فرمانده ناحیه بسیج عشایری لرستان گفت:روستا و عشایر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمترین هزینه و بیشترین فایده را داشته اند
کد خبر: ۹۳۸۱۴۹۱
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶


سیاوش رستمی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، گفت: پانزدهم مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران بعنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده تا مسئولین و دست اندرکاران این نظام  مقدس حتی برای یک روز  در سال هم که شده نام  این قشر عزیز و زحمت کش که خواستگاه اولیه جامعه بخصوص استان لرستان هستند را گرامی بدارند .

وی افزود: قشری که در طول دوران گذشته بویژه دوران معاصر همواره بدنبال برداشتن حق و عدالت بوده و هیچ گاه زیربار  ظالمین نرفته اند  و در دوران انقلاب در جنگ های مختلف تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران همیشه پیش قراول بوده اند .

فرمانده ناحیه بسیج عشایری لرستان بیان کرد: لرستان در جنگ تحمیلی با نثار بیش از هزار شهید و دهها هزار جانباز و آزاده پیشرو بوده و در جنگ فرهنگی هم با حفظ آداب و رسوم اصیل خود سدی محکم در برابر هجمه فرهنگی و رسانه‌ای دشمن بوده‌اند و کمترین آسیب را دیده‌اند در جنگ اقتصادی نیز با نگاه به درون چادر ایل و روستای خود با تکیه بر اقتصاد بومی با تولید بدون وابستگی به غیر  بازهم سدی بزرگ در برابر دشمن بوده و هستند .

وی افزود: در یک کلمه روستا و عشایر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمترین هزینه و بیشترین فایده را داشته اند و ما در بسیج عشایری استان در راستای خدمت‌گذاری به این قشر  سعی در کمتر کردن مشکلات پیش‌روی این قشر بزرگ در جهت اعتلای فرهنگ و اقتصاد آنها را داریم.

رستمی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی از جمله سازماندهی سلاح عشایر،آموزش و ارتقای آمادگی جوانان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب را در اولویت داریم  عنوان کرد:  در بحث محرومیت‌زدایی برنامه های مانند ساخت و تحویل مسکن برای مددجویان بهزیستی وکمیته امام خمینی(ره) ،بحث ایجاد کانال آبرسانی کشاورزی، کمک به ساخت منابع آب آبرسانی به مناطق را داریم.

وی با بیان اینکه  در بحث امنیت از طریق استفاده از ظرفیت بسیج و کمک نیروهای ناجا با گشت‌های رضویون سعی در ایجاد امنیتی پایدار داریم  عنوان کرد: کمک های مومنانه به خانواده‌های مستمند و کرونا زده ، توزیع لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم  و اعطای وام برای اشتغال هم در اولویت کاری ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات