خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین،
حجت الاسلام عطایی گفت: یک روز مرزبانی در راه خدا از دنیا و تمام متعلقاتش بهتر است و گزافه نیست که بگوییم حضور شما رزمندگان در مناطق مرزی بهترین نوع جهاد و اعتکاف است.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۱۲
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین حجت الاسلام عطایی مسوول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین، در جمع رزمندگان تیپ۸۲ که به تازگی از ماموریت دفاع از مرزهای ایران اسلامی بازگشته اند با اشاره به روایت استقبال پیامبر از جهادگران از جنگ و جهاد که فرمود: خدا شما را کمک کند در جهاد اکبر. سوال شد جهاد اکبر چیست؟ و پیامبر(ص) فرمود: جهاد با نفس و مبارزه با آن است.

وی گفت: از ابتدای تاریخ تا کنون دشمنان بسیار و دشمنی های فراوان داشته ایم و اگر تا امروز این علم برپاست، مدیون سه شخصیت می باشیم که شامل رهبری و هدایت الهی از سوی پیامبر اکرم(ص) و ولایت فقیه که در امتداد آن می باشد و به این واسطه توانسته اند مردم را به سمت «الله» سوق دهند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین، اظهار کرد: دوم اهل علم، کسانی که در جبهه علمی جهاد می کنند و شبانه روز با علم خود توانسته اند جهالت و نادانی را از مردم دور کنند.

حجت الاسلام عطایی عنوان کرد: سومین دسته افرادی که درحال رزم هستند. آنهایی که با خون خود مکتب و دین را حفظ کرده و امنیت را برای مردم به ارمغان آورده اند و البته جامعه الهی مدیون این گروه و شخصیت می باشد.

وی با اشاره به گروه سوم گفت: پیامبر مهربانی می فرمایند؛ یک روز مرزبانی در راه خدا از دنیا و تمام متعلقاتش بهتر است و گزافه نیست که بگوییم حضور شما عزیزان در مناطق مرزی بهترین نوع جهاد و اعتکاف است. البته شما رزمندگان در این شکاف ۳۰ ماهه نورانیت های فراوانی کسب کرده اید که باید آن را حفظ و به جامعه عرضه کنید.

حجت الاسلام عطایی در ادامه با اشاره به جهاد با نفس اذعان کرد: معنی نفس، انسان و خواسته‌هایش است و همین نفس، سرسخت‌ترین دشمن تک تک افراد می باشد و قطعاً با آن باید مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: در مورد مبارزه با نفس که نفس اماره می‌باشد دو دیدگاه وجود دارد. یک دیدگاه عزلت نشینی و بریده شدن از تمام مادیات و دنیا و متعلقات آن و دیدگاه دوم، دیدگاه تعادل و عدم وابستگی به دنیا و متعلقاتش است که دین و آیین مورد اول یعنی عزلت نشینی را مردود اعلام کرده و مورد دوم را تأیید می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ ۸۲ با اشاره به مراحل مبارزه با نفس عنوان کرد:
مبارزه با نفس چندین مرحله دارد که شامل؛ شناخت نفس و تفکر و تعقل در مورد آن، توجه به فرجام و سرانجام تبعیت از هوای نفس، توجه به درک و حضور خداوند متعال که هم شاهد است و هم قاضی، پند پذیری و نصیحت شنوی، کنترل حواس و چشم و نگاه حرام به نامحرم که اولین آسیب آن قیاس می باشد، حفظ خیال و اوهام، رعایت تقوا که مثل ترمز عمل می‌کند چرا که انسان را به مقام انّ اکرمکم عندالله اتقکم می رساند و صبر می باشد که مولفه صبر شامل صبر بر معصیت، صبر بر گناه و صبر بر شدائد تقسیم می شود.

حجت الاسلام عطایی در پایان گفت: خداوند به جمع ما توفیق بدهد که در این راه ثابت قدم بمانیم و قدردان وجود ولایت باشیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها