشاعه در یک منطقه سبب ایجاد زخم‌های گسترده در محوطه دهانی، پاها و روی پستان دام‌ها خواهد شد که بهتر است دامداران دام های خود را واکسنیاسیون کنند.


فرمانده سپاه پارس آباد گفت : بیمار های دامی به شدت بر اقتصاد دامداران تأثیرگذار بوده و باعث کاهش و افت تولید و همچنین تلفات در بین گله‌های می‌شود.


نوری گفت : واکسیناسیون منجر به افزایش سطح ایمنی دام‌های در منطقه و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی در جمعیت دامی خواهد شدکه علاوه برحفظ سرمایه دامی بعنوان یک سرمایه ملی از انتشار بیماری‌های احتمالی در حیات وحش نیز جلوگیری خواهد کرد.


فرمانده سپاه پارس اباد عنوان کرد: رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی و رعایت اصول امنیت زیستی از سوی دامداران در کنار انجام واکسیناسیون موجب کنترل بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان خواهد بود.


نوری گفت : تا کنون بیش از 5 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان پارس آباد واکسنیاسیون شده است از دامداران شهرستان درخواست دارم با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری‌های لازم را داشته باشند.

واکـــسیناسیون 5 هـــزار راس دام در شــهرستان پارس آبـــاد

ارسال نظرات