خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار خبر داد
بهار-مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار از احداث پنج واحد منزل مسکونی با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان، برای افراد نیازمند و محروم شهرستان بهار به همت بسیج سازندگی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۱۲۰۵
|
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

احداث ۵ واحد منزل مسکونی توسط بسیج سازندگی سپاه بهارعلی یوسفی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار اظهار کرد: بسیج نقش مهم و تاثیرگذاری در تمام زمینه‌های جامعه دارد که یکی از آن‌ها کار‌های جهادی است.

وی افزود: به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار و کمک حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان، خیران و نیکوکاران ۵ واحد منزل مسکونی با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان، برای افراد نیازمند و محروم شهرستان بهار طی اقدام جهادی در حال ساخت است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: در عرصه پزشکی نیز فعالیت‌هایی از جمله ویزیت رایگان چشم پزشکی ۵۰۰ نفر  و اهدا ۵۰۰ عدد عینک با هزینه‌ای بالغ بر ۷۶ میلیون تومان، ویزیت رایگان دندانپزشکی، پزشک عمومی برای یک هزار نفر در شهرستان بهار و با حضور جهادی پزشکان انجام شده است.

وی افزود: در راستای تحقق طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» و خدمت‌رسانی به مردم در کنار سایر ماموریت‌های سپاه در ایام کرونا، با استفاده از ظرفیت بسیجیان و طلاب برای کمک به مردم و کادر درمان با چهار مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرهای بهار، لالجین، مهاجران و صالح‌آباد همکاری داشتیم و با اعزام ۳۴ نفر از فعالین گروه جهادی بری کمک به امر واکسیناسیون و  اعزام پنج نفر از بسیجیان طلاب برای کمک به کادر درمان و حضور در بیمارستان این طرح در حال برگزاری است.

یوسفی‌کیا گفت: حمایت از تولید یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی است که وام‌های پرداختی در راستای محرومیت‌زدایی بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای وام اشتغالزایی با همکاری بانک ملت در زمینه اشتغال برای ۸۰۰ نفر در مشاغل خانگی از جمله صنایع تبدیلی، جوراب بافی، خیاطی، شوریجات، پرورش بوقلمون، رشته‌بری، عروسک سازی و کشت زعفران فراهم شده است.

وی افزود: در راستای رونق تولید با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری شعار سال، کارگاه تولید پوشاک شهید «سید میلاد مصطفوی» با اشتغالزایی برای بیش از ۲۰ نفر از بانوان بهاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم افتتاح شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر تداوم کمک‌های مومنانه، بسیج سازندگی شهرستان بهار با مشارکت خیران و نیکوکاران از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بسته معیشتی را تهیه و بین نیازمندان مناطق محروم شهرستان توزیع می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی نظیر تامین مایحتاج خانواده‌های درگیر کرونا و نیازمند به صورت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم التحریر ادامه داد: در ۶ ماه سال ۱۴۰۰ توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ بسته کمک‌های مومنانه بالغ بر یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان صورت گرفته و طی امسال نیز به قوت خود، این مسیر خدمت تا رفع مشکلات اقتصادی ادامه خواهد داشت.

یوسفی‌کیا افزود: ۳۰ سری جهیزیه بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان، از ابتدای امسال تاکنون از سوی خیران و با کمک بسیج سازندگی تهیه و بین زوج‌های جوان محروم  برای ترویج ازدواج آسان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای پویش مواسات و همدلی با هدف ترویج فرهنگ انفاق، ایثار و همدلی تعداد ۲۲۰ عدد گوشی و تبلت به ارزش ۴۴۰ میلیون تومان، برای دانش‌آموزان جا مانده از تحصیل تهیه و توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار افزود: با کمک خیرین برای بیماران مبتلا به کووید۱۹، ۶ عدد کپسول اکسیژن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیون تومان برای استفاده نیازمندان به «تجهیزات پزشکی بهار طب» اهدا شده است تا برخی بیماران نیازمند که وسع مالی ندارند و پس از ترخیص از بیمارستان به کپسول اکسیژن احتیاج دارند بتوانند از این کپسول‌ها استفاده نمایند.

وی عنوان کرد: همچنین اجرای مشاوره‌های رایگان حقوقی و قضایی و تحصیلی از دیگر فعالیت‌های معاونت سازندگی سپاه شهرستان بهار است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات