خبرهای داغ:
به مناسبت رحلت پیامبراکرم صل الله علیه وآله جلسه ای باموضوع تربیت فرزندوبرخورد پیامبراکرم صل الله علیه وآله باکودکان توسط پایگاه مقاومت بسیج ام ابیها روستای سروشبادران منطقه براآن شمالی برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۸۱۳۹۳
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی علیه السلام ؛ به مناسبت رحلت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به همت پایگاه مقاومت بسیج ام ابیها روستای سروشبادران منطقه براآن شمالی جلسه ای با موضوع تربیت فرزند و برخورد پیامبر اکرم صل الله علیه و آله با کودکان با حضور خواهران بسیجی و سخنرانی حجت الاسلام دهقانی در حسینیه روستای سروشبادران منطقه براآن شمالی برگزار شد.

حجت الاسلام دهقانی دراین جلسه به چگونگی و شیوه های تربیت فرزند پرداخت و گفت : کودک به دلیل نزدیک بودن به مبدأ فطرت و داشتن ذهن و دلی پاک و بی آلایش، زمینه بسیار مناسبی را برای تربیت پذیری دارد، او هدیه ای است الهی که با سرشت ساده و زلال خویش پا به جهان هستی گذاشته و از هر گونه زشتی و ناپاکی به دور است و این والدین و مربیان کودک هستند که با تربیت نادرست خویش، مسیر فطرت پاک و الهی او را منحرف می سازند بنابراین در برخورد باکودک باید ویژگی های ذاتی او را در نظر گرفت.

وی افزود : مهربانی، نوازش و انس با کودک نقش مهمی در تربیت و شکوفایی استعدادهای نهفته او دارند. رسول خدا صل الله علیه و آله همواره از روی محبت و تواضع با بچه ها رفتار می کرد. ایشان به استعدادهای فطری آنها توجه داشت و از رنجش و ناراحتی شان سخت آزرده خاطر می شد. در هم نشینی با کودکان، خود را همسان آنان می پنداشت و با آنها سرگرم بازی می شد و به دیگران نیز سفارش می کرد: «مَن کانَ عِنْدَهُ صَبِیٌّ فَلْیَتَصابَّ لَهُ؛ کسی که نزد او کودکی است، باید کودکانه رفتار کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها