خبرهای داغ:

مشکلات پروژه های مسکن مهر شاهرود رفع می شود

شاهرود_نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه ۲۶۲ میلیارد ریال برای رفع مشکلات مسکن مهر شاهرود تخصیص یافته گفت: حمایت از تولید و اشتغال شرق استان اولویت اول ماست.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۱۱
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
مشکلات پروژه های مسکن مهر شاهرود رفع می شود/حمایت از تولید و اشتغالبه گزارش خبرنگار بسیج، علی اصغر خانی در نشست خبری با خبرنگاران و روزنامه نگاران با بیان اینکه ۳۵ درصد بیکار در ابتدای حضور ما در کسوت نمایندگی مردم شاهرود و میامی وجود داشت، افزود: این رقم الان به ۲۹ درصد رسیده است و تا آخر امسال هم بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر اشغال زایی در شرق استان خواهیم داشت.
او به انعقاد تفاهم نامه احداث فاز دوم کارخانه فولاد شاهرود و احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر تا پایان سال اشاره کرد و افزود: در موضوع کارخانه سیمان نیز قرار است با پولی که به دست می‌آید، کارخانه پاکت و نیوجرسی احداث شود و در معادن هم داریم در این راستا کار می‌کنیم تا به نفع شهرستان جذب بودجه داشته باشیم..
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه فولاد و ذوب و آهن و سیمان کشور اشباع است و وام هم نمی‌دهند، گفت: در مورد کارخانه ذوب آهن شاهرود ما با ریاست بانک مرکزی و بانک ملی جلساتی گذاشتیم و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این شرکت نهایی شد که پرداخت گردید که امیدواریم تا پایان امسال فعالیت فاز اول آن آغاز شود.
راه اندازی کارخانه داروسازی فردوس آرا
او به کارخانه داروسازی فردوس آرا نیز اشاره کرد و افزود: ۱۴ سال پیش تیمی جمع می‌شوند که این کارخانه را احداث کنند و تسهیلات از بانک می‌گیرند و تجهیزات تا ۹۵ درصد خریداری می‌شود که غالبا آمریکایی است، اما به دلیل بدهی بانکی بابت تسهیلات اخذ شده این کارخانه در تملک بانک در می‌آید که با رایزنی با بانک ملی مجوز رفع تملک این کارخانه اخذ و با پیگیری از سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح جهش تولید تصویب شد تا رفع مشکلات این کارخانه شود و اشتغال ۱۵۰ نفر از جوانان تحصیل کرده فراهم گردد.
حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی در طرح جهش تولید
خانی با اشاره به طرح جهش تولید که شرق استان در سال‌های اخیر بودجه‌ای نداشته گفت: امسال هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۵ واحد تولیدی دریافت شده است و برای ۱۳ واحد صنعتی خُرد شهرستان نیز با ایجاد کمیته فرعی ستاد تسهیلات رونق تولید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که برای اولین بار در شهرستان تشکیل شد و مشکلات نقدینگی داشتند، بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تصویب شده است.
کارخانه سیمان بیارجمند درد بی درمان
او به کارخانه سیمان بیارجمند که با عنوان (درد بی درمان) از آن یاد کرد نیز اشاره و با بیان اینکه این کارخانه با کارخانه سیمان سبزوار پذیره نویسی خود را شروع کرد و سبزوار شش سال پیش افتتاح کردند و از ابتدا تا انتهای این شرکت ۵۶ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: سیمان بیارجمند ۳۰ درصد پیشرفت داشته و تجهیزات آن هشت سال خریداری و در بیایان ریخته شده و الان ۸۰۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد تا راه اندازی شود و سوال اینجاست مقصر کیست؟ که باید بگوید من مقصرم (نماینده مجلس) و بس و الان مشکل مدیریتی دارد که باید برطرف شود و شستا پای کار آمده است تا این مشکل هم حل گردد.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطب کشاورزی بودن شرق استان، اظهار کرد: امروز در قطب کشاورزی استان کشاورزان در حال آسیب هستند و امسال در کمیسیون تلفیق تلاش کردیم تا بودجه ۳۳ هزار ملیارد ریالی برای پرداخت سهم دولت و تقویت صندوق بیمه کشاورزی تصویب کنیم.
مشکلات پروژه های مسکن مهر شاهرود رفع می شود/حمایت از تولید و اشتغالاو به مشکل بی آبی شهرستان نیز اشاره کرد و بر انجام اقدامات خوب در سال جاری و آینده برای این مشکل نیز تاکید کرد.
