ساری-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به عبودیت و بصیرت خالص علامه حسن زاده آملی، گفت: این راه عزتمندی و همان اتصال به منبع هستی است که علامه حسن زاده درآن غرق شده بود.
کد خبر: ۹۳۸۱۰۰۹
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

عبودیت و بصیرت با اخلاص رمز عزت علامه حسن زاده آملی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفر رعایتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در مراسم بزرگداشت ارتحال علامه ربانی مرحوم حسن زاده آملی که در حسینیه ثارالله سپاه آمل برگزار شد به  تشریح عوامل ارتقای معنویت در سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: ازویژگی شخصیت فردی علامه نداشتن غرور و تواضع او بود و از ویژگی اجتماعی او، ولایتمداری وی، او متوجه شده بود علمدار کیست. میگفت و باید به او کمک کرد با اینکه خود مرد بزرگی بود، مقام معظم رهبری را علمدار می‌دانست و سفارش می‌کرد به او کمک کنید.

حجت الاسلام  رعایتی، با اشاره به آیات قرآن کریم، هدف از خلقت انسان و جن را یک چیز عنوان کرد وافزود: هدف تنها یک چیز است آن هم بندگی خالصانه و عبودیت هست یعنی خالق کسی است و مخلوق کسی دیگر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکیدبر اینکه عبد باید عبد باشد و مولا باید مولا باشد ادامه داد: پیروی از پیامبر (ص)و خود خدا انسان را به عظمت می‌رساند، جاییکه انسان برای ماندگاری یکدیگر ایثار می‌کند، جان می‌دهد و دراین رابطه سبقت می‌گیرد. نه بر حسب مال محاسبه کند و ملاک را امور مالی بداند.

حجت الاسلام رعایتی با اشاره به عبودیت و بصیرت خالص علامه حسن زاده آملی، گفت: چرا برخی‌ها اینقدر بزرگ شدند؟! چون کسی که خالق هستی است گفت: تو بندگی کن، منم خدایی می‌کنم و اگر این شود به مصداق ان تنصرالله که جمله ایست شرطی تبدیل به ینصرکم می‌شود. و این راه عزتمندی است و همان اتصال به منبع هستی است؛ که علامه حسن زاده درآن غرق شده بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به نقل از علامه طباطبایی مودت را در ۱۱ بند تشریح کرد و گفت: مودت یعنی برای هم جان بدهیم، امام راحل، چون اینگونه به میدان آمد، دنیا را بلرزه انداخت. مقام معظم رهبری، چون اینگونه آمد عزتمند شد و سیدحسن نصرالله، چون اینگونه آمدند بزرگ شده اند.

حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی، علامه‌ای بزرگ از روستای ایرا شهرستان آمل در دنیا مطرح شده است، چون افتاده و بدور از تکبر بود افزود: حتی دانشمندان بی دین از شنیدن فوت علامه ما انگشت به دهان گرفتند و او را می‌شناختند و حتی برخی صاحبان علم ریاضی و نجوم مشکلات لاینحل را با این فیلسوف، حسن زاده آملی مطرح می‌کردند.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها