خبرهای داغ:
تبریز- عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: امروز نیازمند چاره اندیشی و تدبیر دولت و مجلس برای حمایت از کشاورزان هستیم تا شاهد کوتاهی دست دلالان از بازار باشیم.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۹۴
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی روز گذشته در  خطبه های نماز جمعه  مراغه اظهار داشت: متاسفانه در حوزه کشاورزی و دامداری در کشور ما برنامه منسجمی وجود ندارد و این موضوع سبب حضور دلالانی در بازار کشاورزی شده است.

وی افزود: در مواقعی شاهد فاسد شدن بیش از حد محصولات کشاورزی به دلیل کشت زیاد هستیم و در برخی سال ها برعکس آن شاهد کمبود محصولات کشاورزی هستیم که در این میان شرایط بارندگی این کمبودها را تشدید می کند.

حجت الاسلام پورمحمدی تاکید کرد: دولت به قیمت معقول گندم را از کشاورزان خریداری کند تا کشاورزان مجبور به تغییر کاربری دیم زارها به باغات سیب نشوند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه حمایت دولت از حوزه کشاورزی خودکفایی در تولید محصولات اساسی خواهد بود.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهار کرد: متاسفانه در حوزه دامداری هم این چنین وضعیتی حاکم بوده و با افزایش قیمت علوفه و مواد اولیه شاهد ضرر دامداران و ظهور دلالان در بازار و در نهایت افزایش قیمت گوشت و محصولات دیگر در بازار هستیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد خرید محصولات توسط دلالان از باغداران و دامداران حتی ماه ها قبل از فصل برداشت هستیم و این در نتیجه کم توجهی از سوی متولیان بوده که امیدوارم دولت به این موضوعات به صورت جدی ورود کند.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: متاسفانه سال گذشته صاداراتی نداشتیم و شاهد متضرر شدن باغداران بودیم و باید ببینیم سیاست دولت امسال چیست.

وی اظهار امیدواری کرد که امسال دولت به قیمت مناسبی یا سیب را از کشاورزان خریداری و یا زمینه صادرات را فراهم کند.

ارسال نظرات