رفع مشکلات مسکن های مهر شاهرود
خانی به سفر وزیر راه و شهرسازی به شرق استان و دستاورد‌های آن نیز اشاره کرد و افزود: در بحث مسکن مهر ۲۶۲ میلیارد ریال کمک در راستای تکمیل ۲ هزار واحد مسکن مهر و نصب و تکمیل آسانسور و آماده سازی شهرک‌های فدک و کوثر اختصاص یافته است.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تکمیل محور عباس آباد_کاهک ۲۵۵ میلیارد ریال اختصاص یافته و برای رفع مشکل پل کالشور در محور میامی به جاجرم نیز ۱۴۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته که ۷۰ میلیارد ریال بودجه استانی و ۷۰ میلیارد ریال بودجه ملی است.
او به پیگیری رفع مشکل قانونی محور شاهرود_طرود_معلمان نیز اشاره کرد و افزود: برای تکمیل پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در بحث راه نیز ۳۷۰ میلیارد ریال اخذ شده است و برای تکمیل پروژه شاهرود_آزادشهر نیز ۲۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و برای آغاز ساخت تقاطع غیر همسطح شاهرود_مجن نیز ۹۶۰ میلیارد ریال و برای بهسازی جاده توسکستان و تقاطع سه راهی مجن نیز ۶۲ میلیارد ریال تخصیص یافته است و آغاز مطالعات محور میامی_رضوان_تیل آباد و تشکیل اداره راه در شهر رضوان نیز در حال انجام است.
خانی با بیان اینکه وضعیت ادارات شاهرود راضی کننده نیست و مردم ناراحت هستند، گفت: بنده دخالت در جابه جایی نمی‌کنم، اما مشورت می‌دهیم و معتقدیم باید پوست اندازی در ادارات شاهرود شود و در دوره من نگران نباشید که در سطح استان حق را می‌گیریم و با ساختار مدیران جدید نگرانی نداریم و بهتر شده است و قطعاً با شتاب بیشتر مدیران را وارد شهرستان خواهیم کرد.
انتظار ما این است خبرنگاران در کنار ما باشند
او با تاکید بر اینکه خودم میدانی و اجرایی هستم و دوستان هم وارد میدان می‌کنم و برنامه و تشکیلات نیاز است برای جامعه خبری و هنری، افزود: انتظار ما از رسانه در کنار بودن است و دفتر نماینده در اختیار مردم است و رسانه‌ها هم باید همراه باشند و کرسی داشته باشند.
خانی با بیان اینکه انتقاد برای همه آزاد است و راهکار و بحث نیاز است و استقبال می‌کنیم، اما تخریب نه، اظهار کرد: رسانه‌ها را از خود می‌دانیم و منتقدان تخریب گر را هم از خود می‌دانیم و توصیه می‌کنیم بیایند و ببینند و بعد قضاوت کنند.
توجه به پروژه های نافع شرق استان
او حمایت از کشاورزان را دغدغه خود عنوان کرد و به پروژه حرم تا حرم که طرح ملی است نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه برای جاده تهران_مشهد است و نیاز به بررسی دارد و باید فکر کرد و بعد ارائه نظر نمود و اگر احساس کنیم منفعت ندارد می‌توان آن را مسکوت کرد.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی پروژه‌های شاهرود اسمش فقط هست، به پروژه کاغذ سنگی اشاره کرد و افزود: برای این پروژه ۴۵۰ نفر هم ثبت نام اشتغال کرده اند و ما بازدید کردیم و کمتر از ۵ درصد پیشرفت دارد و، اما می‌گفتند ۳۵ درصد پیشرفت برای آن زدند و از نظر قانونی باید قلع ید میشد، اما به مدیرعامل فرصت دادیم تا بتواند پروژه را به پیشرفت برساند.
او پروژه اتصال به مرز اینچه برون را نیز روی کاغذ هم ثبت نشده دانست و گفت: چیزی به نام اتصال به مرز اینچه برون تصویب نشده و یک طرح خام پیشنهادی بوده و اسناد و مدارکی نداریم و ما خواستیم در این طرح شاهرود بارانداز شود و خواستیم جلسه بذاریم، اما مطالعات ندارد و کارفرما و پیمانکار و بودجه ندارد و ما امسال سراغ این موضوع رفتیم، اما سند و مدرکی ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها