رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: بارزترین ویژگی امام مجتبی (ع) که بهترین سرمشق برای دوستداران او است، بخشندگی بسیار و دستگیری از دیگران است.
کد خبر: ۹۳۸۱۲۹۰
|
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت ارتحال پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه در مسجد امام حسن عسکری (ع) سرخه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در جمع عزاداران و نمازگزاران اظهار کرد: از سخت‌ترین دوران زندگانی با برکت امام مجتبی (ع)، دوران پس از صلح با معاویه بود. ایشان، سختی این سال‌های ستم را با بردباری وصف ناشدنی اش سپری می‌کرد. ایشان در این سالها، از غریبه و آشنا سخنان زشت و گزنده می‌شنید و از بی وفایی، زخم می‌خورد. اما امام با بردباری و مظلومیت بسیار، هتاکی‌ها و دشنام‌ها را تحمل می‌کرد.

او افزود: می‌توان گفت که بارزترین ویژگی امام مجتبی (ع) که بهترین سرمشق برای دوستداران او است، بخشندگی بسیار و دستگیری از دیگران است. ایشان به بهانه‌های مختلف، همه را از خوان کرم خویش بهره مند می‌ساخت و آن قدر بخشش می‌کرد تا شخص نیازمند بی نیاز می‌شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با اشاره به شخصیت امام رضا (ع) عنوان کرد: پرهیزکاری و تقوای امام رضا (ع) طوری بود که نه تنها مردم، بلکه دشمنان نیز به آن اعتراف می کردند، همه فکر و اندیشه ایشان، حفظ دین خدا و اجرای وظائف الهی بود و نجات خود و مردم را در تقوا، پرهیزکاری و عبادت می دانستند. در مورد امام رضا (ع) باید گفت ایشان اُسوه ی کامل عبودیت بودند و در این راه به حدی رسیده بودند که ایشان را عاشق عبادت می دانستند، آن حضرت بسیاری از روزها را روزه داشتند و بسیاری از شبها بیدار بودند، به طوری که امام (ع) در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خواندند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها