به گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان پیکر شهید سید فاضل مدنی و محمود حسرتی فردا بعد از ادای احترام از سپاه ناحیه رشت به سمت میدان فرهنگ تشییع و سپس به شهرستان‌های مربوطه تحویل داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۸۱۱۱۶
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، احمدرضا منشوری امروز در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات فرماندهی سپاه شهرستان رشت با بیان اینکه شهدا در بزنگاه‌های حساس همواره به یاری نظام مقدس جمهوری اسلامی رسیدند، اظهار کرد: بسیاری از شهدای گران‌قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس از خانواده، فرزند و همه دل‌خوشی‌های خود گذشتند تا ذره‌ای از خاک این کشور به دست بیگانگان نیفتد و این عزیزان همواره در بسیاری از بزنگاه‌های حساس به حفظ کشور کمک کردند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به پیمودن راه شهدا توسط مسؤولان گفت: وقتی مردم بر سر دوراهی قرار می‌گیرند شهدا به ما یادآوری می‌کنند که مسیر درست، پیمودن راه شهید است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان مردم گیلان را مردمی ولایتمداری دانست و بیان کرد: مردم گیلان همواره در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم و دوران دفاع مقدس وفاداری و ولایتمداری خود را نشان داده و قطعاً این دفعه هم این‌چنین خواهد بود.

منشوری از تشییع پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده در صبح روز پنجشنبه خبر داد و افزود: مراسم ادای احترام به مقام دو شهید سید فاضل مدنی و محمود حسرتی در معراج شهدا رشت  واقع در سپاه رشت برگزار و سپس از ساعت هشت و نیم صبح از سپاه ناحیه رشت تا میدان فرهنگ با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تشییع خواهد شد.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان پیکر دو شهید اهل  بندر کیاشهر از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه و ماسال بعد از تشییع در شهرستان رشت به شهرهای مربوطه تحویل داده خواهد شد.

به گزارش فارس، پیکر مطهر دو تن از شهدای دوران دفاع مقدس، شهیدان «سید فاضل مدنی» و «محمود حسرتی» با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و هویت آنان شناسایی شد.

پیکر مطهر شهید سید فاضل مدنی از شهدای اهل بندر کیاشهر از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه پس از ۳۹ سال از زمان شهادت، طی عملیات تفحص اخیر در منطقه (محل شهادت وی) کشف و هویت او شناسایی شد.

سید فاضل مدنی در چهارم تیرماه سال ۱۳۴۱ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در محله کوی امام خمینی (ره) بندر کیاشهر متولد شد.

 شهید محمود حسرتی معاف نیز هفتم اردیبهشت ۱۳۳۰، در روستای «معاف» از توابع شهرستان «ماسال» به دنیا آمد. پدرش «گل برار» روحانی بود و مادرش «گل تاج» نام داشت و در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ۱۳۵۹، در «بانه» توسط اشرار به شهادت رسید و  پیکر مطهرش پس از ۴۱ سال شناسایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات