معاون علمی، پژوهشی بسیج اساتید آذربایجان شرقی در گفت و گو با بسیج:

آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور در آذربایجان شرقی دایر شد

تبریز- معاون علمی، پژوهشی سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آذربایجان شرقی خبر داد: به همت بسیج اساتید آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور در آذربایجان شرقی دایر شد.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۰۰
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

جلال شیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، از این پس مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز نیز در امر آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور فعالیت خواهد کرد

به گفته وی تاکنون فقط دانشگاه صنعتی شریف در سطح کشور در این امر با وزارت جهاد کشاورزی همکاری داشته است و با این احتساب مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز که به همت اساتید بسیجی در سال گذشته افتتاح شده است، دومین مرکز دانشگاهی در سطح کشور است که در این روند فعالیت خواهد شد.

دکتر شیری اضافه کرد: بر این اساس، تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم و تجهیزات آبیاری از همه استان ها می توانند از ظرفیت موجود در این مرکز جهت اخذ مجوزهای فنی لازم استفاده کنند.

سرپرست مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز افزود: مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب  دانشگاه تبریز با تکیه متخصصان متعهد مصمم است در جهت نیل به نوآوری های جدید در صنعت آب قدم بردارد و در این راستا واحد تحقیق و توسعه این مرکز با بهره گیری از ظرفیت علمی موجود همکاران و نخبگان بسیجی اقدام خواهد کرد و بزودی شاهد افزایش و تنوع انواع آزمون ها در این مرکز خواهیم بود.

 شیری ادامه داد: چشم انداز پنج ساله مرکز بر طراحی و بومی سازی همه ادوات مورد نیاز آبیاری است تا از این طریق بر تقویت تولید ملی و حمایت از نخبگان داخلی در راستای عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب اهتمام ورزد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار